Fräd skrev:2448311Gissningsvis så är det upp till ägaren att proppa i det själv
SlowDog skrev:2453722Kan ju vara så sant....men inte lätt..
andersbrink skrev:2453749Det är inget man gör själv - om man nu inte jobbar på en motorslip och har tillgång till en speciell maskin. Jag lämnar mina jobb till http://www.snorremaskin.se/cylinderborrning.htm
Byta ett trasigt originalfoder till ett annat originalfoder kan du göra själv (värm blocket till 200 grader så ramlar det ur av sig självt), dock lär fodret honas efter montering, det bör man inte heller göra själv om man vill få det riktigt 100. Jag gör det dock själv med en 3-stenars biltema.
På lastbilar har vi ett verktyg som pressar ner fodret till samma tryck som topplocket innan vi mäter. Går det kanske att göra på hojjar med?andersbrink skrev:2456514Problemet med att fodra själv är att fodret gärna vill sjunka in, även om man gör foderkanten högre. När cylindern har gått ett par värmecykler brukar topplockspackningen ryka. Enklast är att o-ringa fodret med koppartråd eller ståltråd och använda kopparpackning.
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |