vtwin skrev:Vill folk som köper racermaskiner ha bottendrag får de väl köpa glidare istället![]()
sa han som heter Vtwin å kör R1

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vtwin skrev:Vill folk som köper racermaskiner ha bottendrag får de väl köpa glidare istället![]()
OLDEN skrev:sa han som heter Vtwin å kör R1![]()
musse skrev:Så du har vurpat med den då ?![]()
![]()
![]()
Wip skrev:Vad är det för tjaffs om att det inte fins "nått" bottendrag i nya literhojjarna?Klart det gör, faan jag kör 600 och tycker att det rör sig riktigt hyffsat upp till fyrans växel i stort sätt oberoende av vilket varv (4-5K och uppåt). Att det sedan blir riktigt skoj över 10k är en annan sak. Har aldrig kört större än 750 radfyra, så jag kan inte uttala mig om R1 eller nåt, men har svårt att tänka mig att det är tamt någonstans.
Med tanke på slutsatsen i denna tråden har jag bara haft skithojjar...![]()
// Wip
PutteLiten skrev:Prova en R1 eller vilken liters twin som helst så kommer du förstå hur otroligt dumt det du sa låter...
![]()
PutteLiten skrev:Prova en R1 eller vilken liters twin som helst så kommer du förstå hur otroligt dumt det du sa låter...
Allt är relativt, och relativt den gamla R1an eller en Twin så har de nya klent botten tryck.
![]()
Wip skrev:Har haft en egen Mille, och provkört polares TLR,(vilken jag tyckte hade sämre drag
) med andra ord förstår jag inte resonemanget. Visst, skillnad, men jag skulle inte använda ordet "klent" i någon av dessa lägena. Inte ens i förhållandet subjektiv bedömning.
Att sedan R1 (åtminstonde förut då) är sjuk överallt vad gäller motorkaraktär är en annan sak, men det kan jag som sagt var inte uttala mig om.
// Wip
twinner skrev:Nu är du sådär full igen... inte kröka på fredagar![]()
sandstream71 skrev:De nya 1K maskinerna byggs väl i första hand för MotoGP och SBK och inte för oss vanliga dödliga.
PMR skrev:Men jag har betalat renoveringen helt själv (Tackar gud för kraschkåpor)
![]()
Var det melan Stenberget och Blentarp? Många som har som hobby att kasta sig av bågen här...McRae skrev:Låter bra!! Det var vi som kom precis efter och drog upp mc´n..
Här är smaken som baken, Hondan ser inte elak nog ut på nåt sätt det gör ju kawanmb skrev:Den är grymt snygg iaf. Annat än zx10:an som ser ut som en spygrön plastleksak. Sen vette fan om man ska förvänta sig så mkt bekvämlighet och stadskomfort av en sån extrem maskin.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |