CBR1000rr-08 Uggly!!!

• Thread starter Thread starter Sniper
  • Start date Start date
Det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om nya hojar bara utifrån en bild. Tycker ofta att man tycker en ny hojmodell ser ut som skit men när man sett den live ett par gånger så ser det helt ok ut!

3163459 Det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om nya hojar bara utifrån en bild. Tycker ofta att man tycker en ny hojmodell ser ut som skit men när man sett den live ett par gånger så ser det helt ok ut!
Japp, instämmer. Det tar rätt lång tid för mig att "vänja" mig.

Då får man inte glömma att det är 1:1 med Honda-hk och Honda-kg vilket betyder att sanningen ligger någonstans vid 150hk på hjulet och 190kg körklar utan soppa...

Ja vad är det med Honda förresten, varför kan de inte få till en motor som matchar de andra 1000 cc hojarna. De lyckas med sina chassie men trycker sedan i moppe motorer :va .

D.

Ja vad är det med Honda förresten, varför kan de inte få till en motor som matchar de andra 1000 cc hojarna. De lyckas med sina chassie men trycker sedan i moppe motorer :va .

D.

Ja - t.o.m jag som Hondaman tycker att det är besvärande. Särskilt som man VET att de KAN om de vill.
Det känns som om de är ett gäng självplågare som bara vägrar utnyttja hela sin kapacitet.
"Att vara men inte synas" passar in här om det finns så gammalt folk här som minns var DE orden kommer ifrån.

Men som sagt: genom historien har Honda lanserat olika banbrytande hojar i respektive segment, i varje epok.
Vad gör man sen?
Jo lägger sig och pillar navelludd i sisådär 10 år... :gnissla

Ja - t.o.m jag som Hondaman tycker att det är besvärande. Särskilt som man VET att de KAN om de vill.
Det känns som om de är ett gäng självplågare som bara vägrar utnyttja hela sin kapacitet.
"Att vara men inte synas" passar in här om det finns så gammalt folk här som minns var DE orden kommer ifrån.

Men som sagt: genom historien har Honda lanserat olika banbrytande hojar i respektive segment, i varje epok.
Vad gör man sen?

Ja det är mysko, precis som du säger har de definitivt kapacitet att göra något riktigt bra. Undrar vad de väntar på denna gång?

/D.

Jag kan ju säga att det va ju ingen skönhet:va men sen vet man ju aldrig om den kanske ser bättre ut i verkligheten, det är ju trots allt en datamanipulerad bild.

Den kanske rent av piskar den gamla bladen i prestanda:yoparty

Men lite nytänkande från Honda är kanske inte fel ändå;)

Vad gör man sen?
Håller med. Först en banbrytande nyhet. Sedan knappast något förnyelse alls. Exemplena är många:

Africa Twin
Blackbird
VFR 750/800
Transalp
Pan European
m.fl.

Där har BMW mot förmodan blivit ett föredöme; man lanserar nya modeller och varianter på löpande band. Och det är bra/smarta hojar.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard