Cellgummi / Sadelgummi

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vart hittar man cellgummi som det heter i en vanlig affär? Vilka tillhandahåller sådant? jag söker lite på nätet men det är bara en massa konstiga leverantörer med dåliga hemsidor.

Hade ju varit grymt om man kunde hitta en formbar skiva, som man kan fästa cellgummi på av mjukare karraktär och sedan trä skinn eller fejkskinn ovan så det ser ut som en riktig sadel.

Men iaf, huvudfrågan är... vart kan man hitta cellgummiskivor?

Vart hittar man cellgummi som det heter i en vanlig affär? Vilka tillhandahåller sådant? jag söker lite på nätet men det är bara en massa konstiga leverantörer med dåliga hemsidor.

Hade ju varit grymt om man kunde hitta en formbar skiva, som man kan fästa cellgummi på av mjukare karraktär och sedan trä skinn eller fejkskinn ovan så det ser ut som en riktig sadel.

Men iaf, huvudfrågan är... vart kan man hitta cellgummiskivor?

Tror att National i Halmstad har det. (Ligger strax söder om Hlamstad i Trönninge)

forma sadelgummit

Hej där!

Jag undrar ifall någon har lite tips och tricks om hur man skär sadelgummit snyggt, eftersom gummit jag köpte nu är något tjockare än tidigare och behöver fasa av kanter så jag inte fastnar eller likn.

har nån ens haft detta problem?

Jag körde med sticksåg och sedan med grovt sandpapper i slipmaskin för att snygga till. fungerade ganska bra men det finns säkert någon som har bättre tipps.

Lycka till

Vinkelslip med en slipskiva funkar kanon men blir jättesmutsigt, så håll till utomhus och tänk på att vinkelslipen tar väldigt mycket matterial, så börja försiktigt!!

Greven har bra sadelgummin!!!

Skär först ut formen med en vasskniv.
Använd sen en liten bandslip att runda av kanterna med, funkar kanon och blir snyggt efteråt.

OK. jag var in på mconline.se och beställde 15mm sadelgummi men fick 25mm´s för att det tydligen var slut...?....men nog borde jag klara besiktningen på banan ändå, eller?

OK. jag var in på mconline.se och beställde 15mm sadelgummi men fick 25mm´s för att det tydligen var slut...?....men nog borde jag klara besiktningen på banan ändå, eller?
Ja det ska väl inte vara ett problem, vad besiktningen skulle ha med tjockleken på sadelgummit att göra har jag svårt att se.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti