CBR 1000 FIREBLADE "snabbast på test"

usling

WROOOOOOOOOOM
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ystad omr,,,staden i vinden
Hoj
R1-2004...blå med TWR-Performance kolfiber system.
Ben Boström körde fortast på test med sin Superbike HRC preppade CBR1000Fireblade!!
Hans kommentar var:
Det finns mkt mer att ge...
Se alla för nya KUNGEN!!
 
usling skrev:
Ben Boström körde fortast på test med sin Superbike HRC preppade CBR1000Fireblade!!
Hans kommentar var:
Det finns mkt mer att ge...
Se alla för nya KUNGEN!!


:yoparty :yoparty
 
säger inte mycket om de hojar vi kan tävla med här sverige, inte många skruv som är samma.
 
Och en vecka gammalt.

Saken var den att det var bara Honda av dom tre nya som hade en hoj i superbike-trim. De andra koerde superstock. Men visst aer den vass, nya bladen!
 
Fel fel...

Don Quixote skrev:
Och en vecka gammalt.

Saken var den att det var bara Honda av dom tre nya som hade en hoj i superbike-trim. De andra koerde superstock. Men visst aer den vass, nya bladen!


Du har fel!
Suzuki var där med sin AMA vinnande Superbike hoj....
Men Mat Vladin på Suzukin hängde ej tempot som Ben körde på med Hondan de sista test dagarna!!
Hondan är just nu snabbast...
 
usling skrev:
Du har fel!
Suzuki var där med sin AMA vinnande Superbike hoj....
Men Mat Vladin på Suzukin hängde ej tempot som Ben körde på med Hondan de sista test dagarna!!
Hondan är just nu snabbast...

Det är bara tester, Mladin kommer att bli svårslagen 04 också....
 
usling skrev:
Du har fel!
Suzuki var där med sin AMA vinnande Superbike hoj....

Jag har raett! Jag skrev "av dom tre nya" och syftade pa Kawa, Yamma och Honda. Sukkan var som sagt med redan 2003.

'nough haarklyveri ;)
 
usling skrev:
Ben Boström körde fortast på test med sin Superbike HRC preppade CBR1000Fireblade!!
Hans kommentar var:
Det finns mkt mer att ge...
Se alla för nya KUNGEN!!

Det vore mer förvånande om Honda USA´s fabriksförare No. 1 hade sagt något neutralt om Hondas viktigaste lansering på flera år. Ta det därför lite piano med det där om "nya kungen".
 
Nyteknik skrev:
Det vore mer förvånande om Honda USA´s fabriksförare No. 1 hade sagt något neutralt om Hondas viktigaste lansering på flera år. Ta det därför lite piano med det där om "nya kungen".


Den som lever får se
 
Chris Ash skrev:
Nån som vet om det blir något Hondateam med Vermuelen i VM 2004?
Det vill jag också veta, hur blir det med däcksmonopol och prylar? Typ alla märken hade ju lämnat in protester?
 
Chris Ash skrev:
Inte Ducati väl?

Nej, inte först. De ansåg sig väl tillräckligt säkra på att försvara titeln oavsett vilka däck man skulle tvingas köra på.

Med samma regelverk som AMA använder skulle WSB - varför kallas det WSBK i USA? - kunna bli lika kul som MotoGP. Fabriksteam med vråltrimmade R1, CBR 1000, ZX-10, GSX-R, 999 (innan man kastar in handduken eller lanserar en Desmosedici för gata), Benelli, MVAgusta etc. är precis vad alla vill se. Varför är det så svårt att förstå?
 
Nyteknik skrev:
Nej, inte först. De ansåg sig väl tillräckligt säkra på att försvara titeln oavsett vilka däck man skulle tvingas köra på.

Med samma regelverk som AMA använder skulle WSB - varför kallas det WSBK i USA? - kunna bli lika kul som MotoGP. Fabriksteam med vråltrimmade R1, CBR 1000, ZX-10, GSX-R, 999 (innan man kastar in handduken eller lanserar en Desmosedici för gata), Benelli, MVAgusta etc. är precis vad alla vill se. Varför är det så svårt att förstå?

Det kommer nog ska du se....
 
Nyteknik skrev:
Nej, inte först. De ansåg sig väl tillräckligt säkra på att försvara titeln oavsett vilka däck man skulle tvingas köra på.

Med samma regelverk som AMA använder skulle WSB - varför kallas det WSBK i USA? - kunna bli lika kul som MotoGP. Fabriksteam med vråltrimmade R1, CBR 1000, ZX-10, GSX-R, 999 (innan man kastar in handduken eller lanserar en Desmosedici för gata), Benelli, MVAgusta etc. är precis vad alla vill se. Varför är det så svårt att förstå?
det är ju italienare som håller i det, dom skiter i vad folk tycker, ser bara om sitt eget hus.
serien kommer förhoppningsvis att dö nu och återuppstå i en form som har nått med dagen sporthojar att göra, inte en jävla fusk serie för ducati glorifiering.
:mad:
 
R2 skrev:
det är ju italienare som håller i det, dom skiter i vad folk tycker, ser bara om sitt eget hus.
serien kommer förhoppningsvis att dö nu och återuppstå i en form som har nått med dagen sporthojar att göra, inte en jävla fusk serie för ducati glorifiering.
:mad:

De japanska tillverkarna saknar ju knappast inflytande eller ekonomiska intressen. Det troliga verkar ju därför att ett riktigt och intressant internationellt Superbike mästerskap återuppstår om ett par år.
 
Nyteknik skrev:
De japanska tillverkarna saknar ju knappast inflytande eller ekonomiska intressen. Det troliga verkar ju därför att ett riktigt och intressant internationellt Superbike mästerskap återuppstår om ett par år.

Precis, det är snarare det att japanerna inte har brytt sig som har gjort att reglerna är som de är. Om de hade kraftsamlat mot detta då de fortfarande satsade istället för att bara dra sig ur en efter en så hade det sett annorlunda ut.
 
Chris Ash skrev:
Precis, det är snarare det att japanerna inte har brytt sig som har gjort att reglerna är som de är. Om de hade kraftsamlat mot detta då de fortfarande satsade istället för att bara dra sig ur en efter en så hade det sett annorlunda ut.
så sant som det va sagt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top