CB650 plötsligt orkeslös?

Så är det lätt att ett stift slocknar, loppa på stiftet, sotar. Strömen tar då lättaste vägen genom sotet istället för att göra gnista. Då tar man per automatik kol på kompis-stiftet också.
Man ska aldrig föringa så enkla fel som att byta stift. Även till synes "Fina" stift kan vara döda. Byt till nytt!

Dock funderar dubbelspolar bra när allting är som det ska.
Mats

Själv kör jag med iridium-stift (NGK DR8EIX) i mitt gamla tröskverk. Efter rikligt med experiment med pilotskruvarna har det visat sig svårt att släcka dessa stift. Ej expert på iridium, men vet att i bilvärlden så brinner platina-stiften mycket renare (utan nersotning) än standard stift.
 
Såja! Satte i nya stift, och nu jädrar går den fint! Var däremot inte helt fel ändå att söka igenom hela tändsystemet, det satt ju en väldigt tveksam kabelsko till ena spolen. Så nu kan man elsystemet halvt utantill med :)
 
Såja! Satte i nya stift, och nu jädrar går den fint! Var däremot inte helt fel ändå att söka igenom hela tändsystemet, det satt ju en väldigt tveksam kabelsko till ena spolen. Så nu kan man elsystemet halvt utantill med :)

Grattis!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top