cdi??

kricken

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Ktm exc 250,660-06
är det ngn som vet hur man kopplar om i cdi boxen till en tdr 125?? vill ha effekt :gnissla
 
Last edited:
Varför göra det? ÄR det varvtalsspärr på den eller?

annars finns det troligtvis en strypning mellan cylle och avgasystem. en liten kon som sitter med ett par loppor.


bilder ^^

viewphoto.php


viewphoto.php
 
Rstu skrev:
1825227 Varför göra det? ÄR det varvtalsspärr på den eller?

annars finns det troligtvis en strypning mellan cylle och avgasystem. en liten kon som sitter med ett par loppor.


bilder ^^

viewphoto.php


viewphoto.php


Min Tdr är urpluggad men den gör max 120.. borde göra mer, eller?? Finns det fler strypningar?? Got To Know :confused:
 
Filurb skrev:
2165538 Min Tdr är urpluggad men den gör max 120.. borde göra mer, eller?? Finns det fler strypningar?? Got To Know :confused:
Är det tysk import kan du vara ganska säker på at den är varvstrypt. Är min polares. Den är varvstrypt.
 
Är det så att den tappar all effekt efter 7000 varv eller?
Så är det i alla fall på min dt och eftersom det är samma motor så kanske det är en likadan strypning? :va
Har kollat runt lite och lättaste verkar vara att handla ett effektsystem för annars måste man kapa röret i mitten, plocka ut en massa grejjer och sedan svetsa ihop det igen.

första inlägget förresten, har "lurkat" här ett bra tag men inte orkat posta nåt. :tungan
 
Filurb skrev:
2165538 Min Tdr är urpluggad men den gör max 120.. borde göra mer, eller?? Finns det fler strypningar?? Got To Know :confused:
jag kan nästan svära på att det är din ypsv som inte öppnar helt...
det ska komma som en exploton vid ca 6,5-7 tuven varv å öka ända upp till 10k...

min DT gör 135 och ja har dragit pluggen å fixat ypvs:en...

Goatseman skrev:
2171422 Är det så att den tappar all effekt efter 7000 varv eller?
Så är det i alla fall på min dt och eftersom det är samma motor så kanske det är en likadan strypning? :va
Har kollat runt lite och lättaste verkar vara att handla ett effektsystem för annars måste man kapa röret i mitten, plocka ut en massa grejjer och sedan svetsa ihop det igen.

första inlägget förresten, har "lurkat" här ett bra tag men inte orkat posta nåt. :tungan
NEJ gör inte det ass kapa kröken det är i typ 03-04 moddelerna som har en sådan stryping... det är samma hos dig du måste vända på ypvs:en...

pm:a om du vill ha vidare info...
 
Om ni har tyskimporterade tdr'er så snacka med Svenssson på forumet. Han har en tyskimport. dt och det är ju samma motor. Han har fixat ett billigt sätt att få bort strypningen.
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top