BMW R90s skrev:2116945Har du samma färg på ledningarna från generatorn så spelar inkopplingen
ingen roll.
Kanon. Då vill jag bara veta var tåtarna går in och ut ur regulatorn från r1:an. Fixade en sådan regulator aldeles nyss.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
BMW R90s skrev:2116945Har du samma färg på ledningarna från generatorn så spelar inkopplingen
ingen roll.
Wiseguy skrev:2117721Istället för att skaffa en begagnad orginalregulator (utan kylflänsar) så tycker jag du borde satsa på en pirat (med kylflänsar) så att du slipper liknande problem i framtiden.
Bhult skrev:2140622dåligt bateri är grunden till problemet.. köp kvalitetsbatterier.. ingen biltema skit.. då e det som gjort för problem dom sm har fått byta laddregulator har lärt sig ... och dom svarta underhållsfria batterierna ska inte ha nått vatten i.. då e det bara o kasta skiten sen.. finns ju en anledning att det står.. "DO NOT OPEN"
Dannez1000 skrev:2111107Det vet jag inte. inget jag såg iaf. Det står "do not open" på locket över cellerna så jag öppnade inte batteriet när jag laddade det, batteriet är dessutom svart så man ser inte in i det. Ska väll vara ett batteri av sluten modell egentligen, men locket åkte av när batteriet pös och bubblade. Då såg jag att det ej var något vatten i det så jag fyllde på det utifall. Ett nytt batteri lär behövas, kanske en regulator med.
Ska kolla upp laddningen ikväll. Någon som vet hur stort modstånd det skall vara i regulatorn och mellan vilka ledare man mäter? Och hur stort motstånd skall det vara om man mäter upp generatorn och hur man gör det? Har inte mekhandboken tillhands, glömde den självklart i garaget som ligger 10 mil ifrån mig.![]()
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |