Som sagt mycket hoj för vettig peng.
Men om det skulle visa sig att knacket i motorn är ett vevlager så är den ju inte billig längre!
Troligen så byter man inte bara lager och puttrar vidare!
Med största sannorlikhet så är även vevaxeln skadad och behöver svetsas och slipas ( Pelganders Örebro 2500

Vevstaken kan ha blivit lite deformerad om det gått varmt. (pris okänt)
För att bara smacka i ett lager kan hålla i 3 mil och så var det gjort i onödan!
Hur uppkom knacket?
Hur kommer knacket?
Konstant?
Minskar vid belastning?
ÄR det ett vevlager så är det 3ans som stuckit.
Ramlager är mer ovanligt att dom ger upp pga att dom inte belastas på samma sätt.
Andra "knackningar" du kan lyssna efter.
Kopplingskorg!
Låt hojen stå på tomgång.
Lyssna på ljudet.
Dra in kopplingen.
Tystnade det?
I så fall är korgen sliten och du har ett ganska lätt åtgärdat fel men som kostar en slant.
Kamkedjan bör ge ett konstant rassel på Vänster sidan av motorn!
Annat att kika på innan du slår till efter att ha konstaterat det första "knacket" är växellådan!
2ans växel har en tendens att hoppa ur om det körts bakhjul med den! (och japp det har det säkert)
Det kollar man lättast genom att åka iväg hårt på ettan och slå i 2an med bra drag så brukar det avslöja sig ganska fort.
Det kan ju vara rätt svårt att testa om du har ett trasigt vevlager för då tar det slut ganska fort!
Kostnad i delar för denna rep är ca 3000:- + nånstans!
Lätt att göra om du ändå ska reparera ramlager!
Annars så är det ju "vanliga" saker du bör kika på så som styrlager om det är glapp.
Sving och hjul lager.
Läcker det i gaffelbenen?
Allmänskicket?
Är den omlackad (En 92a har ju varit med ett tag men man kan ju alltid fråga varför) Repor i ramen motorkåpor mm mm...
Att säga att denna 92a är skit är ju lite svårt på avstånd.
Men att köpa en "knackande" hoj som ska kosta 5000:- att fixa brukar dra med sig mer än man tror!
Men är man som jag och gillar att fixa trasiga grejjor på vinter och få till en hoj med lite egen stil så kan det ju vara rätt!
Det är alltid en chansning att köpa en begagnad hoj som man kan ha busat lite med.