Den tanken finns ej kvar i min ägo, men kan ju alltid banka på den nya hehe.
En till bild, mer "konstnärlig" ram:
Jag såg det sen .. Fy fan, imponerande arbete du har gjort. Jag skulle aldrig vetat var jag ska börja ens...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den tanken finns ej kvar i min ägo, men kan ju alltid banka på den nya hehe.
En till bild, mer "konstnärlig" ram:
hmm, har faktiskt inte tänkt i de banorna. Du har gett mig ny och fräsch inspiration. Är lite för mycket kåpa på sidorna på de bilderna för min smak, men jag förstår hur du menar. Kan bli bra riktigt bra det. Har photoshoppat lite förslag (med annat lyse fram). De förslagen med originalsätet är nog lättast att genomföra, medan gsxr-baken kräver lite mer ombygge. Tycker gsxrbaken ser mest "modern" ut, men de andra mer fighter. Sista bilden med kåpor innanför ramen känns rätt bra och samtidigt lite annorlunda.
Hehe, nej det tog ett tag innan jag visste vad jag skulle börja med. Inte helt lätt heller när man är nybörjare, blev en hel del fotografering för att man inte skulle sätta allt bakåfram.Jag såg det sen .. Fy fan, imponerande arbete du har gjort. Jag skulle aldrig vetat var jag ska börja ens...
Framlyset kommer inte att åka på igen, var bara en nödlösning förra året i brist på tid o pengar. Samma sak med baklyset. Har två olika modeller som jag väljer mellan, beroende på vilken bakdel det blir.Hey, inga kåpor på baken! Perfekt som det är, bara du fixar lyset. Framlyset är dock prio...
Sista bilden![]()
![]()
![]()
- passar hojen mycket bättre än gsxr-baken.
Edit: iof är 2:a och 3:e bild utan sido paneler också rätt sköna - då man kan se stötdämparen osv....
Jepp gillade också den sista. Måste till garaget o måtta o känna efter, blev ju heltnu...
Blir riktigt bra det där.![]()
Bygger fighter av min CBR600 också. Kolla länk om du vill se.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=201163&page=4
Bygger alldelese för långsamt och e lika dlålig på att uppdatera. Där av uppdaterar jag i klubbens mecktråd istället för ingen byggtråd i detta forum.
Tackar! Man gör sitt bästa. Tog mig faktiskt en titt på tråden igår, har inte upptäckt din innan det. Blir lite fetare stuk med kylarvingar, ser bra utÄr det en monster-sadel? Passar riktigt bra iaf.
Har börjat montera ihop allt nu. Man är ju inte alls så sugen på att få ihop den när man hör en massa motorcyklar komma åkandes utanför garaget... Slängde på tanken och sadeln lite snabbt för att se nya stuket (och få en känsla av att man faktiskt kommer nån vart). Känns bra än så länge! Passade på att göra en ventiljustering och grotta ner mig i elsystemet för att försöka få nån ordning på det. Hittar ingen bra plats för regulator och cdi, tips på var man kan göra av dom? Finns lite plats under luftburken vid styrhalsen eller mellan motor och tank, men känns som att just cdin och reggen kan behöva lite kylning (kan bli lite väl varmt vid motorn).
Snyggt byggtVart i Norrtan bor du?
![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |