cbr 900 rr 98 låter som en F1 bil

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
som sagt så fort man får i 3:ans växel o uppåt låter den som en F1 bil..troligtvis lådan...eller vad tror ni har hänt..hade hojjen inlämmnad på verkstad för drivpaketsbyte efteråt fanns detta problem..vad kan ha hänt o vad kostar detta spektakel??
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Förklara med , F1 bil??

Min Hornet 900 har ocskå ett ljud som kanske skulle kunna liknas med en F1 bil,, och det ljudet uppkom efter drivpaketsbyte, mitt gamla framdrev hade en gummiplatta på var sida,, det har inte mitt nya drev, jag har därför dragit den slutsatsen att det är från framdrevet ljudet kommer.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Oavsett vad som hänt ska väl dom som bytt laga.
Har du kollat hur spänd kedjan är när du sitter på motorcykeln?
 

Sirjerry

Vill ha riktig hoj igen!
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Ockelbo
Hoj
Kawa ZX9R -98
Tror helt klart att verkstaden har spännt kedjan lite extra, samt att det inte är något gummi på sidorna av framdrevet, kännner du något i fotpinnarna när du åker? Är kedjan jävligt spänd så borde du känna det lite som vibrationer i fotpinnarna! Så var det i alla fall på min hoj, kanske är samma fenomen på din!

//Jerry
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Gummiplattorna på sidorna fungerar som ljuddämpning, och ljudet är helt normalt om dämpningen inte finns där. Vilket är en gissningslek vid drivpaketsbyte. Det är oftast bara originaldelarna som har ljuddämpning. Och de flesta Motorcykelsmedjor brukar beställa eftermarknadsgrejor i första hand för att hålla priserna humana. Originalgrejor kostar ju vanligtvis allt man har i plånboken plus lite blod... :(
Kedjan ska ju inte vara tokspänd heller, 25-30mm ska den kunna röra sig upp/ner mellan fram och bakdrev när man har hojen belastad (ex. någon sitter på)


Det är ett "Mwweeeeeee" -liknande ljud, eller hur?
 
Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Min fick samma ljud efter drivpaketsbyte men jag har kört ett par hundra mil utan problem.
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
jo helt rätt killar...det e ett whheeeiii ljud så att säga...låter som en f1 bil som tokvarvar..hehe
ska tillbaka till mc gubben imorgon för drevbyte..tack så mkt..
 

vinklumpen

Vinklumpen
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Östersund
Hoj
-98, Honda CBR 900 RR
Märkligt fenomen det där.. Jag bytte också drivpaket min RR, lade märke till tjutet när jag tog ur öronpropparna efter en längre repa dagen efter.. Är det någon av herrarna som har listat ut om det verkligen beror på framdrevet? Det satt nämligen ingen gummiplatta på mitt gamla drev och den var tyst.. :va
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top