CBR 900 stulen i Linne (Göteborg)

Lite detaljer på bilderna.
Ifall ni känner till personen som kör hojen på bilderna kan ni väl pm:a trådskaparen.

Slitna Adidas dojor.
hojtjuv1.jpg

hojtjuv2.jpg

Ljusa jeans, mobil (?) i bakfickan
hojtjuv3.jpg

Någon som känner igen blicken ?
hojtjuv4.jpg

hojtjuv5.jpg

hojtjuv6.jpg

Är det ett lås jag skymtar framför styrhuvudet..?
hojtjuv7.jpg

Några till, med lite högre exponering.

Man ser kroppsbyggnaden lite bättre på dessa.
hojtjuv8.jpg

hojtjuv9.jpg

Och till slut låset, är det tjuvens eget..?
hojtjuv10.jpg

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: TRS
Tack för infon, skor byter man ju kanske inte lika ofta som andra plagg, iaf om man är kille. Jo det ser ut som ett lås, han är väl rädd att jag ska ta tillbaka den. Dock ej mitt lås. tändningen bör vara helt söndermald också då det låg mycket rester kvar från den på min parkering.

Tack för bilderna!

Är där inte hiss eller va nu Hondas startspärr heter?

Har jag iaf på min blade (iofs en 01:a)
Det krväver väl kodad nyckel för att starta?

Hoppas det jävla rövhålet åker dit o du får tillbaka din hoj i oskadat skick!!!

Det är pga sånna jäffla as man sitter
O pyntar över 1000:- i månaden för sin
Sura halvförsäkring.

Vad hade du för lås på den ? Stod den i garage?

Kollar man på sista bilden så syns tydligt att tändningslåset saknas!!! Hoppas att svinet åker dit!!!

äntligen!!!

Fick ett sms från Smack här på Sh i morse om att ev min hoj stod lutad mot planket vid munkebäcksmotet riktning Partille. Slängde mig i bilen och fann min saknade där i regnet=)

Lite slaktad var den dock,
* två små bucklor i tanken
* lite skrap på toppkåpan
* Böjd och avbruetn fotpinne + hela fotpinne/växelhållarfäste
* Ingen tändning och borrat tanklock
* samt åverkan på bromsskiva och hjulaxel fram

Hur fan kan man lyckas sabba så mycket på en hoj på två dagar? Dessa nötter har ju ingen som helst känsla för motorcyklar. Så fort rottorna rör något så smutasar de ner och förstör.

Anledningen till att de dumpat den är nog dels soppa torsk men även att det knappt gick att växa då hela fästet var förstört.

Vill tacka alla som har tipsat och haft ögon och öron öppna. Utan det hade detta kunnat ta bra mycket längre tid.

Vad tror ni om att starta en tråd med bilder på tjuvar och vart de rör sig? Detta kan väl inte strida mot någon lag? Jag vet som sagt precis vart detta gäng håller hus, samt att jag har bild på en av dem och en bra beskriving av den andra. Vad tror ni?

Fick ett sms från Smack här på Sh i morse om att ev min hoj stod lutad mot planket vid munkebäcksmotet riktning Partille. Slängde mig i bilen och fann min saknade där i regnet=)

Cred till Smack :tummenupp
Och gött att du fått tillbaka den i inte alltför taskigt skick, du verkar händig och kan säkert få den att rulla igen på inte alltför lång tid. Vore ju värre med en "total loss" när du bara har trafik-försäkring..

Förstår poängen med att vilja skapa en tråd på dessa low-lifes, men skulle nog ändå var försiktig med att posta sådan information så man inte själv gör sig skyldig till några brott. Blir nog ändå modererat snabbt om det börjar röra sig om namn och grejjer men ändå. Sen en fråga som jag funderar på, vad är isf syftet med en sådan tråd? För att åka ut och spöa upp dem (även om det är det minsta de förtjänar osv). Ja, du förstår säkert vad jag menar.

Men som sagt, gôtt att du har fått tillbaka den, långt ifrån alla som gör det!:tummenupp:tummenupp

Förstår poängen med att vilja skapa en tråd på dessa low-lifes, men skulle nog ändå var försiktig med att posta sådan information så man inte själv gör sig skyldig till några brott. Blir nog ändå modererat snabbt om det börjar röra sig om namn och grejjer men ändå. Sen en fråga som jag funderar på, vad är isf syftet med en sådan tråd? För att åka ut och spöa upp dem (även om det är det minsta de förtjänar osv). Ja, du förstår säkert vad jag menar.

ja fan akta er för PUL!!! åk ut och sno en hoj eller släng en sten på en ambulans eller nåt annat ofarligt istället... :rolleyes:

kräken skulle hängas ut med bilder, namn, adresser - ALLT! eftersom lagen inte straffar dom borde samhället få chans till det.

gött att du fick tebax hojen :tummenupp

fan vad gött att du hitta den tillslut även om den var sabbad

häng ut fan skapen !!!!!

Printa ut bilderna och detalbilderna på skorna mm och sätt upp på annonstavlor, i matbutiker mm i området och skriv ordet TJUV stort ovanpå! Man kan ju hoppas att kräket har en morsa som ser det eller något liknande... inte för att hon skulle uppfostra honom men han kan ju bli lite uthängd iaf:)

Skönt du hitta den.

Man kan ju verkligen undra hur fan man kan förstöra den så mycket på så
kort tid. Går man in för att förstöra den eller? verkar ju annars otroligt att det kan bli av "vanligt åkande"

Man jag ju alltid hoppas att han klotat eller flugit av så att han fick satans ont.

Ingen HISS på min 1999 Fireblade, så ingen startspärr på en 1996:a heller.
:gnissla

OK, är det äldre hojar som är mest stöldbegärliga då? Utan hiss eller annan typ av startspärr menar jag?

Eller skulle min hoj också gå att tjuvkoppla om man sliter bort tändningen?
sitter ju en klump som det står hiss på precis vid tändningen.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...