cbr 600RR -06 Vs. R6 -02

TelefonicaMovie

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
Honda CBR 600 RR Telefonica Movistar
Jeg og en kompis har en liten diskusjon, så tenkte og se hva noen andre mente. Han kjører en R6 med ca 122 Hk mens jeg har kjøpt meg Cbr 600RR med 117 Hk, da denne akkurat er kjøpt inn har vi ikke fått testet dette enda, men noen som har en formening om hvilke av disse syklene(med samme sjåfør) ville f.eks ha best rundetider på en hvilken som helst bane?

Last edited:
Hmm, när det skiljer så lite hästkrafter så kommer nog avgörandet ligga på föraren.

Ser också att bor i Norge, vart?
Blir CBR-köp för mig också snart. Väntan känns som en evighet...

Bor i Askim. Skal være med på bane i mnd skifte juni-juli. Er det anderstorp den banen heter? jeg får sykkelen til uken, gleder meg stort! har du anelse om hvor mye jeg kan hente ut med evt. effektanlegg ? ser du skal ha 07 modell. er det noen store forskjeller på -06 og -07? vet de gjorde mye fra -05 til -06 ihvertfall...

Askim! Det är fan inte långt härifrån, bor i Fredrikstad :hej

Anderstorp, Gelleråsen kanske?
Den största uppgraderingen på -07 är 8 kilo lättare och 3 hk mer jämfört med -06 ;)
Blir ett köp för mig så snart som möjligt, hihi.

( Nu kan du börja hänga här också: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=97342 )

Last edited:
Askim! Det är fan inte långt härifrån, bor i Fredrikstad :hej

Anderstorp, Gelleråsen kanske?
Den största uppgraderingen på -07 är 8 kilo lättare och 3 hk mer jämfört med -06 ;)
Blir ett köp för mig så snart som möjligt, hihi.

( Nu kan du börja hänga här också: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=97342 )

Det er det ikke vettu, kanskje vi treffes når sesongen starter :yoparty
Jeg får slanke meg litt og kjøpe effektanlegg, så er vi der :tummenupp

Klart att vi kan! Har även en polare här som redan har en hoj. Telefonica det med, fast Suzuki :)

ska ni tävla med dom för han har fan inte det antalet hk i en std r6 från 02. är den std klipper du honom utan problem. har en ss kittad hoj är du körd (öhlins och annat godis). detta om ni är ungefär lika bra på att köra.

björn

edit norska är ett svårt språk trodde det var en 02:a. Spelar ingen roll 6:an har nog ett litet försprång men hondan tror jag är mer lätt körd

Jeg har en cbr 2006 modell og han en r6 2002 modell, så var det oppklart :tungan har hørt at R6 er mer aggresiv enn andre, men 2006 modellen min har jo endel nyere teknik osv så skal bli spennende og se :D

Jeg har en cbr 2006 modell og han en r6 2002 modell, så var det oppklart :tungan har hørt at R6 er mer aggresiv enn andre, men 2006 modellen min har jo endel nyere teknik osv så skal bli spennende og se :D

kör han en 02 och du en 06 så ska du åka ifrån honom om ni är lika duktiga på att köra. Om nu båda hojarna är standard så har han inte 122hk i den. Honda är en bättre hoj på alla pungter jämfört med en r6-02.

björn

kör han en 02 och du en 06 så ska du åka ifrån honom om ni är lika duktiga på att köra. Om nu båda hojarna är standard så har han inte 122hk i den. Honda är en bättre hoj på alla pungter jämfört med en r6-02.

björn

Det finns ett par stycken som inte skulle hålla med. Benny Olsson till exempel lyckades inte köra lika snabbt eller snabbare på en enda bana med sin nya -05 CBR än han gjorde med sin gamla R6a...

Det finns ett par stycken som inte skulle hålla med. Benny Olsson till exempel lyckades inte köra lika snabbt eller snabbare på en enda bana med sin nya -05 CBR än han gjorde med sin gamla R6a...

det va ju e supersport men jag ska inte säga nått tog en halv säsong innan jag körde snabbre på min bennys gamla honda

Klart att vi kan! Har även en polare här som redan har en hoj. Telefonica det med, fast Suzuki :)

va läser jag ska du ha en 07:a iställe :va trodde du hade bestämt dej för 06:an här nere

Last edited:
va läser jag ska du ha en 07:a iställe :va trodde du hade bestämt dej för 06:an här nere

Känner mig så stressad av att den ska försvinna innan jag har pengarna så jag satsar på en -07 istället. Men finns den kvar är det mkt möjligt att jag tar den, får se..
:)

Känner mig så stressad av att den ska försvinna innan jag har pengarna så jag satsar på en -07 istället. Men finns den kvar är det mkt möjligt att jag tar den, får se..
:)

har du lagt en liten handpenings som ni kom överens om så säljer inte Clas den det lovar jag inte hans stil

Hööruuu räääva du kan väll inte säga att en r6-02 är lika bra som en cbr600RR-06 :va det händer ju lite på 4 år

Hööruuu räääva du kan väll inte säga att en r6-02 är lika bra som en cbr600RR-06 :va det händer ju lite på 4 år

Lika bra? Mjae... Hävdar bara att det finns sånt som tyder på att det är lika lätt/lättare att åka fort på en bana med en R6 -02 än en CBR -06, för vissa förare.

Mellan en Kawa ZX6R -00 och -05 är det en förjäkla stor skillnad. Mellan R6 -02 och CBR -06 är det betydligt mindre.

Benny hade för övrigt en SS-R6a och en standard och han åkte lika fort på bägge (9or på åsen t.ex). Det gjorde han aldrig på CBR:en...

Lika bra? Mjae... Hävdar bara att det finns sånt som tyder på att det är lika lätt/lättare att åka fort på en bana med en R6 -02 än en CBR -06, för vissa förare.

Mellan en Kawa ZX6R -00 och -05 är det en förjäkla stor skillnad. Mellan R6 -02 och CBR -06 är det betydligt mindre.

Benny hade för övrigt en SS-R6a och en standard och han åkte lika fort på bägge (9or på åsen t.ex). Det gjorde han aldrig på CBR:en...

Visst är en R6 -02 en kompetent banhoj (speciellt i SS utförande), men jag körde ju över 1 sekund fortare på en lånad 600RR -05 på Gelleråsen så jag skulle säga att Hondan är bättre. Framförallt så är det bromsarna som är av en annan värld.

det va ju e supersport men jag ska inte säga nått tog en halv säsong innan jag körde snabbre på min bennys gamla honda

Det tog mig 2 dagar :D

Last edited:
Veldig mange syns vinkler her! Konklusjonen blir vel at jeg rett og slett får vente til sesongen starter og se selv ;) noen som har en anelse om hvor mye Hk jeg vil få ekstra med effektanlegg? er det verdt pengene?

Veldig mange syns vinkler her! Konklusjonen blir vel at jeg rett og slett får vente til sesongen starter og se selv ;) noen som har en anelse om hvor mye Hk jeg vil få ekstra med effektanlegg? er det verdt pengene?

Hur kan man gemföra en 02:a med en o6:a !? R6 02 hade ju inte ens insprutning mm....:va

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025