Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tackar tackar, man gör så gott man kan
Har haft lite problem med styrlagren. Bytte till koniska som bygger på för mycket (eller så får jag inte i de ordentligt) vilket gör att jag inte kan dra åt den övre av de två muttrarna ovanför "halsen" (de som har en låsring mellan sig). Någon som har några tips på vad man kan göra? Slipa ner lagerbanorna eller lagren? Testade köra koniskt under och mitt gamla över och då gick det att gänga i båda muttrarna, så det rör sig om millimeter...
Blästrade du själv eller lejde du någon firma? Isf vilken? Har du koll på någon som pulverlackar här i stan?
Ska följa byggetLycla till!
![]()
Hmm, vet du vad det gamla lagret heter? Det skall ha ha ett nummer instansat i den yttre lagerbanan.
När du vet det och du vet ju vad det är för typ på det nya lagret så kan du kika på specen hos tillverkaren hur mycket det bygger på höjden och jämföra. Är det lika så ska det gå att få i lagret, då är det något annat tok. T ex. skit mellan eller nån skada på lagersätet.
Enklare är iof om du har ett skjutmått och kan mäta dig till om det är någon skillnad mellan lagren iof.
Ser bra ut annars! Fortsätt så!![]()
Den lär bli riktigt frän när den är klarHur mycket kostar lackering typ tank och fälgar? Och räcker det inte med att bara blästra bort allt den gammla färgen? Ser med spänning fram emot uppdatering
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |