CB 600 Hornet

Fick på mitt diod bakljus häromdagen,riktigt nöjd blev man förutom att
dom blinkar som fan trots motstånd som skulle motverka detta.Röda
fälgstripes är också på klistrat,matcha bra mot bakdämparen.Nu är det bara
en ny kedja som ska innhandlas så jag kan byta till 15-45 drev.Är ju inga
problem å slanga nu men kunde ju vara roligt å få upp den på 3:an också.
 
Vet vilken guide du menar. tyvärr så är inte den fullständing, två bilder som inte fungerar.

Problemet är igentligen bara hur man får bort gasen. Måste man släppa på vajrarna nere vid förgasaren?




Kolla igenom den här tråden... på ngn av sidorna finns det en guide på hur man ska göra :tummenupp
 
Vet vilken guide du menar. tyvärr så är inte den fullständing, två bilder som inte fungerar.

Problemet är igentligen bara hur man får bort gasen. Måste man släppa på vajrarna nere vid förgasaren?

Lossa styret först så kan du dra det lite åt sidan, så blir det mycket lättare att ta av gashantaget. Jag behövde inte lossa några vajar iaf.
 
Last edited:
Då åkte äntligen nya drev på hojen Provade i veckan att byta bakdrevet,
blev 44kuggars. Kände ju helt klart skillnad på draget i maskinen å den lättar
fram utan bekymmer:D Kände mej inte riktigt nöjd(ville ha mer:tungan) så det var bara att åka å beställa ett 14kuggars oxå:D
Mekade dit 14 drevet ida, säger bara det, nu blev det riktigt kul att köra med hornet :tummenupp nu händer det grejor vill ja lova som natt å dag om man jämför med orginal.Gjorde väldigt lite på varvtalet, bara att rekommendera:yoparty
 
Då åkte äntligen nya drev på hojen Provade i veckan att byta bakdrevet,
blev 44kuggars. Kände ju helt klart skillnad på draget i maskinen å den lättar
fram utan bekymmer:D Kände mej inte riktigt nöjd(ville ha mer:tungan) så det var bara att åka å beställa ett 14kuggars oxå:D
Mekade dit 14 drevet ida, säger bara det, nu blev det riktigt kul att köra med hornet :tummenupp nu händer det grejor vill ja lova som natt å dag om man jämför med orginal.Gjorde väldigt lite på varvtalet, bara att rekommendera:yoparty

har du prövat toppa den??har bytt i bak ja me förut har funderingar på fram me!men vill att hojjen gör över 200 i alla fall!!!den gör väll ca 220 nu me 2 kugg upp bak!!men är väll mest om man vill kunna få upp den på bakjulet på trean man får byta i fram!för 2:an nu e inga problem!!
 
har du prövat toppa den??har bytt i bak ja me förut har funderingar på fram me!men vill att hojjen gör över 200 i alla fall!!!den gör väll ca 220 nu me 2 kugg upp bak!!men är väll mest om man vill kunna få upp den på bakjulet på trean man får byta i fram!för 2:an nu e inga problem!!

Har inte provat att toppa den än men orginal började den sega vid cirkus 180 nu passerar den 200 utan problem å det finns mer att ge den drar riktigt fint även runt 200.Många ggr när man drevar om så kan till och med topphastigeten bli samma eller mer för maskinen blir både starkare å den orkar varva ut ordentligt i 6an så jag tror inte det blir ngn märkbar skillnad på toppen:tummenupp
Blir stor skillnad om du nu byter fram oxå, bara att rekommendera:Rockbanan
 
Har inte provat att toppa den än men orginal började den sega vid cirkus 180 nu passerar den 200 utan problem å det finns mer att ge den drar riktigt fint även runt 200.Många ggr när man drevar om så kan till och med topphastigeten bli samma eller mer för maskinen blir både starkare å den orkar varva ut ordentligt i 6an så jag tror inte det blir ngn märkbar skillnad på toppen:tummenupp
Blir stor skillnad om du nu byter fram oxå, bara att rekommendera:Rockbanan

hmm man får väll pröva i alla fall !det går ju som tur är att byta tillbaks:D !

tackar för svaret!!!
 
Så, nu har jag beställt ny kedja och 15/45 drev.
Kommer förhoppningsvis på fredag så blir att smäcka dit det på lördag eftermiddag. Hur lång tid kan det ta uppskattningsvis att byta för en värdelös och en som föddes nerkladdad med olja att byta?
 
Så, nu har jag beställt ny kedja och 15/45 drev.
Kommer förhoppningsvis på fredag så blir att smäcka dit det på lördag eftermiddag. Hur lång tid kan det ta uppskattningsvis att byta för en värdelös och en som föddes nerkladdad med olja att byta?

Köpte du orginallängd på kedjan eller är den längre?Har själv 15/45 drev
liggandes hemma.
 
Köpte du orginallängd på kedjan eller är den längre?Har själv 15/45 drev
liggandes hemma.

Jag vet faktist inte. Snackade med en försäljare och han blev osäker om det skulle behövas en längre kedja så han gick ut i verkstaden och kollade med dem. När han väl kom tillbaka så började han bara skriva artikelnummer och jag tänkte faktist inte på att fråga :huvet .

EDIT: Det finns ju fler som har bytt här som kanske kan svara på detta innan fredag?
 
Jag vet faktist inte. Snackade med en försäljare och han blev osäker om det skulle behövas en längre kedja så han gick ut i verkstaden och kollade med dem. När han väl kom tillbaka så började han bara skriva artikelnummer och jag tänkte faktist inte på att fråga :huvet .

EDIT: Det finns ju fler som har bytt här som kanske kan svara på detta innan fredag?

Har ställt frågan tidigare men inte fått nått svar.
Får la gå till en butik,kanske man får svar där då.
 
Snygg hoj!!:tummenupp
Trevligt att se andra hornet 900.
Måste bara vara värst och erkänna att jag kör med 15/49 drev:D så kul......:yoparty

Själv har 15 fram org bak, tycker det räcker. Men 49 bak, stuntar du eller? hade iof varit jäkligt kul att testa med en familjepizza där bak. Går den upp på slangen med gas i fyran?
 
Är det någon skillnad på motorn mellan en 600 -07 och säg ett par år tillbaks?
Tänkte mest effektmässigt.
 
Är det någon skillnad på motorn mellan en 600 -07 och säg ett par år tillbaks?
Tänkte mest effektmässigt.

tror att 03 så kom katalysatorn !!då fick motorn lite mer häst eftersom

katalysatorn tar ca 5hk!!så tar man bort den har man ca 5hk "gratis":tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top