Så här är ligger det till:
Har köpt en vurpad F4 som jag har byggt upp igen.
Cdiboxen som satt i hojen hade blivit stulen när den blev bärgad.
Jag köpte en ny cdi från ebay som skulle funka men inte gjorde det.
Koden på min cdi är: 38770-MBW-A12
Koden på den som det ska vara är: 38770-MBW-D21
Cykeln har varit hos min lokala hondasäljare där dom skulle koda in transpondernycklarna till den nya cdin. För att dom skulle kunna göra detta dock så måste den lilla nyckellampan på instrumenten lysa (den som ger felkoder), vilket den inte gör.
Vi trodde det berodde på att cdin inte var 100% rätt och jag skulle köpa en ny.
Nu kom jag precis hem från en kille som har exakt samma hoj som mig där jag har testat hans box på min hoj. Det gav fortfarande inte en tillstymmelse till liv i den lilla lampan.
Vi provade även min andra cdi på hans hoj vilket inte funkade, föga förvånad.
Nu känns det som att om jag köper en ny cdi så kommer dom ju fortfarande inte kunna koda nycklarna till den iochmed att den lilla lampan som måste lysa inte lyser.
Någon som har någon idé om vad man kan göra härnäst?
Kabelstammen är felsökt, tippsensorn kollad, dödarknappen kollad, kopplingsrelät kollat, stödsensorn kollad.
Gissningar och spekulationer mottages tacksamt.
Har köpt en vurpad F4 som jag har byggt upp igen.
Cdiboxen som satt i hojen hade blivit stulen när den blev bärgad.
Jag köpte en ny cdi från ebay som skulle funka men inte gjorde det.
Koden på min cdi är: 38770-MBW-A12
Koden på den som det ska vara är: 38770-MBW-D21
Cykeln har varit hos min lokala hondasäljare där dom skulle koda in transpondernycklarna till den nya cdin. För att dom skulle kunna göra detta dock så måste den lilla nyckellampan på instrumenten lysa (den som ger felkoder), vilket den inte gör.
Vi trodde det berodde på att cdin inte var 100% rätt och jag skulle köpa en ny.
Nu kom jag precis hem från en kille som har exakt samma hoj som mig där jag har testat hans box på min hoj. Det gav fortfarande inte en tillstymmelse till liv i den lilla lampan.
Vi provade även min andra cdi på hans hoj vilket inte funkade, föga förvånad.

Nu känns det som att om jag köper en ny cdi så kommer dom ju fortfarande inte kunna koda nycklarna till den iochmed att den lilla lampan som måste lysa inte lyser.
Någon som har någon idé om vad man kan göra härnäst?
Kabelstammen är felsökt, tippsensorn kollad, dödarknappen kollad, kopplingsrelät kollat, stödsensorn kollad.
Gissningar och spekulationer mottages tacksamt.