CBR 125 -05, öka effekten?

grasloken

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
CBR 125 -05
tjena!

Jag har precis köpt en CBR 125 -05, och det är endast 9 kw på den.. Jag har kollat runt lite med folk, och dom säger att den inte finns någon strypning =(

om jag sätter på en effektdämpare, blir det stor skillnad i acc o så, eller är den marginell?

Tjipp!

ingen aning faktist.. annars plana, porta, annan förgasare? vad har du för toppfart min gör 130 riktiga kilometrar asså:)

Nytt rör/dämpare kommer inte ge någon vidare stor effektökning, men det kommer ge ett mycket bättre ljud.

Du kan byta kamaxel, porta insug/ut, större förgasare, komphöjning, större ventiler och/eller skaffa mer cc om det finns.

eller så köper du dig en riktig hoj! :tungan värt att fixa så jävligt för bara ett par häst extra! :rolleyes:

Byt cdi kan nog vara det biligaste och smidigaste att göra om man är ute efter en markant men kanske inte jätte skilnad på cbr :tummenupp vad jag har förståt så är orginal cdi:n strypt/inte optimal för att få ut den fulla efekten av elsystemet, rätta mig om jag har fel :tungan trimsystem finns ju men de brukar inte ge mer än max 1 hk, men de låter så fan mycket bättre :tuttar bästa du kan nog göra är bigbore kit med nya kammar och fögge troligtvis :yoparty sen kan man ta det till nästa steg igen med portning och turbo om man är tillräkligt kunnig för att få det att funka :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show