CBX 1000 "Bygget"

Ring denna kille han gör dekaler & är Honda fantast Bo heter han 0707544555 har firman i Karlskoga men skickar ochså. Jag köpte av honom till en VFR jag lagade var kanon.
 
Snyggt färgval. Har en kompis som byggde om en CBX för ett tiotal år sedan och han hade en snarlik kulör på sitt bygge.
Den mullrade gött med det 6-1 systemet.
 

Bifogat

  • CBX.jpg
    CBX.jpg
    170.5 KB · Visningar: 723
Ang. dekaler hade det varit ballt med Hondas gamla rejsvingar, de som står runt "HM". Och sedan göra dem rätt stora, och sedan avhuggna, så inte hela vingarna får plats.
Ofta får små dekaler, som sitter mitt i ingenting, det att se billigt och 18-års-dekaltrimmad-240.
 
hej, vad menas med "klassat in lagren till veven" ?

vart köper du ventiler och vad har du för vevstakar?

mvh fredrik
 
Hur många turbos det blir har jag inte hunnit fundera på, har en bit dit. Blir säkert budget bygge. Lackade tanken i går(tors) med RIKTIG färg som luktar gott:hihi. Har kollat på nätet efter tankdekaler, men tycker det verkar dåligt. Någon som vet en bra sida som det går att handla på. Har ingen lust att köpa orginal. Blir väldigt dyrt. Motorn är klar, ska bara på med kopplings och ventilkåpan när de kommer. Nästa steg blir sprutet:huvet


View attachment 351283View attachment 351282

// Peter

Hej
Jättefint bygge. Har du kollat efter dekaler här:
http://www.awesomegraphics.co.uk/
?
Jag köpte lite där för några år sen, snabbt, billigt, snyggt tycker jag. Kan inte direkt se några klassiska CBX-dekaler på sidan, men skicka iväg en förfrågan kanske...
 
Tack för alla tipsen om dekaler, det var till stor hjälp.:Bugar Gäller bara att hitta lämplig storlek.
Ang. ventilerna så har jag köpt dem från crc2onlinecatalog.com och det är vesrah ventiler till CB900. HELA 1mm större än CBX:en. Går att handla hemma oxå. Vevstakarna blev en kompromiss. Skulle köpt Carillo, men då jag köpte så mycket annat från Tims så blev det Falicon istället. Klassningen = mäta in spelet mellan lager och vevaxel med plastgage. Skittråkigt!

// Peter
 
Jag köper dekaler från Dekaltrim. Dom kan fixa de storlekar och färger du vill ha. Dom kan även fixa dekaler efter eget önskemål, som min Absolut Racing.
DSC00282.jpg

Tack för alla tipsen om dekaler, det var till stor hjälp.:Bugar Gäller bara att hitta lämplig storlek.
Ang. ventilerna så har jag köpt dem från crc2onlinecatalog.com och det är vesrah ventiler till CB900. HELA 1mm större än CBX:en. Går att handla hemma oxå. Vevstakarna blev en kompromiss. Skulle köpt Carillo, men då jag köpte så mycket annat från Tims så blev det Falicon istället. Klassningen = mäta in spelet mellan lager och vevaxel med plastgage. Skittråkigt!

// Peter
 
Petta59:

Vad ska spelet vara mellan vev och lager? Och om det inte är rätt hur justerar du? Vem/vad är Tims?

mvh Fredrik
 
Hej!

Spelet skall inte vara större än 0,08 mm. Lagerhalvorna är märkta i olika kulörer beroende på tjocklek, sen är det bara att mäta och plocka i så det blir rätt spel. Tim´s är en firma i USA som specialicerat sig på CBX. En del delar är ganska dyra, och endel är det helt rätt pris på. Annars handlas det rätt mycket i England hos David Silver, krävs att man har tillgång tilll reservdels nr, annars blir utbudet smalt. CSMNL i holland har reservdels katalog tillgänglig på nätet, som man åxo kan handla av. Även Six center i Holland erbjuder en del delar. Sen finns ju Ebay naturligtvis.

// Peter
 
Last edited:
Hej!
Näe, det är nog lite för mycket kvar att göra på den. Fick frågan förra året men då var det för mycket kvar. Kanske nästa år om man får frågan...

// Peter
 
Nu var det ett tag sen vi fick någon uppdatering, hur går det?:)
 
Hejsan!

Nu har jag köpt emblem till tanken. Det blev runda orginal märken som sitter på CBR och VF 1200. Blir nog bra tillsammans med handskurna ränder. Har fått tillbaks ramen från kromningen ( tack för hjälpen niclas ) och det blev så bra, Nästan en fabrikare. Skulle göra iordning kopplingskåpan för sensor till triggerhjulet, men det får vänta. Måste ju se hur det ser ut med ramen på motorn. :tummenupp Fortsatte med bakdelen som var för lååång som nåra tyckte. Så den är framflyttad 3cm med vad det nu innebar, sitter bl a en stötdämpare ivägen. Ser nu bättre ut. Synd att man inte gjorde det på en gång... Nu blir det trottelhusen och kopplingskåpan som står på tur. Lite Bilder.

// Peter
IMG_0881.JPG IMG_0885.JPG
 
haha.. jag tänkte precis innan jag läste texten att jag tyckte baken harmonera bättre =)
 
Har inte hänt så mycket mer än att jag fått hem emblemen, och lite annat från Ebay. Blir nog bra med Orginal emblem. Blir ett litet avbrott på byggandet, för jag ska byta kedja, drev, och lager i motorn, på den röda. Måste göra klart den så det blir lite utrymme. 8 kvadrat och tre hojjar känns lite trångt, när 2 är i delar.

IMG_0886.JPG

// Peter
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top