Ninja-Lisa
Sporthojsnörd
micke85 skrev:nä men jag e sugen på nått större än en 600a och ändå kunna köra det på mellan kortet !

ni är så roliga när ni säger att sexhundror inte räcker.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
micke85 skrev:nä men jag e sugen på nått större än en 600a och ändå kunna köra det på mellan kortet !
anja skrev:![]()
ni är så roliga när ni säger att sexhundror inte räcker.
![]()
micke85 skrev:det har jag inte sakt ! :kocko
till och med en moped räcker väll för att man ska kunna köra ihjäl sig på, men jag vill ändå ha en 900 dom e så grymt snygg tycker jag.![]()
micke85 skrev:det har jag inte sakt ! :kocko
till och med en moped räcker väll för att man ska kunna köra ihjäl sig på, men jag vill ändå ha en 900 dom e så grymt snygg tycker jag.![]()
Ghost skrev:Köp inte en 900 bara för att den är snygg, för att sedan strypa ner den.
Du kommer ångra dig varenda gång som du rullar iväg på den...
micke85 skrev:nä men brikerna måste ju inte sitta fast där så länge !![]()
Jocke W skrev:Vilken "ny" hoj är bra att strypa då?..Jag vill inte sitta på nån hoj från 85...hade tänkt att köpa iallafall en 99 när jag köper hoj..motard eller sport..
Micke_Lindstrom skrev:Om du tänker köra strypt så är det bra att orginaleffekten inte ligger alltför långt över 25kW, annars får motorn väldigt skum karaktär när man stryper den.
Dessutom brukar ju hojar med mycket effekt väga lite mer så när du stryper en sån så får du en rätt tung hoj med lite effekt i, ingen bra kombination.
Jocke W skrev:Så typ en 400 motard kan funka hyfssat bra?
Micke_Lindstrom skrev:Ja, det gör det nog.
En sån har ju bra effekt även på rätt lågt varv, jag antar att strypningen blir mindre märkbar då.
Själv ströp jag en RD 350 för några år sen, det var ju helt fel hoj att strypa.
Men det var inget problem för jag plockade bort brickorna så fort jag kom hem från besiktningen.
Jocke W skrev:hmm..då kommer nog det lite följd frågor här =)..
Finns det nåt skinnställ gjort mer för motard?..antar att dom ska va lite mer rörliga..
och är det fortfarande sporthojs skor som gäller eller crossskor?..handskar?..ja antar att man ska ha saker som håller för asfalten =P
Micke_Lindstrom skrev:Fråga i motard-forumet, det kanske även finns nån där som har erfarenhet av strypta motarder.
nike83 skrev:jag har för mig att man inte ska strypa någon hoj som har större än 750 cc... de börjar gå dåligt om man stryper en större...
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |