CB650 plötsligt orkeslös?

Så är det lätt att ett stift slocknar, loppa på stiftet, sotar. Strömen tar då lättaste vägen genom sotet istället för att göra gnista. Då tar man per automatik kol på kompis-stiftet också.
Man ska aldrig föringa så enkla fel som att byta stift. Även till synes "Fina" stift kan vara döda. Byt till nytt!

Dock funderar dubbelspolar bra när allting är som det ska.
Mats

Själv kör jag med iridium-stift (NGK DR8EIX) i mitt gamla tröskverk. Efter rikligt med experiment med pilotskruvarna har det visat sig svårt att släcka dessa stift. Ej expert på iridium, men vet att i bilvärlden så brinner platina-stiften mycket renare (utan nersotning) än standard stift.

Såja! Satte i nya stift, och nu jädrar går den fint! Var däremot inte helt fel ändå att söka igenom hela tändsystemet, det satt ju en väldigt tveksam kabelsko till ena spolen. Så nu kan man elsystemet halvt utantill med :)

Såja! Satte i nya stift, och nu jädrar går den fint! Var däremot inte helt fel ändå att söka igenom hela tändsystemet, det satt ju en väldigt tveksam kabelsko till ena spolen. Så nu kan man elsystemet halvt utantill med :)

Grattis!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...