CBR 900 stulen i Linne (Göteborg)

Fick ett sms från Smack här på Sh i morse om att ev min hoj stod lutad mot planket vid munkebäcksmotet riktning Partille. Slängde mig i bilen och fann min saknade där i regnet=)

Lite slaktad var den dock,
* två små bucklor i tanken
* lite skrap på toppkåpan
* Böjd och avbruetn fotpinne + hela fotpinne/växelhållarfäste
* Ingen tändning och borrat tanklock
* samt åverkan på bromsskiva och hjulaxel fram

Hur fan kan man lyckas sabba så mycket på en hoj på två dagar? Dessa nötter har ju ingen som helst känsla för motorcyklar. Så fort rottorna rör något så smutasar de ner och förstör.

Min lyckades de inte ens sno då dom lyckades elda upp elektronikboxen när dom försökte tjuvkoppla (men tyvärr hann dom knäcka styrlåset innan). Så nä, så jättemycket känsla har dom inte...

Vad tror ni om att starta en tråd med bilder på tjuvar och vart de rör sig? Detta kan väl inte strida mot någon lag? Jag vet som sagt precis vart detta gäng håller hus, samt att jag har bild på en av dem och en bra beskriving av den andra. Vad tror ni?

Inte en chans att det är lagligt... tyvärr.

(förtal: Silbersky skulle hävda att han hade ju bara lånat hojen av en kompis (som han inte vill eller har lagkrav på sig att angiva) och visste inte den var stulen etc, strider dessutom duktigt mot PUL om dom går att identifiera ens om han hade varit dömd för brottet. Vi måste ju skydda brottslingarna till varje pris, de kanske blir ledsna annars :gnissla)

Jag sa ju att du skulle få tebax den. :) Bra observerat av Smack också. :tummenupp

Men visst är det fascinerande hur det är möjligt att förstöra en motorcykel på så kort tid.. Borde vara fritt fram att göra likadant med den stackars lilla mc-tjuven..

Varför kan man inte lägga upp bilder på tjyvar som är ute & åker , när det finns så många andra foto trådar

Varför kan man inte lägga upp bilder på tjyvar som är ute & åker , när det finns så många andra foto trådar

Kan kan man väl, men i samma veva som du påstår att de är kriminella och det går att identifiera personen på bilden så är man nog ute på lite djupt vatten. Först kan du ju ha tagit fel, det KAN vara så att det faktiskt är en ovetande polare till tjuven som provkör hans nya båge eller vad som helst. Sen även om det är tjuven som är ute och åker, och man själv faktiskt vet att det är han, man har kanske tom sett det hända. Ja, då är det som sagt polisens sak att utreda det. Allt annat är att ta lagen i egna händer. Återigen, vad skulle det uppfylla för syfte att posta bilder på dessa muppar? Dont get me wrong nu.

Sen kan man önska dem ond bråd död, pungvred, blödande analklåda och fula barn, i omvänd ordning,.. ändå.

Förstår poängen med att vilja skapa en tråd på dessa low-lifes, men skulle nog ändå var försiktig med att posta sådan information så man inte själv gör sig skyldig till några brott. Blir nog ändå modererat snabbt om det börjar röra sig om namn och grejjer men ändå. Sen en fråga som jag funderar på, vad är isf syftet med en sådan tråd? För att åka ut och spöa upp dem (även om det är det minsta de förtjänar osv). Ja, du förstår säkert vad jag menar.

Förstår helt, syftet skulle i så fall vara att det blir lättare för andra att hitta sina stulna hojar. Jag kan då i alla fall säga att de som snodde min höll sig i trakten mölndal, krokslätt nästan uteslutande så där kan det vara bra att leta om någon blir bestulen.

Printa ut bilderna och detalbilderna på skorna mm och sätt upp på annonstavlor, i matbutiker mm i området och skriv ordet TJUV stort ovanpå! Man kan ju hoppas att kräket har en morsa som ser det eller något liknande... inte för att hon skulle uppfostra honom men han kan ju bli lite uthängd iaf:)

Bra ide!

Men visst är det fascinerande hur det är möjligt att förstöra en motorcykel på så kort tid.. Borde vara fritt fram att göra likadant med den stackars lilla mc-tjuven..

Ja, så gör de ju i vissa länder och ibland kan det faktiskt kännas helt rimligt med "laglig hämnd"

Läst en nyhetstidning för ett tag sedan om en "söderländs" kvinna som hade fått syra i ansiktet av sin man och domen blev hämnd! Kvinnan i fråg fick alltså under kontrollerade och helt lagliga former hälla samma mängd syra i ansiktet på mannen. Det tycker jag var helt rätt straff för den killen.

Last edited:
Beklagar TS för din förlust å gratulerar samtidigt att du återfann din pärla. Hoppas den går att få i skick trots våldtäkten. :krama

Ditt förslag om en uthängningstråd e, om vi bortser från lag å moral, helt verkningslös om du frågar mig. En ytterst liten 'Efterlyst'-effekt kunde den kanske ha om den hölls jävligt seriös, ser mer framför mig att den på 2 dagar å 3 nätter kommer bli 52 sidor lång med tips om hur man bäst lemlästar tjyvarna, slår tjettingen i taCket eller bussar GG el HA på dom. Dvs vanligt fylletrams.
Å ingen håller väl i ärlighetens namn så jävla mycket koll efter en (valfri)stulen hoj på (valfri) ort, utom när det gäller polarens, som bor nära ett slumkvarter i DIN(sin egens) ort? Inte värst många går runt med ett register i fickan med *stulen hoj, *reg nr, *tel nr, *bild på ev tjuv, *klädsignalement ihop med *att göra på semestern. Möjligen nån trollkarl i södern vars hjärta tuffar på i kraft av att få slå ner på buset, en oöverstiglig understimulerad solidaritet, eller en chans att få leka sheriff med spons i form av självrisker eller div hittelön.

Tror inte på en sån tråd. Tror inte på idén. Å jag gillar inte konsekvenserna. Nu lär den ju inte bli av eftersom lag å moral finns, eller åtminstone forumregler.

skönt att du fick tebaka hojen! jävla pack det finns... å jag håller med, hur fan kan man ha sönder så mkt på så kort tid? Sånna där tjuvar skulle man vilja sätta på en tvångströja och sparka ner för ett stup å skicka ner ett gäng kamphundar efteråt.

Förstår helt, syftet skulle i så fall vara att det blir lättare för andra att hitta sina stulna hojar. Jag kan då i alla fall säga att de som snodde min höll sig i trakten mölndal, krokslätt nästan uteslutande så där kan det vara bra att leta om någon blir bestulen.

Bra ide!

Ja, så gör de ju i vissa länder och ibland kan det faktiskt kännas helt rimligt med "laglig hämnd"

Läst en nyhetstidning för ett tag sedan om en "söderländs" kvinna som hade fått syra i ansiktet av sin man och domen blev hämnd! Kvinnan i fråg fick alltså under kontrollerade och helt lagliga former hälla samma mängd syra i ansiktet på mannen. Det tycker jag var helt rätt straff för den killen.

Så sant, en käftsmäll kunde de väl iaf få... meeeeen personligen skulle jag hellre se att polisen/rättsväsendet gjorde sitt jobb och att de straff som dömdes ut kändes OK. Vilket tyvärr inte är fallet nu.. Mängdrabatt och annan skit, sen ute efter en kvart och plockar sin 3543:e hoj.. (för året..) :gnissla Ja' ä' int' bitter! :D

Men nu glider vi off-topic. Till TS - hoppas den är OK i övrigt (motormässigt) och att det löser sig fort.. :tummenupp Återfunnet går ju snabbare som tur är.

Beklagar TS för din förlust å gratulerar samtidigt att du återfann din pärla. Hoppas den går att få i skick trots våldtäkten. :krama

Ditt förslag om en uthängningstråd e, om vi bortser från lag å moral, helt verkningslös om du frågar mig. En ytterst liten 'Efterlyst'-effekt kunde den kanske ha om den hölls jävligt seriös, ser mer framför mig att den på 2 dagar å 3 nätter kommer bli 52 sidor lång med tips om hur man bäst lemlästar tjyvarna, slår tjettingen i taCket eller bussar GG el HA på dom. Dvs vanligt fylletrams.
Å ingen håller väl i ärlighetens namn så jävla mycket koll efter en (valfri)stulen hoj på (valfri) ort, utom när det gäller polarens, som bor nära ett slumkvarter i DIN(sin egens) ort? Inte värst många går runt med ett register i fickan med *stulen hoj, *reg nr, *tel nr, *bild på ev tjuv, *klädsignalement ihop med *att göra på semestern. Möjligen nån trollkarl i södern vars hjärta tuffar på i kraft av att få slå ner på buset, en oöverstiglig understimulerad solidaritet, eller en chans att få leka sheriff med spons i form av självrisker eller div hittelön.

Tror inte på en sån tråd. Tror inte på idén. Å jag gillar inte konsekvenserna. Nu lär den ju inte bli av eftersom lag å moral finns, eller åtminstone forumregler.

Inser också att en sådan tråd bara skulle spåra ur... Ända tanken jag hade när jag skrev det vara bara att kunna hjälpa andra som blir av med sina hojar. Nu misstänker jag att detta gäng säkert blivit sugna på att åka mer hoj i sommar nu när de inte kunde åka vidare på min pga det som gått sönder så håll koll på era hojar i mölndal, innerstan och omkring...

Så sant, en käftsmäll kunde de väl iaf få... meeeeen personligen skulle jag hellre se att polisen/rättsväsendet gjorde sitt jobb och att de straff som dömdes ut kändes OK. Vilket tyvärr inte är fallet nu.. Mängdrabatt och annan skit, sen ute efter en kvart och plockar sin 3543:e hoj.. (för året..) :gnissla Ja' ä' int' bitter! :D

Men nu glider vi off-topic. Till TS - hoppas den är OK i övrigt (motormässigt) och att det löser sig fort.. :tummenupp Återfunnet går ju snabbare som tur är.

Har inte startat den än då soppan var slut, men jag hade fyllt på olja och kollat över den dagen innan puckot tog den... Men det återstår att se när jag väl lyckats samla mod och startat den...

Last edited:
Inser också att en sådan tråd bara skulle spåra ur... Ända tanken jag hade när jag skrev det vara bara att kunna hjälpa andra som blir av med sina hojar. Nu misstänker jag att detta gäng säkert blivit sugna på att åka mer hoj i sommar nu när de inte kunde åka vidare på min pga det som gått sönder så håll koll på era hojar i mölndal, innerstan och omkring...

Förstår din frustration å såklart är dom jävlarna inte klara. Antar att du spridit allt du vet om dom i din krets av vänner å hojåkare. Det e bra!

Lycka till nu med hojen! :)

Skicka bilder och info till tv3 efterlyst och se om dom vill hänga ut han på bästa sändnings tid :gnissla

Efterlyst är väl en fantastiskt bra idé!! du har ju massa bra info, klockslag, + bra bilder....
Gört!!

Tror tyvärr inte de tycker att det är värt att ta upp sändningstid för en stulen (nu upphittad) hoj som inte ens är värd 40 000... Har inte efterlyst slutat sändas förresten?

Från en sak till en annan..

Fick samlat mod till mig och startat hojen idag, den gick fint så det verkar inte som att de lyckats ha sönder motorn konstigt nog...

Har ju fått två mycket små bucklor i tanken som kommer att störa mig för all evighet om jag inte gör något åt det. Är det någon i gbg-området som är bra på att rikta ut sådana eller vet någon firma som kan göra det för en rimlig peng??

Fick samlat mod till mig och startat hojen idag, den gick fint så det verkar inte som att de lyckats ha sönder motorn konstigt nog...
Tur i oturen så är Fireblades lite grann som gamla Volvo 240, så länge man byter oljan då och då så knallar och går dem livet ut.
Honda är hållbart, serru.

Tror tyvärr inte de tycker att det är värt att ta upp sändningstid för en stulen (nu upphittad) hoj som inte ens är värd 40 000... Har inte efterlyst slutat sändas förresten?

Har ju fått två mycket små bucklor i tanken som kommer att störa mig för all evighet om jag inte gör något åt det. Är det någon i gbg-området som är bra på att rikta ut sådana eller vet någon firma som kan göra det för en rimlig peng??

Kan detta vara något månne?
Hårtork och kylspray.
[YOUTUBE-ID]q0UAUBE-Hmg[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Detta var en trist läsning:( Jag undviker övriga kommentarer vad man skulle vilja göra med den här typen av människor.:gnissla
Men istället så har jag ett tips om riktigt goa gubbar som masserar ut bucklor:) Tyvärr så är mitt minne kort men dom har sin verkstad ute i Partille. Inte så långt ifrån stället du kan se en del militärfordon ståendes. Vet du vart jag menar?
Skall se om jag får tag på namnet på firman. Suveräna och skickliga gubbar. Dom brukar ta typ 500:- för att massera ut alla bucklor på tex en dörr eller skärm.
Kanske dom även kan fixa din tank?

Detta var en trist läsning:( Jag undviker övriga kommentarer vad man skulle vilja göra med den här typen av människor.:gnissla
Men istället så har jag ett tips om riktigt goa gubbar som masserar ut bucklor:) Tyvärr så är mitt minne kort men dom har sin verkstad ute i Partille. Inte så långt ifrån stället du kan se en del militärfordon ståendes. Vet du vart jag menar?
Skall se om jag får tag på namnet på firman. Suveräna och skickliga gubbar. Dom brukar ta typ 500:- för att massera ut alla bucklor på tex en dörr eller skärm.
Kanske dom även kan fixa din tank?

Hmm, nja nu är jag nog inte riktigt med dig... Var hos RN mcdemontering idag, kan det ligga där ut någon stans? Hör gärna av dig om minnet kommer åter!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT