[- sNaIjK -]
Sporthojsnörd
Går i köptankar men jag kan inte bestämma mig. Det enklaste är väl att provköra båda men vill ändå efterfråga er expertis 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har inte kört någon av dom. Men jag hade tagit hondan.[- sNaIjK -] skrev:2370189Går i köptankar men jag kan inte bestämma mig. Det enklaste är väl att provköra båda men vill ändå efterfråga er expertis![]()
[- sNaIjK -] skrev:2370189Går i köptankar men jag kan inte bestämma mig. Det enklaste är väl att provköra båda men vill ändå efterfråga er expertis![]()
roffe_s skrev:2370428Tja - brorsan åker CBR1000 -04, och själv valde jag Trajjan (efter en RF900)...
Jag föll som en fura för trajjan beroende på att den är så "nätt" och smal, samtidigt som vridmomentet ändå är rimligt bra. Man sitter helt enkelt oerhört bra i f t 4-cylindriga maskiner! Däremot - över 180 km/h samt när man ska upp på bakhjulet på tvåan utan att använda koppling har CBR:en sina fördelar.
Det hela är nog i praktiken en fråga om tycke och smak! Själv är jag torsk på kurviga vägar, och har där roligare på trajjan än på CBR:en. Min yngre bror däremot ses ofta på ett hjul, och åker väl mer på större vägar (transporterar sig), så han byter nog inte bort sin CBR! När vi "leker" upplever jag att vi håller jämbördigt tempo på de vägar jag åker!
Lycka till med Ditt val och ...
Ha de!
[- sNaIjK -] skrev:2370733Tackar för infon, känns nästan som jag fick ännu mer huvudbry nu.![]()
Holy Rider skrev:2370735Snack!, köp min nu!![]()
[- sNaIjK -] skrev:2370745ptja, du skulle väl bara ha drygt 79 k för din?
Tycker du att det för billigt då? (Bvsa)Holy Rider skrev:2370754Tycker du att det för billigt då? (Bvsa)
[- sNaIjK -] skrev:2370733Tackar för infon, känns nästan som jag fick ännu mer huvudbry nu.![]()
! CBR:en är ju en jättefin maskin, och finns ju att få tag på beggade till vettiga pengar. Trajjan har ju - i a f för närvarande- en hyfsad "hype" kring körupplevelse och utseende/ljud! När jag åkte RF, och testade CBR tänkte jag: - "sablar, vilken nätt och kompakt hoj...". När brorsan kör min trajja säger han exakt samma sakroffe_s skrev:2371486Ptjaa - tyvärr är det inga lätta val en plastraketsspekulant ställs inför![]()
! CBR:en är ju en jättefin maskin, och finns ju att få tag på beggade till vettiga pengar. Trajjan har ju - i a f för närvarande- en hyfsad "hype" kring körupplevelse och utseende/ljud! När jag åkte RF, och testade CBR tänkte jag: - "sablar, vilken nätt och kompakt hoj...". När brorsan kör min trajja säger han exakt samma sak
![]()
Kanske så enkelt som att:
CBR 1k - pulver, finish och utbud
D675 - smidighet, ljud och exklusivitet
May the force be with You, och...
Ha de!
rfb skrev:2371498Ljud, hmmm...då faller nog smaken till vilken annan sporthoj som helst FÖRUTOM 675:an...spaceship...
roffe_s skrev:2371486Ptjaa - tyvärr är det inga lätta val en plastraketsspekulant ställs inför![]()
! CBR:en är ju en jättefin maskin, och finns ju att få tag på beggade till vettiga pengar. Trajjan har ju - i a f för närvarande- en hyfsad "hype" kring körupplevelse och utseende/ljud! När jag åkte RF, och testade CBR tänkte jag: - "sablar, vilken nätt och kompakt hoj...". När brorsan kör min trajja säger han exakt samma sak
![]()
Kanske så enkelt som att:
CBR 1k - pulver, finish och utbud
D675 - smidighet, ljud och exklusivitet
May the force be with You, och...
Ha de!
Återstår att se hur den blir att köra!rfb skrev:2371498Ljud, hmmm...då faller nog smaken till vilken annan sporthoj som helst FÖRUTOM 675:an...spaceship...
[- sNaIjK -] skrev:2374141675:an har ju fått idel beröm. Känns som det blir en trajja just nu. Skall ner till Triumph center i lund såfort det slutat regna någon dag i veckan. Ljudet och designen är i.a.fÅterstår att se hur den blir att köra!
[- sNaIjK -] skrev:2374141675:an har ju fått idel beröm. Känns som det blir en trajja just nu. Skall ner till Triumph center i lund såfort det slutat regna någon dag i veckan. Ljudet och designen är i.a.fÅterstår att se hur den blir att köra!
hehe, så mycket dånar den väl inte
rfb skrev:2374582Dånar? Nej, kanske inte, vänta ska jag hämta en glassburk som jag skriker i, då blir jag nog din idol![]()
Låter ju burkigt och mysko, den som säger att det låter rejsigt, åk till ett GP lopp och lyssna...![]()
Men hojen är sjyst i design och verkar vara en superhoj rent körmässigt, smart av Triumph att göra en 675:a, de vet att alla testar den mot 600r, och då har man ju en lite fördel direkt...
Men men, lycka till!
Deimos skrev:2374480Vad du än gör så köp den INTE på Triumph center i Lund.
En kollega köpte sin 675:a där. Tyvärr var det ett Måndags-exemplar som hela tiden stod på verkstad. För att göra en lång och bisarr historia kort, konsumentombudsmannen blev inblandad innan firman gick med på att göra rätt för sig. Dom försökte med en massa konstigheter.
du är precis som jag, "twin-skadad". Inget på gatan låter lika tufftrfb skrev:2374582Dånar? Nej, kanske inte, vänta ska jag hämta en glassburk som jag skriker i, då blir jag nog din idol![]()
Låter ju burkigt och mysko, den som säger att det låter rejsigt, åk till ett GP lopp och lyssna...![]()
Fetsko skrev:2375217du är precis som jag, "twin-skadad". Inget på gatan låter lika tufft![]()
![]()
så är det miiil ifrån...|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |