CBR600RR-05 byte elsystem

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Byter tillbaka till HRC's kabelhärva på min hoj. Det är slutåkt på gata med den.

Däremot så får jag inte bränslepumpen att starta...

Kontakten frånON/OFF på styret:


När jag slår på tändningen(ON-knappen) så får jag ström på den röda.
Men det är konstant ström på svart/gul där den gula är jord?


kollar man på tanken, så verkar gul och röd vara +


Här är kontakten mellan elsystemet o tanken.
Helt andra färger och där har jag bara konstant spänning, ingen spänning på 3:e kabeln när jag slår på ON.

 
Det är inte så att hojen väntar med att trycksätta till motorn snurrar?
Inte helt ovanligt.
 
Förra HRC-kabelhärvan jag hade (har köpt en igen, då jag sålde den första), så startade pumpen direkt den fick ström.
Likaså med original elsystem.

Ska prova att tvångsmata pumpen imorgon så inte den är kass.
 
Felet lokaliserat.
Killen som jag köpte elsystemet av, behöll tydligen tilt-sensorn.
Då kommer det inte ström till pumpen....
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top