cbr 600RR -06 Vs. R6 -02

Hur kan man gemföra en 02:a med en o6:a !? R6 02 hade ju inte ens insprutning mm....:va

Eh, och? Om man kör båda så förstår man att man kan jämföra dom. Väl inställda förgasare fungerar lysande bra och jag kan lova att du inte skulle kunna avgöra om en hoj du körde hade förgasare eller insprutning (om du inte tjuvkikade och fick syn på choken möjligen ;) )

som du leser av svarene over her, så er det tydeligvis delte meninger om hvilken som er best ;)

Jeg tipper du blir frakjørt stian:arsele :arsele

(intern humor)

Jag har inte köpt min än men det blir troligen på Bike i Trollhättan eller på Honda MC Center i Götegorg
:tummenupp

Du har ju för fasiken också en 600RR och bor i Norge!! Vart?

Jeg bor også i askim....:tummenupp
Hvor mye må du betale for din cbr i sverige???

Last edited:
Er det for gata eller rr (uten avgifter)??

Det är på gatan. Vi betalar bara skatt utöver själva försäljningspriset i Sverige. (höll på att skriva här men jag sitter ju i Düskland :huvet )

Som jag har lärt mig får ni ju betala en massa dyra avgifter för själva registreringen också? Det var en massa pengar extra ni fick betala för att göra ägarbyte i Norge, rätt?

För övrigt, 99 900,- låter som en prissänkning, stämmer det?

Det är på gatan. Vi betalar bara skatt utöver själva försäljningspriset i Sverige. (höll på att skriva här men jag sitter ju i Düskland :huvet )

Som jag har lärt mig får ni ju betala en massa dyra avgifter för själva registreringen också? Det var en massa pengar extra ni fick betala för att göra ägarbyte i Norge, rätt?

För övrigt, 99 900,- låter som en prissänkning, stämmer det?

Ok,jeg tipper 07 cbr600rr koster ca 155000.- da 06 kosta ca 150000.-
Jeg har kjøpt min uten avgifter å må betale 80000.-
Det blir 75000.- til den norske stat!!!!!:arsele :arsele :arsele :arsele :huvet :huvet

Ok,jeg tipper 07 cbr600rr koster ca 155000.- da 06 kosta ca 150000.-
Jeg har kjøpt min uten avgifter å må betale 80000.-
Det blir 75000.- til den norske stat!!!!!:arsele :arsele :arsele :arsele :huvet :huvet

Ja det är inte konstigt att oljefonden är så stor. :tungan Ni finaniserar allt med skatt och lägger oljepengarna på hög... Jag har kunder i Norge och vi har diskuterat detta rätt så mycket.

Vi klagar på skattetrycket i Sverige men det är ingenting, allra helst på motorfordon jämfört med hur ni har det i Norge. :pannkyss

Men du har köpt din hoj utan avgifter, hur funkar det då? Ska du bara köra bana, tävla eller?

Jeg bor også i askim....:tummenupp
Hvor mye må du betale for din cbr i sverige???

Cool. Antar att du och TelefonicaMovie är homies :)
Som Espen redan har sagt så kommer den kosta ca SEK 100.000 kr.
Men NOK 150.000 kr blir ca SEK 165.000 kr i dagens kurs. Fy fan säger jag bara åt era extra avgifter.
Att ni sedan bara hamstrar på pengarna (ligger väl över 2 BILJONER i er kassa?!) och inte gör någonting av dem är bara ännu jobbigare. Vägarna här är sunkiga som fan. Hur ska man då kunna pressa kurvor :D:D

Ja det är inte konstigt att oljefonden är så stor. :tungan Ni finaniserar allt med skatt och lägger oljepengarna på hög... Jag har kunder i Norge och vi har diskuterat detta rätt så mycket.

Vi klagar på skattetrycket i Sverige men det är ingenting, allra helst på motorfordon jämfört med hur ni har det i Norge. :pannkyss

Men du har köpt din hoj utan avgifter, hur funkar det då? Ska du bara köra bana, tävla eller?

Jeg skal bare bruke min på bane.Vi er en gjeng som pleier å leie noen baner i løpet av året, som for eksempel anderstorp,karlskoga og rudskogen:) :)
Vi har som oftest ledige plasser ,så da kan jeg jo legge datoene for kjøring her......for her virker det som trykket for track-days er stort:yoparty

Er det noen som vet om 07 cbr har kommet til sverige???

Hvor mye koster en cbr 07 hvis du bare skal bruke den på bane....er det samme som på gata??

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...