CBR 600 F-Sport

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
Jag har kopt en Honda CBR F-sport 2002, den har inte gatt nat utan vart utstallningsexemplar for Honda. Vad tycker ni om den hojen ni som kort den?

Skulle vara kul att hora lite om den, bra som dalig.
 
Det är en bekväm hoj, mer än nått. Kört med en hel del snubbar i Kalifornien som hade just en sån hoj och körställningen är ju definitivt inte extrem. Det var mest vad jag la märke till. Vissa hade ju såklart lite mer rejsbetoning på utseende av hojen och den går ju smäcka på bra med genom kurvor.

Jag har som sagt inte kört, men kan gav iaf lite generell info.
 
Swedie skrev:
Det är en bekväm hoj, mer än nått. Kört med en hel del snubbar i Kalifornien som hade just en sån hoj och körställningen är ju definitivt inte extrem. Det var mest vad jag la märke till. Vissa hade ju såklart lite mer rejsbetoning på utseende av hojen och den går ju smäcka på bra med genom kurvor.

Jag har som sagt inte kört, men kan gav iaf lite generell info.

tackar...! Mm men ville inte ha for extreme korstallning sa det ar bara bra. Dock har jag lite planer pa bygga om den lite... kollat en del pa tailguard, airflowglas tonat, sen allmant stripa upp den lite schyssta dekaler. Nan som vet om det ar olagligt att typ "rensa" baken, med tailguard a fixa blinkers osv. och miniblinkers fram. Har ju provotid sa vill ju itne aka dit pa en sann skitsak.

Nan som har koll? Kanske kan kontakta nan trafikpolis nar jag kommer hem.

En fraga till bara, nar borjar ni kora, eller kor ni redan? Tankt ta ut den i borjan av april, SA sjukt sugen!
 
kosmic skrev:
Jag har kopt en Honda CBR F-sport 2002, den har inte gatt nat utan vart utstallningsexemplar for Honda. Vad tycker ni om den hojen ni som kort den?

Skulle vara kul att hora lite om den, bra som dalig.

Hade en sådan förra sesången, helt ok hoj för mitt körande. fick sälja den pga för eventuella försäkringshöjningar+studier. det ända minuset var kammkedjesträkaren, klarade knappt 600mil. Mitt "tips" är att köpa en manuelkammkedjestäkare när det börjar låta. Tror dom kostar lika mycket

Mvh Conny
 
kosmic skrev:
tackar...! Mm men ville inte ha for extreme korstallning sa det ar bara bra. Dock har jag lite planer pa bygga om den lite... kollat en del pa tailguard, airflowglas tonat, sen allmant stripa upp den lite schyssta dekaler. Nan som vet om det ar olagligt att typ "rensa" baken, med tailguard a fixa blinkers osv. och miniblinkers fram. Har ju provotid sa vill ju itne aka dit pa en sann skitsak.

Nan som har koll? Kanske kan kontakta nan trafikpolis nar jag kommer hem.

En fraga till bara, nar borjar ni kora, eller kor ni redan? Tankt ta ut den i borjan av april, SA sjukt sugen!


Nja, olagligt är det inte. Men det ska ju se ut på ett visst sätt. Skyltbelysning, godkänd skylt (VV), godkända blinkers, skylten måste synas osv.
Går att får snyggt ändå.

(Edit, kortet ryker inte av att du tar bort skylt och grejer, böter på sin höjd.)
 
Gustav1 skrev:
Nja, olagligt är det inte. Men det ska ju se ut på ett visst sätt. Skyltbelysning, godkänd skylt (VV), godkända blinkers, skylten måste synas osv.
Går att får snyggt ändå.

(Edit, kortet ryker inte av att du tar bort skylt och grejer, böter på sin höjd.)

Amen det ar ju guld!

Tackar sa hemst mycket for hjalpen!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top