Cbr 600 F4 -02 problem med cdi

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Så här är ligger det till:

Har köpt en vurpad F4 som jag har byggt upp igen.
Cdiboxen som satt i hojen hade blivit stulen när den blev bärgad.
Jag köpte en ny cdi från ebay som skulle funka men inte gjorde det.

Koden på min cdi är: 38770-MBW-A12
Koden på den som det ska vara är: 38770-MBW-D21

Cykeln har varit hos min lokala hondasäljare där dom skulle koda in transpondernycklarna till den nya cdin. För att dom skulle kunna göra detta dock så måste den lilla nyckellampan på instrumenten lysa (den som ger felkoder), vilket den inte gör.

Vi trodde det berodde på att cdin inte var 100% rätt och jag skulle köpa en ny.
Nu kom jag precis hem från en kille som har exakt samma hoj som mig där jag har testat hans box på min hoj. Det gav fortfarande inte en tillstymmelse till liv i den lilla lampan.
Vi provade även min andra cdi på hans hoj vilket inte funkade, föga förvånad. :D

Nu känns det som att om jag köper en ny cdi så kommer dom ju fortfarande inte kunna koda nycklarna till den iochmed att den lilla lampan som måste lysa inte lyser.

Någon som har någon idé om vad man kan göra härnäst?
Kabelstammen är felsökt, tippsensorn kollad, dödarknappen kollad, kopplingsrelät kollat, stödsensorn kollad.

Gissningar och spekulationer mottages tacksamt. :tummenupp
 
trasigt instrument :va långsökt kanske
 
kanske skifta med han som hade en lika el :va

Önskar jag hade tänkt på det tidigare. Han bodde i ljungaverk. :huvet
Ska ta isär instrumenten ikväll och testa lampan iallafall så får vi se. Det är ju en diod så antagligen är den så hel den kan bli. :gnissla

Annars vette fanken. Immobilizertjafset hade jag lätt klarat mig utan men det går ju inte att koppla ur hursomhelst heller. Lite jobbigt.
 
Hi, have you found a solution for your problem?

I have a similar one my self:

http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?p=2236844#2236844

And I would like to know if you succeeded to use an USA ECU (38770-MBW-A12)?

I have a 34HP limited ECU 38770-MBW-D31, and I am looking for a full power 38770-MBW-D21 one, but as you, I can't afford to spend neither >700€ for new one, nor >400€ for a spare one I can get on eBay.de.
However, if I could use an US model, I could probably get one for less then 200 USD, and that much I could somehow manage to get...

Thank you in advance for the reply,
cheers,
Nenad
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top