Cbr1000rr - Skorrar lite väl mycket vid växling (dags för kopplingsbyte?)

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
En fråga, har en cbr1000rr 2005. Den är lite dum med vad jag antar är kopplingen.
När jag växlar (för det mesta från neutral till 1an) så låter det lite illa ifrån lådan typ som att inte växeln hoppar i direkt.

Är det kopplingsbyte på G tror ni? Och om det är, är det svårt att göra själv?

//P

Shreddie

Gitarrist i Stormhold
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
1991, Kawasaki ZXR750R
Du får vara lite snabbare på att sparka i ettan, vet inte hur det är med nya, men de gamla jag kört är det ju så på om man sniglar i med ettans växel :tungan

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
Japp, som Shreddie skriver. Jag har alltid haft samma på min f.d. R6, 2005:a. Tryck i med bestämd fot utan att för den sakens skull slå i växeln. Det är ju ingen differentierad billåda du jobbar med.

Men du skriver att det även gäller 2-3, 3-4 osv? Det har jag aldrig haft och låter inte riktigt rätt heller... Det får nån annan svara på.

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Japp, som Shreddie skriver. Jag har alltid haft samma på min f.d. R6, 2005:a. Tryck i med bestämd fot utan att för den sakens skull slå i växeln. Det är ju ingen differentierad billåda du jobbar med.

Men du skriver att det även gäller 2-3, 3-4 osv? Det har jag aldrig haft och låter inte riktigt rätt heller... Det får nån annan svara på.

Nu när jag tänker efter så är det nog mest neutral till 1an och 1an till 2an har inte hänt på nån annan.

Shreddie

Gitarrist i Stormhold
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
1991, Kawasaki ZXR750R
Får tillägga att det även hänt nångång ibland att det kan skorra typ från 3-4 på min gamla hoj eller att växeln inte gått i, men det är samma där, att jag varit för slö å obestämd att växla, ett tips för att slippa sådant är att innan du ska växla att du trycker lite lätt med foten mot växeln du ska lägga i, och sedan när du släpper gas å kopplar så glider den i snabbt å fint utan problem.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...