CBR vs NSR

graan

Utanlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda NSR 125
Vilken av dom två moddelerna är mest prisvärd, roligast, starkast?

Vilken av dom är bäst helt enkelt?

Tack på förhand :)
 
graan skrev:
2270344 Vilken av dom två moddelerna är mest prisvärd, roligast, starkast?

Vilken av dom är bäst helt enkelt?

Tack på förhand :)
nsr är roligast och starkast och mest prisvärd beroende på vad du menar, du förlorar antagligen mindre på att köpa en begagnad och se sälja den än om du köper en cbr och säljer den.
 
okejj, jo begangad ska det vara.
så nsr är både piggare och starkare än cbr?

det jag menade med prisvärd var av vilken får man mest hojj per krona :) eller nått sånt :P
 
graan skrev:
2270366 okejj, jo begangad ska det vara.
så nsr är både piggare och starkare än cbr?

det jag menade med prisvärd var av vilken får man mest hojj per krona :) eller nått sånt :P
nsr är vackrare snabbare accar bättre har mer power helt enkelt :) cbr är helt enkelt 4-t och toppar cirka 120 på mätaren
 
Efter att ha snart ägt en NSR i två år så kan jag sumera dessa saker:
*relativt driftsäker för att vara en två-tacktare, min hojj har snart rullat 4000mil! (600mil i min ägo).

Jag ville först ha en RS ibörjan, är glad att jag inte köpte en!

kan även tilläga att jag Kanske ska sälja den i höst.
 
CBRen är dessutom liten, väldigt mycket mopedkänsla när man grenslar en sådan.

Ljudmässigt vinner CBRen, den låter ljuvligt jämfört med NSRens mopedbröl.
 
lorkan skrev:
2274323 CBRen är dessutom liten, väldigt mycket mopedkänsla när man grenslar en sådan.

Ljudmässigt vinner CBRen, den låter ljuvligt jämfört med NSRens mopedbröl.
beror även lite på vad NSR'en har för pipa :tungan
 
Tjo, kan även tilläga en sak... att en NSR med effektsystem går rettså mycket bättre än en med orginal! :hihi (upptäckte det igår :hihi ). Sedan drog jag och den andra killen slutsatsen att det lät mycket skönare med min pipa! :tummenupp
 
Ska du ha den till att åka till/från skolan och toura, samt har tummen mitt i handen = CBR. Vill du leka runt, vara säker på att dra alla mopeder, kunna meka lite = NSR
 
hehe inte så smart att jämföra en 2takt med 4takt när dom har lika många cc :lol
2takt är ALLTID starkare i förhållande till cc :tummenupp
 
gileraaa skrev:
2285777 hehe inte så smart att jämföra en 2takt med 4takt när dom har lika många cc :lol
2takt är ALLTID starkare i förhållande till cc :tummenupp


Om 2-taktaren saknar komp. då? :va
 
Jag har både haft Nsr o cbr.. o jag skulle säga en nyare ver. av Nsr nsr vinnar i allt utom ljud.. den e rappare i accet o bättre toppfart o går o trimma ordentligt o ser ut som en mc .. cbren e smal o liten men väldigt rolig o köra i kurvor och har bra ljud.. Nsr för hela slanten
 
Thaihoran skrev:
2293495 Jag har både haft Nsr o cbr.. o jag skulle säga en nyare ver. av Nsr nsr vinnar i allt utom ljud.. den e rappare i accet o bättre toppfart o går o trimma ordentligt o ser ut som en mc .. cbren e smal o liten men väldigt rolig o köra i kurvor och har bra ljud.. Nsr för hela slanten

Är bottendraget bra på CBR:en, på min NSR är d inge vidare ävan fast man har Avgasporten inkopplad..
 
_Nille_ skrev:
2297845 Är bottendraget bra på CBR:en, på min NSR är d inge vidare ävan fast man har Avgasporten inkopplad..

Ungefär likadant är det. Bara för att det är fyrtakt så är det inget monster-vrid, sen att NSR:en har mer hästar så blir draget rätt lika.
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top