CBR600RR -03 dör vid nedlägg. TIPS?!?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
När vi var på Åsen nu senast, fick min CBR600RR -03 för sig att det var spännande och kul att lägga av mitt i nedlägg när jag började få upp farten och lutade lite mer (fotpinnarna började ta i). Det hände 2 ggr vid nedlägg åt vänster, innan jag bestämde mig för att försöka ta reda på vad det kunde vara för fel.

Gick in i depå, ringde verkstad och frågade efter att ha fått tips om att det kanske kunde var tippsensorn som bråkade, men verkstaden tyckte det var långsökt och tyckte att jag skulle testa att fixa stödkontakten som kanske börjat glappa?!?

Jag kollade kontakten, tog isär och gjorde så rent det gick från en kletgegga som liknade tjära och körde sedan vidare. Det pass som var kvar för dagen höll det iaf...

Körde med en deltagare som passagerare under helgen sedan och tror du inte hojf-n lade av mitt i en kurva igen?!? Kul med en deltagare på... *skräck*

Jag har beställt en ny kontakt, men nu är frågan om det är någon av er som har varit med om det här förr och som kanske kan tipsa mig om åtgärd? om det nu inte är stödkontakten? Eller tippsensorn?

Jag har ingen aning?!? :va

eeeehhhhhh, CE-BE-ÄRR ???? :va

Yasha skrev:
2230676 När vi var på Åsen nu senast, fick min CBR600RR -03 för sig att det var spännande och kul att lägga av mitt i nedlägg när jag började få upp farten och lutade lite mer (fotpinnarna började ta i). Det hände 2 ggr vid nedlägg åt vänster, innan jag bestämde mig för att försöka ta reda på vad det kunde vara för fel.

Jag har ingen aning?!? :va

Vurpbrytaren flyttat den ?

MC Doktorn skrev:
2230750 Vurpbrytaren flyttat den ?
Det är inte samma sak som tippsensorn alltså?

Jag har inte rört en pryl på pärlan, men det är ju möjligt att den jag köpte den av har pillat med något, han har ju kört en del bana med den... Kanske ska fråga honom!

Yasha skrev:
2230753 Det är inte samma sak som tippsensorn alltså?

Jag har inte rört en pryl på pärlan, men det är ju möjligt att den jag köpte den av har pillat med något, han har ju kört en del bana med den... Kanske ska fråga honom!

Hade samma problem när jag monterade den fel, mkt lätt att se själv den sitter orginal i framkåpan tydligt märkt vad som ska vara upp och ner.

På min var det, stödkontakten som glappade varpå den dog ibland... Pillade lite och sen har det funkat!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg