Cbr 900 Rr

Dr.Bike skrev:
2299545 Jag är helnöjd med min, men den ska nog inte jämföras med en R1.
sen är det lite akademiskt att jämföra eftersom mycket av hur hojen beter sig och vad man får ut av den sitter uppe i huvudet på föraren.

Kan man köra så kör man väl lite snabbare på R1:an
Men kan man inte köra spelar det ju ingen roll vilken hoj man sitter på.
Resten är placebo och folktro.
Att döma ut en äldre hoj p.g.a det skiljer några tiondelar hit och dit är det ju lite tonårsvarning på (minns hur man som liten kollade på hur långt hastighetsmätarna gick och bedömde hojarna efter det! :lol).

Köp den hoj du SITTER bäst på, och ja, hondan har ett visst mått av långfärdskomfort oxå! Så prova flera hojar.

Personligen rekommenderar jag som du förstår Hondan just för att den är Lite allt i allo och förbannat duglig för oss vanliga dödliga.

"Jack of all trades, King of none"

98-01 var eoner av skillnad.
HELT nytt chassie OCH insprutning från 00. (och här kom 17" fram)

Bladen var sig i stort sett lik från 92-99, och uppdateringarna kom alla jämna år.
Insprutning? Nu menade jag R1:an inte cbr'en!

sporTlovEr skrev:
2298066 Är det en import så glöm Honda if, annars få du betala 800-1200 kr för en visuell besikting, även om den redan gått i sverige i andra bolag och reggad o besiktigad, anser det som snudd på bedrägeri..

Nåja, jag betalar 5080 kr helår halvförsäkring, åretrunt i folksam. Billigt tycker jag. Har dock de 35 inne som ger förmånligare fsk, samt med i smc som ger rabatt, samt att jag gått "avancerade" kursen med smc-folksam.

Honda är väl kända för sin driftsäkerhet, snackade med en tjej som kört sin 01:a 929 i 4000 mil den bara gick o gick utan problem, själv har jag bara kört 200 mil på en månad, tycker dock den är lite törstig(varjefall jämfört med RF 900 som drog 0,66-0,86 vid snålkörning under 0,5 dvs låg fart lång väg utan massa växlingar) 0,85-Litern vill den ha, dock några bankörningar i det.., en gång på 0,65 men då gick det i princip under 100 knyck i 12 mil.

Reservdelspriser: Tändstift specialare rätt dyra ca 500 kr styck, gav 67 kr för en oljeplugg, annars vet jag inte så mycket om det..

Möjligt att R1 är ännu mera kvickstyrd(?) men jag tycker den är underbar jämfört med Rf.en i hanterbarhet med sina 170 kgs torrvikt, den är snäll och förlåtande, och man kan ändra spårvalet lätt, mitt i kruvan, effekt o pulver finns men ändå inte R1:ans råhet, men för mig är det perfekt, tror inte jag är snabbare på en R1 än på denna.
Jo, men en 929:a kan inte jämföras med en -99:a.

HanneZ skrev:
2299511 Eum, vad ändrades i chassiet mellan -98 till -01 menar du? En -03 är säkert bättre, den har ju en rad förbättringar. Jag själv känner ingen som helst skillnad på en -98 och en -00.

Körställningen på en 900rr är som på en gammal urgixxer eller zxr, den suger och det är svårare att förflytta sig.

Vet faktiskt inte? Skrev ju 00 eller något :fakta

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back