Cellgummi / Sadelgummi

som sagt av jorpes,materialet du är ute efter heter epdm gummi,vanligt i armaflex och ljudisolering. finns hos ahlsell och dahls bla.tillverkat av national i halmstad och säljs även av grevens.billigast är att köpa på ark till plattvärmeväxlare men för att greven är hygglig måste jag rekommendera han:)

200:- för en kvadrat 15mm idag hos Kuntze. Billigt, snabbt & enkelt :tummenupp

Alla som bor norr om Sthlm kan ju kolla med Rubber Company i Vallentuna. Där har jag köpt stuvbitar många gånger.
Per:squid

Gå till närmsta möbel tapetserare eller tyg butik dem brukar ha mycket grejer som är bra att stoppa diverse olika saker med :)

Smaksak. Freddy Papunen vann SM på en originalsadel.

2008 körde han väl works kåpor, går inte att få dit orginalsadeln på den bakdelen, (bara en fotnot.)

Vissa kåpset är gjorde så att det är omöjligt att använda orginalsadel och då brukar dom ha med en egen sadel (works bland annat till kawa iallafall) men sen vill väl folk inte krasha orginalsadel då den är värre att ersätta än en bit celgummi.

Jag är också på jakt efter sadelgummi och har hittat det hos:
Grevens
Axxonracing
Polidom

Det jag funderar på är hur tjockt material man vill ha, det verkar finnas från 10mm till 25mm. Det är ju så klart en smaksak, men vad säger ni som provat? Vad rekommenderas?

Möbelsnickare eller/och Tapetserare. Åk till en bilskrot och riv ur ett säte, borde bli billigt också.

Hej där!

Jag undrar ifall någon har lite tips och tricks om hur man skär sadelgummit snyggt, eftersom gummit jag köpte nu är något tjockare än tidigare och behöver fasa av kanter så jag inte fastnar eller likn.

har nån ens haft detta problem?
Jag kör med sliprondell och ca 100 papper. Blir fint med lite övning

Jag är också på jakt efter sadelgummi och har hittat det hos:
Grevens
Axxonracing
Polidom

Det jag funderar på är hur tjockt material man vill ha, det verkar finnas från 10mm till 25mm. Det är ju så klart en smaksak, men vad säger ni som provat? Vad rekommenderas?
Du kan ju köpa duk och klippa /skära själv eller köpa färdig bit.

1. http://www.motoaction.se/mc/neoprene/neoprene-universal
2. http://www.motoaction.se/mc/neoprene/neopren-sadel-universal
3. http://www.motoaction.se/mc/neoprene/neopren-sadel-modellspecifik

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!