cbr 900 25kw ?

anja skrev:
:rofl

ni är så roliga när ni säger att sexhundror inte räcker.

:dummer

det har jag inte sakt ! :kocko
till och med en moped räcker väll för att man ska kunna köra ihjäl sig på, men jag vill ändå ha en 900 dom e så grymt snygg tycker jag. :kär
 
micke85 skrev:
det har jag inte sakt ! :kocko
till och med en moped räcker väll för att man ska kunna köra ihjäl sig på, men jag vill ändå ha en 900 dom e så grymt snygg tycker jag. :kär


Jaha...men sätt en mopedmotor i en fireblade då. :)
 
micke85 skrev:
det har jag inte sakt ! :kocko
till och med en moped räcker väll för att man ska kunna köra ihjäl sig på, men jag vill ändå ha en 900 dom e så grymt snygg tycker jag. :kär

Köp inte en 900 bara för att den är snygg, för att sedan strypa ner den.
Du kommer ångra dig varenda gång som du rullar iväg på den...
 
Ghost skrev:
Köp inte en 900 bara för att den är snygg, för att sedan strypa ner den.
Du kommer ångra dig varenda gång som du rullar iväg på den...

nä men brikerna måste ju inte sitta fast där så länge ! :fatta!
 
micke85 skrev:
nä men brikerna måste ju inte sitta fast där så länge ! :fatta!

Nä dom måste ju inte det... :fatta! :finger

Att åka sporthoj är ingen RÄTTIGHET & det är DYRT, åk på något du har råd att betala för tills du har råd att åka drömhojen.
(nej jag åker inte på min drömhoj, nej jag har inte råd att betala för den hoj jag skulle vilja ha heller)
 
Vilken "ny" hoj är bra att strypa då?..Jag vill inte sitta på nån hoj från 85...hade tänkt att köpa iallafall en 99 när jag köper hoj..motard eller sport..
 
Jocke W skrev:
Vilken "ny" hoj är bra att strypa då?..Jag vill inte sitta på nån hoj från 85...hade tänkt att köpa iallafall en 99 när jag köper hoj..motard eller sport..

Om du tänker köra strypt så är det bra att orginaleffekten inte ligger alltför långt över 25kW, annars får motorn väldigt skum karaktär när man stryper den.
Dessutom brukar ju hojar med mycket effekt väga lite mer så när du stryper en sån så får du en rätt tung hoj med lite effekt i, ingen bra kombination.
 
Micke_Lindstrom skrev:
Om du tänker köra strypt så är det bra att orginaleffekten inte ligger alltför långt över 25kW, annars får motorn väldigt skum karaktär när man stryper den.
Dessutom brukar ju hojar med mycket effekt väga lite mer så när du stryper en sån så får du en rätt tung hoj med lite effekt i, ingen bra kombination.

Så typ en 400 motard kan funka hyfssat bra?
 
Jocke W skrev:
Så typ en 400 motard kan funka hyfssat bra?

Ja, det gör det nog.
En sån har ju bra effekt även på rätt lågt varv, jag antar att strypningen blir mindre märkbar då.
Själv ströp jag en RD 350 för några år sen, det var ju helt fel hoj att strypa.
Men det var inget problem för jag plockade bort brickorna så fort jag kom hem från besiktningen.
 
Micke_Lindstrom skrev:
Ja, det gör det nog.
En sån har ju bra effekt även på rätt lågt varv, jag antar att strypningen blir mindre märkbar då.
Själv ströp jag en RD 350 för några år sen, det var ju helt fel hoj att strypa.
Men det var inget problem för jag plockade bort brickorna så fort jag kom hem från besiktningen.

hmm..då kommer nog det lite följd frågor här =)..

Finns det nåt skinnställ gjort mer för motard?..antar att dom ska va lite mer rörliga..
och är det fortfarande sporthojs skor som gäller eller crossskor?..handskar?..ja antar att man ska ha saker som håller för asfalten =P
 
jag har för mig att man inte ska strypa någon hoj som har större än 750 cc... de börjar gå dåligt om man stryper en större...
 
Jocke W skrev:
hmm..då kommer nog det lite följd frågor här =)..

Finns det nåt skinnställ gjort mer för motard?..antar att dom ska va lite mer rörliga..
och är det fortfarande sporthojs skor som gäller eller crossskor?..handskar?..ja antar att man ska ha saker som håller för asfalten =P

Fråga i motard-forumet, det kanske även finns nån där som har erfarenhet av strypta motarder.
 
Micke_Lindstrom skrev:
Fråga i motard-forumet, det kanske även finns nån där som har erfarenhet av strypta motarder.

ah sorry. såklart man ska fråga där :dummer
 
hur e det med försäkring då ? e dom dyr ? nån som vill säga vad dom betallar för sin cbr 900 i försäkring ?
 
en kompis till mig(22) bast kollade upp en 92:a till sig o den vart ganska dyr. O vi bor i skövde(hyffsat låg premie jämfört med 08 etc). halvförsäkring helår kostade 21 papp hos if enligt honom!

men skaffa regnumret o ring runt till olika firmor, det ger inget o sitta här o fråga!!!

Mvh. Hannes
 
I mitt tycke så är en zx6:A eller en cbr600f en perfekt första hoj om man väljer års mod mellan 95-98 lätt körd och smidig samt att de brukar ha en vettig effektkurva (kanske inte rolig men vettig) även som 25kw. inte för dyra heller...
 
Jag har kört en strypt CBR600 och så jävla illa gick den faktiskt inte. En Blade borde inte heller gå så jävla illa. Det är klart att de går mcyket sämre än de gör original, men det är ju liksom själva vitsen. Köp vad du vill och stryp. Ska du ändå bara posera kvittar det ju.
 
nike83 skrev:
jag har för mig att man inte ska strypa någon hoj som har större än 750 cc... de börjar gå dåligt om man stryper en större...

Det är inte volymen det handlar om utan effekten och karaktären. En 2-cyl 750 med 70hk går ganska bra att strypa, en 4-cyl 750 med 120hk går som en stor kasse skit efter strypning. Jag har kört ett par strypta 600 sportmaskiner och de är helt kraftlösa på alla varvtal.
 
Hur små snoppar har ni egentligen?

Jag kan inte heller tänka mig att en 900cc är rolig med 25kw.
Tänker du, micke85 köpa Bladen bara för att den är snygg?

Du är 18 år. Inte en phetchans i rymden att du har råd att försäkra en sådan sporthoj. De kostar dessvärre rätt mycket. Såvida du inte jobbar extra och tjänar bra. Men jag hade aldrig haft råd att skaffa en sådan båge trots mina 92:-/timmen på Konsum. Det är bara fortsätta drömma, om inte dina föräldrar tänker så för kalaset..



Välj en mindre båge. Funkar lika bra och de är också snygga!
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top