cb650: Tourer --> Café tourer (på en spik)

Nu börjar det bli klart

Ohh, här var det länge pinsamt länge sen jag uppdaterade.

Förutom att ha totalrenoverat lägenheten som vi flyttat till, klättrat ett snäpp på jobbet, fixat tjejens hoj och varit ute å övningskört med henne... så har jag nästan blivit klar med min egen hoj.

Det som är kvar, förutom att putsa förstås är:
* att ta bort motorbågarna
* göra en ny sadel
* flytta tutan
* lacka framskärmen och gaffelbenen svarta
* fixa schysta klibbor

So, tell me, är det nåt mer som jag bör fixa eller vad tycks?
 

Bifogat

  • KaffeChrister_färdig1.jpg
    KaffeChrister_färdig1.jpg
    134.8 KB · Visningar: 149
  • KaffeChrister_färdig2.jpg
    KaffeChrister_färdig2.jpg
    207.6 KB · Visningar: 146
  • KaffeChrister_färdig3.jpg
    KaffeChrister_färdig3.jpg
    189.2 KB · Visningar: 155
So, tell me, är det nåt mer som jag bör fixa eller vad tycks?[/QUOTE]


Montera av toppboxen? :rolleyes:
 
Nu skall vi inte vara sånna!

Ser skitballt ut, med tanke på hur lite doleras du har lagt ut. Greeeejt :)
 
Ser skitballt ut, med tanke på hur lite doleras du har lagt ut. Greeeejt :)

Tack.
Tanken var ju att det skulle vara ett budgetbygge och jag har inte lagt ut mer än 2000 pix, 3000 om man räknar in skruvar, muttrar, slippapper och sånt.

Kan för övrigt meddela att det är jävligt! långt fram till styret!
Hade tänkt fixa clip-on så det blir lite mera mänskligt, och snyggare.
Någon som har ett par liggandes för en femhundring?
 
Nu är jag väl inte någon kafferäser-freak direkt, men min första hoj var faktiskt en CB650. Utifrån det måste jag säga du har lyckats väldigt bra med ditt bygge! :tummenupp . Jämfört med originalet är ju din stencool!

Jag tycker gott du kan passa på och njuta av säsongen och spara ihop ideér och pengar till nästa vinter, vem har sagt att allt måste fixas på en gång? Som tidigare nämnts tror jag att nya fälgar + ny sadel skulle höja hojen mest.

Lycka till med fortsatt byggande!
 
Vad är det för gaffelbensdiameter?
 
Update

Här kommer en update på nya sadeln och klibborna.
Under vintern blir det säker lite mer fix, men det är då det... nu är det ÅKA som gäller :yoparty
 

Bifogat

  • lysePå.jpg
    lysePå.jpg
    236.8 KB · Visningar: 102
  • Sidan_närbild.jpg
    Sidan_närbild.jpg
    242.1 KB · Visningar: 137
  • SnettBakifrån.jpg
    SnettBakifrån.jpg
    240 KB · Visningar: 139
  • Tank_sadel.jpg
    Tank_sadel.jpg
    237 KB · Visningar: 95
  • Bakifrån.jpg
    Bakifrån.jpg
    233.4 KB · Visningar: 107
Skitsnyggt!

Vart fick du tag i klistret?
 
Hmm, har haft den tanken jag också.... men fallit tillbaka på det där med att koka-soppa-av-en-spik konceptet och att en tager vad en haver....
sen hade jag en vision om att kunna använda orginal sadelstomme, vilket ger ett visst mått mot cutsen. Det är därför den är så pass bred.
För övrigt är det därför alla mått har blivit som de har blivit, eftersom jag har velat ha kvar möjligheten att fälla upp sadeln ville jag behålla orginalfästet och då blev sadeln så lång som den blev, så bred som den blev och cutsen därefter.



Mycket bilder blir det, men lägger i alla fall upp ett par bilder så man ser mer hur det ser ut från sidan och hur lång cutsen egentligen är. Här syns även första resultatet av ont slit med våtslippapperet... det ska slipas med finare korn innan lackning.
Snyggt coolt värre.Läste denna tråd tidigare också. Man blir inspirerad..

Du har original lacken på antar jag snyggt med svart.själv vet jag inte vilken färg jag ska ha,ja i alla fall inte den blåa.Svart grått rött eller varför inte orange med gråa ränder..
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top