powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Fick ett sms från Smack här på Sh i morse om att ev min hoj stod lutad mot planket vid munkebäcksmotet riktning Partille. Slängde mig i bilen och fann min saknade där i regnet=)
Lite slaktad var den dock,
* två små bucklor i tanken
* lite skrap på toppkåpan
* Böjd och avbruetn fotpinne + hela fotpinne/växelhållarfäste
* Ingen tändning och borrat tanklock
* samt åverkan på bromsskiva och hjulaxel fram
Hur fan kan man lyckas sabba så mycket på en hoj på två dagar? Dessa nötter har ju ingen som helst känsla för motorcyklar. Så fort rottorna rör något så smutasar de ner och förstör.
Min lyckades de inte ens sno då dom lyckades elda upp elektronikboxen när dom försökte tjuvkoppla (men tyvärr hann dom knäcka styrlåset innan). Så nä, så jättemycket känsla har dom inte...
Vad tror ni om att starta en tråd med bilder på tjuvar och vart de rör sig? Detta kan väl inte strida mot någon lag? Jag vet som sagt precis vart detta gäng håller hus, samt att jag har bild på en av dem och en bra beskriving av den andra. Vad tror ni?
Inte en chans att det är lagligt... tyvärr.
(förtal: Silbersky skulle hävda att han hade ju bara lånat hojen av en kompis (som han inte vill eller har lagkrav på sig att angiva) och visste inte den var stulen etc, strider dessutom duktigt mot PUL om dom går att identifiera ens om han hade varit dömd för brottet. Vi måste ju skydda brottslingarna till varje pris, de kanske blir ledsna annars