Cbr 600 f -00

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Någon som har en sån eller känner någon som har det? I så fall, vad ligger dom på i försäkring..? På ett ungefär i alla fall.
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Jag har en 99:a och betalar ca 8500:- halvf./helår hos Folksam. Tar jag SMC:s helårsförsäkring där man måste gå en sporthojskurs hos SMC kostar det 5100 half./helår.

Bor i Helsingborg och är 32.
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Jag har en 99:a och betalar ca 8500:- halvf./helår hos Folksam. Tar jag SMC:s helårsförsäkring där man måste gå en sporthojskurs hos SMC kostar det 5100 half./helår.

Bor i Helsingborg och är 32.

Okej, hur mycket tar dom för en helförsäkring..?
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
En snabb gissning, så tror jag en hel borde landa på ca 20-30k om år, sen så gör din längre ålder det ännu dyrare för dig :näsblod + stor stad m.m

Jävlar.. okej.. Mc'n kommer stå på min pappa så då blir det lite billigare antar jag. Men tack för svaren.. :) Lite OP men är det någon som sitter på lite fakta om hojjen? Vad som helst egentligen, behöver veta så mycket som möjligt om den.
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Okej, hur mycket tar dom för en helförsäkring..?

Här får du alla data för Folksam (priser i helår)

Trafik: 5697
Halv: 8698
Hel: 15353

SMC halv: 5089
SMC hel: 7656

Tar man SMC alternativet kan du inte lägga försäkringen vilande under vinterhalvåret som jag gör. Det andra är att du betalar 25% av skadekostanden i självrisk. Försvinner hojen kostar det dig ungefär 10000:- mot 3000:- annars.
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Lite OP men är det någon som sitter på lite fakta om hojjen? Vad som helst egentligen, behöver veta så mycket som möjligt om den.

Mycket bra motorcykel! Har haft min i två säsonger och kört 1600 mil sen dess. Har inte en tanke på att byta upp mig. Tycker jag har effekt så det blir över också. Hyffsad bekväm körställning så du kan semestra med den utan att bli alltför trött i ryggen. Bränslesnål också. Tanken är på 18 liter varav 3 liter reserv. Min reservlampa brukar lysa efter 27-30 mil.

Läs BIKES begagnat test. Den var klassvinnaren 99-00 i sin klass och utan barnsjukdomar. Bra på allt utan att sticka ut åt något håll.
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Mycket bra motorcykel! Har haft min i två säsonger och kört 1600 mil sen dess. Har inte en tanke på att byta upp mig. Tycker jag har effekt så det blir över också. Hyffsad bekväm körställning så du kan semestra med den utan att bli alltför trött i ryggen. Bränslesnål också. Tanken är på 18 liter varav 3 liter reserv. Min reservlampa brukar lysa efter 27-30 mil.

Läs BIKES begagnat test. Den var klassvinnaren 99-00 i sin klass och utan barnsjukdomar. Bra på allt utan att sticka ut åt något håll.

Okej, tack så mycket för allt! kommer ha användning för det, det blir förhoppningsvis en sån till mig ;)
Nånting man ska akta sig för/kolla innan man köper hojen? Nåt som brukar fela, nåt som är jättedyrt och fixa om det är trasigt osv?
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Nånting man ska akta sig för/kolla innan man köper hojen? Nåt som brukar fela, nåt som är jättedyrt och fixa om det är trasigt osv?

Kamkedjesträckaren brukar ge med sig har jag läst och det hör man genom att det rasslar lite från motorn vid tomgång. Kostar runt 500-800:- att byta tror jag.

Mig veterligen finns inget annat modellberoende fel.

Generellt för alla hojar ska du titta på glapp i hjul och styrlager, läckage i stötdämpare, motor. Kolla om bromsskivorna inte är skeva, drivpaketets skick.
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Kamkedjesträckaren brukar ge med sig har jag läst och det hör man genom att det rasslar lite från motorn vid tomgång. Kostar runt 500-800:- att byta tror jag.

Mig veterligen finns inget annat modellberoende fel.

Generellt för alla hojar ska du titta på glapp i hjul och styrlager, läckage i stötdämpare, motor. Kolla om bromsskivorna inte är skeva, drivpaketets skick.

Okej, det ska jag kolla/höra på! Tack än en ggn :):yoparty
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top