CB500 -72 "Gordon" Aluminium Caferacer.

View attachment 361028Kompisens hoj börjar bli färdig som han byggt själv. Ägaren/byggaren i sadeln , lycklig som en 12 åring ; ) Väntar på dekalerna sen ärden i stort sett klar. Gatlegal såklart som min Gordon. Kommer nog bli ett o ett annat cafebesök med leksakerna i sommar.

Tjewsight!
Vad ar det for pipor som sitter pa?
 
Ja det kommer bli en grym retroracer sommar för oss här i varberg.
Piporna som sitter på kompisens hoj har han byggt själv i 1,25 plåt. Sången i den är helt fantastisk, låter som en äkta racer från sent 70tal. Blir lycklig varje gång man kör den hojjen iofs samma med gordon.
Tack för allt beröm, uppskattas väldigt : )
Lite mer porr ; )jonasracer.jpg
 
:tummenupp gordon ser underbar rätt ut! och din resa i italien låter som en dröm. har gjort liknande med cykel ngr gånger där nere. nån gång ska det bli med en snygg och trevlig hoj som din. önskar dig en trevlig resa :)
 
har nya ekrar till min också och vill göra detta! hur svårt var det?:D har du gjort sånt innan eller?
 
:tummenupp gordon ser underbar rätt ut! och din resa i italien låter som en dröm. har gjort liknande med cykel ngr gånger där nere. nån gång ska det bli med en snygg och trevlig hoj som din. önskar dig en trevlig resa :)

Tackar tackar:) ,Ja får se om vi kommer iväg i år mycket jobb just för stunden men nästa år blir det av garanterat.
 
har nya ekrar till min också och vill göra detta! hur svårt var det?:D har du gjort sånt innan eller?
Hej! Det var första gången jag gjorde det.Inte speciellt svårt faktiskt. Tänk på att det finns inner och ytter ekrar. Kikade på youtube sök på wheel lacing så hittar du massvis med bra tips hur man gör.Tack för tipset med polermedlet från polerverkstaden ska ta o beställa hem det. Tråkigt o putsa men kanske blir lättare med det medlet.
 
Ute o kört ikapp med kompisen på våraretroracers. Shit va skoj det var, vrålar o skriker ur bådas system och känslan är racing från 60-70 talet! Helt underbart.!!! Ok accet och farten är inte i närheten av sporthojjarna men fartkänslan är brutal när man går in i en kurva med vrålande motor i 130km/h. :banana
Samma kurva avverkas säkert i 200+ med R1an helt odramatiskt, men känslan är inte densamma.
Lite bilder från dagens lekstund :)
bild (5).jpg
bild (2).jpg
bild (4).jpg
bild (6).jpg
 
Förresten! vilken storlek kör du på munstyckena i förgasarna med trattarna? du har iförsig original avgassystem men någon skillnad lär det väl vara?

Ute o kört ikapp med kompisen på våraretroracers. Shit va skoj det var, vrålar o skriker ur bådas system och känslan är racing från 60-70 talet! Helt underbart.!!! Ok accet och farten är inte i närheten av sporthojjarna men fartkänslan är brutal när man går in i en kurva med vrålande motor i 130km/h. :banana
Samma kurva avverkas säkert i 200+ med R1an helt odramatiskt, men känslan är inte densamma.
Lite bilder från dagens lekstund :)
View attachment 362812
View attachment 362815
View attachment 362816
View attachment 362817
 
Jag kör med 120 munstycken. Har även borrat hål extra hål ovanför utblåsen låter goare o andas lite bättre :)
Sen vet jag inte om det ger någon större skillnad men han går fint o stiften ser fina ut.
 
:Bugar
En eloge till er båda, fan vilka hojar!
 
du har inte gjort ngt med nålen annars?

Jo nålarna står på andra skåran uppifrån, så han inte får tok mycket bränsle.

Uppskattar verkligen allt beröm vi fått för hojjarna, planeras redan nya byggen för nästa vinter i verkstan : )
Tack tack : )
 
Gordon lever fortfarande fast med cb650 hjärta sen några år tillbaka?
 

Bifogat

  • Screenshot_20210501-082820_Gallery.jpg
    Screenshot_20210501-082820_Gallery.jpg
    547.2 KB · Visningar: 60
  • Screenshot_20220502-182637_Gallery.jpg
    Screenshot_20220502-182637_Gallery.jpg
    671.4 KB · Visningar: 63
Gordon lever fortfarande fast med cb650 hjärta sen några år tillbaka?
Man blir riktigt rörd till tårar....
Min första "riktiga" maskin var en CB500 (f.ö. andra hojen som togs in) - "byggde" om den med Dunstall tank o kåpa, egen ensitskuts, Raask fotpinnar, Yoshimura kam o 4-1, oljekyl samt en sats med specialtillverkade undre gaffelben så att jag kunde montera dubbla skivor (vände givetvis oken bakåt)
F-n vad nöjd jag var när jag maxvarvade hojen utan någon insats i megafonen.
Grannarna var inte riktigt lika imponerade när jag körde till jobbet på morgonen.....
Har tyvärr inga bilder på hojen, men då tyckte jag den var fräckast i stan.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top