CBR 900 Bygge.

Robban Nr1 skrev:
I lagerlunda, bakom polishuset...


oh faan, jag har massa kompisar som bor där nere, intressant, men vore kul o komma o kolla på bygget snart, kanske kommer hem till stan i helgen får se, vore sköj o se det, :D
 
Dirtyjove skrev:
men om nån gärna ställer upp som tycker sig ha kunskapen så får den gärna hjälpa till, lackar du?
japp det är vit gelcoat på insidan, det är nästan alltid en fördel med att först lägga ett lager svart och sen ett lager vit, dels för att se att man fått ett jämt lager över hela formen, men också för att man ska veta hur mycket man har tagit på tjockleken när man bearbetar efteråt, så man inte går igenom exempelvis.
Sen har jag alltid gjort så sen skolan så de sitter i:D hehe :tungan
ja jag lackar, har lackhall och rubbet, det kan vi ordna.

Aha jag fattar, trodde du la ett lager vitt utanpå glasfibern..
men å andra sidan, i och med att du penslar dit gelcoaten så är det ju lite missvisande vid "genomslips testet", eller slipar du första lagret jämt innan andra? visst du ser "topparna" först, men grejen blir ju tung av all gelcoat.
Själv sprutar jag ofta dit min gelcoat.
 
R2 skrev:
ja jag lackar, har lackhall och rubbet, det kan vi ordna.

Aha jag fattar, trodde du la ett lager vitt utanpå glasfibern..
men å andra sidan, i och med att du penslar dit gelcoaten så är det ju lite missvisande vid "genomslips testet", eller slipar du första lagret jämt innan andra? visst du ser "topparna" först, men grejen blir ju tung av all gelcoat.
Själv sprutar jag ofta dit min gelcoat.


Fasen va gött, då kanske vi kan göra det där, de vore nice nice:D

Jo jag penslar gelcoaten här, har inte grejer att spruta, men de e ju klart ett bättre och jämnare alternativ, nae jag slipar inte jämt, men framförallt så lägger ja olika färger pga. att jag vill se så de blir hyffsat jämt. o vikten, eh, de handlar om några 100 gram extra kanske, då jag bara väger 75 kör jag ändå ifrån polarna:D o den nya baken blir iaf lättare än den gamla :yoparty
 
Ännu lite gjort i garaget.

Nu har man spenderat en stund till i garaget, dock inte många timmar då helgen vart kort, men men, har nu plastat dit en bygel att fästa lyset med i undertailen, nu återstår att måtta in det sista för en tätlist runt omkring lyset, sen är det dags att modifiera sadel, :s här e några bilder..
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    89.1 KB · Visningar: 403
  • 2.jpg
    2.jpg
    47.7 KB · Visningar: 318
  • 3.jpg
    3.jpg
    69.8 KB · Visningar: 357
Slappa skrev:
Billigare i Holland ?
//D


jajjamen, annars hade jag köpt det här, kostar 500 här i sverige, exkl. frakt, jag gav 240 INKL frakt, så kändes lagom, o en del annat inhandlas ju med, så de drar iväg..:D
 
Dirtyjove skrev:
jajjamen, annars hade jag köpt det här, kostar 500 här i sverige, exkl. frakt, jag gav 240 INKL frakt, så kändes lagom, o en del annat inhandlas ju med, så de drar iväg..:D

Hmm ska ev bygga om en hoj i vinter ochså och letar efter bla baklyset, så har du nån adress så får du gärna lägga ut den eller pm:a :)
 
Slappa skrev:
Hmm ska ev bygga om en hoj i vinter ochså och letar efter bla baklyset, så har du nån adress så får du gärna lägga ut den eller pm:a :)


www.easyparts.nl köpte jag ifrån, men de e mest Moppeprylar, men detta lyse e jku precis samma som på touringbutiken. så de e skit samma, hej hej
 
Hjort skrev:
nice hoj!
Håller också på och bygger om för fullt... har ett likadant lyse som dig hemma, också köpt från easyparts :tummenupp visst lysser dom fint :tungan :yoparty

Tack! Jo visst lyser dom fint, men jag ska nog göra en liten mod. på mitt. de fyra undre dioderna som lyser vitt för skylten ska ja nog löda bort tilkl förmån för röda och ist. ha en separat skyltbelysning, blir inte snyggt att ta upp hål i tailen för att det ska lysa på skylten.

Men vi får se, :D
 
Mer gjort..

Då har man nu fått färdigt vad som ska få tjänstgöra som skylthållare och blinkershållare bak, blev helt i plåt som sedan lackades mattsvart, dom fina plåtbitarna var Lasse som fixa:) tack.

Hållaren ska montares på undertailen och en separat skyltbelysning kommer på nåt vis att monteras,

Vidare har man nu även gjort slag i saken och svetsat ihop ett depåstöd till bettan, var för snål för att köpa ett, och så hade man ju så lite o göra i fredags:) vart perfekt med ett gäng med stulna kullager från ex.jobbet (SKF) och ett knippe slitna Inlineshjul:)

Nu är det dags att börja slipa kåpor för lack snart, huu, va trist..
 

Bifogat

  • Skylthållare.jpg
    Skylthållare.jpg
    38.6 KB · Visningar: 98
  • skylthållare monterad.jpg
    skylthållare monterad.jpg
    31.3 KB · Visningar: 97
  • stödet.jpg
    stödet.jpg
    116.4 KB · Visningar: 147
  • stöd.jpg
    stöd.jpg
    85.3 KB · Visningar: 333
Dirtyjove skrev:
Då har man nu fått färdigt vad som ska få tjänstgöra som skylthållare och blinkershållare bak, blev helt i plåt som sedan lackades mattsvart, dom fina plåtbitarna var Lasse som fixa:) tack.

Hållaren ska montares på undertailen och en separat skyltbelysning kommer på nåt vis att monteras,

Vidare har man nu även gjort slag i saken och svetsat ihop ett depåstöd till bettan, var för snål för att köpa ett, och så hade man ju så lite o göra i fredags:) vart perfekt med ett gäng med stulna kullager från ex.jobbet (SKF) och ett knippe slitna Inlineshjul:)

Nu är det dags att börja slipa kåpor för lack snart, huu, va trist..
Blir kanon det dara..! Tycker platbitarna ar fan sa mycket snyggare nu, haha :tummenupp

Vara hojar ar ju faktiskt i ungefar samma stadie av uppbyggnad nu, vi far se vem som blir fardig forst :) /L
 
southwick skrev:
Blir kanon det dara..! Tycker platbitarna ar fan sa mycket snyggare nu, haha :tummenupp

Vara hojar ar ju faktiskt i ungefar samma stadie av uppbyggnad nu, vi far se vem som blir fardig forst :) /L

hehe., jo jag vart skitnöjd, de blir nog bra när man får dit det.,
Nu ska man bara hitta nån nisse som lackar billigt, man skulle ha spons:)hehe

jo jag kika lite på ditt bygge, man blir lite äggad;) hehe, de blir bra iaf, får ta o åka lite i sommar då:)
 
Inte mycket o se, men ändå,

Har nu fått ihop all kåpor utom Huggern som e på ingång, här sitter det dock på trekvarts, och detta sketna kåpglas ska kastas. Senare så fixades alla fästen till och undekåpan passades in mot avgassystemet. vidare så inhandlades en c-låsmotor från tanklocket på en Saab 9000. Denna lilla pryl ska få tjänstgöra som sadellås med en snitsig strömbrytare ala 6 pol så jag kan få loss sadeln ibak med nya bakdelen, och jag kan meddella att det är tight att få rum med allt skit, men men, bilder kommer på det så fort de e klart:) nästa sak på tur blir att passa in framsadeln mot tanken, najjs.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    118.2 KB · Visningar: 483
  • 2.jpg
    2.jpg
    133.1 KB · Visningar: 416
Slappa skrev:
Hmm skulle inte du köra med dom orginal vita kåporna ? :)



Nixx. de e inte original på denna, de är från 92. dessa från 97: hojen e en 97:a, därför jag vill ha dessa, så de gamla fula vita e sålda:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top