Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inget mer om det här märket mer än att jag såg en YouTube video om ett gäng som körde TransEuroTrail i Sverige och CCM-hojen hade ständiga elektriska problem pga regn. Så det låter väldigt brittiskt.
Ja, är det tredje eller fjärde gången CCM går i konkurs nu?Quelle surprise...
Tråkigt att de inte ens ens fick ordning det. På min 2003 CCM R30 så var säkringsboxen så fiffigt placerad att vattensprut från bakhjulet riktades rakt mot boxen. Dvs, det satt en kåpa över boxen men den var öppen baktill vilket också var riktningen varifrån stänket kom så kåpan hjälpte till att samla upp vattnet istället för att skydda den,Jag vet inget mer om det här märket mer än att jag såg en YouTube video om ett gäng som körde TransEuroTrail i Sverige och CCM-hojen hade ständiga elektriska problem pga regn. Så det låter väldigt brittiskt.
Det CCM som nu går i konkurs är inte samma som Alan Clews startade på sjuttiotalet. Tror den versionen av företaget konkade redan på åttiotalet?Tänkte direk på mina hocky-grejer, "CCM" alltihop.
Men wow! Nu förstår jag vad Fantic Caballero inspirerats av ; CCM Maverik kanske?
View attachment 516145
View attachment 516146
Jasså CCM går i konk? Kollar lite om företaget, frågan är kanske hur dom överlevt så pass länge egentligen?
Flera andra entusiaster liknande CCM har antingen blivit uppköpta, eller lagts ner bara. Deras motorcyklar verkar mest vara exklusiva hantverk, än brukshojar och tävlingshojar. Det vilar en stark känsla av steampunk över utseendet.![]()
Clews Competition Motorcycles - Wikipedia
en.wikipedia.org
CCM var från början crosscyklar 500 cc byggdes i små antal av Alan Clews, CCM stod Clews competition machines.
Han köpte upp BSAs konkurslager av motorer och använde dem i sina egna ramar. Tydligen relativt framgångsrika mot den tidens tvåtakts Qvarnor och liknande.CCM var från början crosscyklar 500 cc byggdes i små antal av Alan Clews, CCM stod Clews competition machines.
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |