CB 600 Hornet

Jag lyckas bara få upp den ngn decimeter på 2an med koppling, men jag är inte någon stuntkung heller så ;)

Så drevningen: 15 fram och 47 bak, bör inte vara några problem alls då?
Någon som vet någon "billig och prisvärd" onlineshop med hyffsade leveranstider som har dessa drev?
Hur blir det med toppfarten, sänks den drastiskt?

Någon decimeter på 2:an?? ut och öva,, ca 70 knyck på 2:an ett lätt tryck på kopplingen och gasa så kommer den så fint så.

Jag skulle inte dreva ner min mer än vad jag har nu, jag har ju som sagt 15 45 och jag i stort sett tappat en växel känns det som. visst den går 250 på mätaren men då är det varvstoppet på 6:an ocskå och den tvekar aldrig att ta mig dit.
Men den varvar betydligt mer vid landsvägskörning.
Så det lär väl bli lite mera skildnad om du sätter 15 47.

Btw, när vi ändå pratar om bakhjul,ni som har 600:or hur tycker ni att dom är att köra på slangen med? en på mitt jobb har en och jag har testat den , superskön hoj att köra på slangen med, liten och lätt känns den mot 900:an , går upp så fint på 2:an den ocskå.

Fortfarande ingen som har sett en helsvart hornet? jag har letat som f*n,, tror det kunde blir snyggt.
Om någon är bra på ps så gör gärna en och visa mig..
 
Last edited:
Jag lyckas bara få upp den ngn decimeter på 2an med koppling, men jag är inte någon stuntkung heller så ;)

Så drevningen: 15 fram och 47 bak, bör inte vara några problem alls då?
Någon som vet någon "billig och prisvärd" onlineshop med hyffsade leveranstider som har dessa drev?
Hur blir det med toppfarten, sänks den drastiskt?

Jag är absolut ingen kung på slangen heller, men lite mer än någon decimeter kan jag, jag ligger på ca 5500 varv kittlar till koplingen och ger gas. Med den drevningen skall det inte vara några problem. Men jag har orginal drevning på dock.

Sen spelar det ingen roll på toppfarten, jag kan inte köra snabbare än 200km/h (blåser ju av), ni som har touring kåpar kanske kan det iof.

mvh
rayback
 
Last edited:
Amerikanargung

tja!

Har äntligen samlat mod att göra ett inlägg!! hehe:D

Någon som bytt till hårdare fjädrar i framgaffeln?
E roffes rätt ställe att skaffa fjädrarna?
Var kan jag annars få tag på dom?

fassan säger "D e inga problem d har jag gjort på massa hojar!"
Han har ju faktiskt haft rätt någon gång innan:D
Vad tror ni

kram!!!
 
Nån som har ett förslag på hur man får loss bakhjulet utan depåstöd.:confused:
Extrem idetorka i värmen.............
 
Jag lyckas bara få upp den ngn decimeter på 2an med koppling, men jag är inte någon stuntkung heller så ;)

Så drevningen: 15 fram och 47 bak, bör inte vara några problem alls då?
Någon som vet någon "billig och prisvärd" onlineshop med hyffsade leveranstider som har dessa drev?
Hur blir det med toppfarten, sänks den drastiskt?

Angående toppfarten.. Ta förhållandet mellan det gamla antalet kuggar och det nya antalet och gånga det sedan med den gamla toppfarten så har du ju iaf en teoretisk toppfart:)
 
Jag är absolut ingen kung på slangen heller, men lite mer än någon decimeter kan jag, jag ligger på ca 5500 varv kittlar till koplingen och ger gas. Med den drevningen skall det inte vara några problem. Men jag har orginal drevning på dock.

Sen spelar det ingen roll på toppfarten, jag kan inte köra snabbare än 200km/h (blåser ju av), ni som har touring kåpar kanske kan det iof.

mvh
rayback


Lägg i 2:an tryck till så att däparna trycks ihop o gasa o klicka till kopplingen samtidigt. Då går den upp!

Jag lyckades med en 2´o clock=)... o hojen skrotades.. men upp går den. Missade växelspaken o fick lite panik:gnissla
 
Jag har frevat om min 900 , jag har 15 45 nu , och den går att gasa upp på 2:an om man gasar släpper och gasar så kommer den så fint så, men den gick ju att få upp på 2:an med orgialdrevning ocskå, bara att koppla upp den, det gör jag fortfarande trots att jag har drevat ner den ,tycker det blir mer kontrollerat då.
Med nuvarande drevning så går den att få upp på 3:an med hjälp och kopplingen och lite ryck och slit.

Btw, ingen som har bilder på en mattsvart hornet?? jag funderar på ett litet vinterprojekt.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=5022 mattsvart!!!:tummenupp
 
Jaha, bara jag som är sämst då ;)...men sommaren är inte slut ännu iallafall;)
Men ligga över 200km/h utan kåpor klarar jag, även om det känns i nacken när det är dags att kliva av ;)
Tre stycken "blinksmileys" på två meningar..hmm..man börjar ju undra..
 
Jaha, bara jag som är sämst då ;)...men sommaren är inte slut ännu iallafall;)
Men ligga över 200km/h utan kåpor klarar jag, även om det känns i nacken när det är dags att kliva av ;)
Tre stycken "blinksmileys" på två meningar..hmm..man börjar ju undra..

Jag tycker ocskå att det går rätt så bra att ligga över 200 utan kåpor,, visst man vill inte göra det i 10 mil men. iofs så tror jag inte att min hoj går så mycket fortare än 200 längre, den går ca 250 på mätaren, innan jag drevade om den så gjorde den runt 260 på mätaren. men den ska ju bara gå ca 230 ärliga med standarddrevning så jag antar att jag tappat endel.

Nästa gång jag byter dlrivpaket blir det orgilaldrevning igen, ,den varvar mindre , går fortare, och går att köra på slangen i alla fall.


Jo den är väl på sätt och vis mattsvart,, men jag har tänkt mig ännu mera mattsvart,, typ hela hojen,..
 
Last edited:
Någon decimeter på 2:an?? ut och öva,, ca 70 knyck på 2:an ett lätt tryck på kopplingen och gasa så kommer den så fint så.

Tack för tipset. Var ute en sväng precis och testade detta och vipps så satt det, är dock fortfarande sugen på att dreva någon kugg.
 
Tack för tipset. Var ute en sväng precis och testade detta och vipps så satt det, är dock fortfarande sugen på att dreva någon kugg.


Visst funkar saker och ting bra bara man gör på rätt sätt :tummenupp

Visst dreva ner lite du , men dreva inte ner för mycket bara, med den drevning som jag har nu så tvekar aldrig hojen.
 
Tack för tipset. Var ute en sväng precis och testade detta och vipps så satt det, är dock fortfarande sugen på att dreva någon kugg.

Jag tycker att det är nojjigt att försöka få upp den på ettan...lol :p 70 på tvåan shit pomfritt jag får nog öva lite vidar på ettan först....
 
Jag tycker att det är nojjigt att försöka få upp den på ettan...lol :p 70 på tvåan shit pomfritt jag får nog öva lite vidar på ettan först....


Ettan är så hetsig, det blir lätt ryckigt, och allt går så fort..

Släng i tvåan och dra på,, när hojen börjar dra så duttar du till på kopplingen ,,inte alls lika tyckigt som på ettan.

Jag är ingen kung på att köra på slangen , men få upp den är inga problem och sen köra tvåan ut, det är inte svårt,, sen med lite tur så lyckas jag med min växling till 3:an ocskå , men då börjar det gå fortare.
Och har jag en riktigt bra dag så lyckas jag hålla hojen på balanspunkten en stund ocskå.. så ut och öva,, det ska jag...
 
Jag tycker att det är nojjigt att försöka få upp den på ettan...lol :p 70 på tvåan shit pomfritt jag får nog öva lite vidar på ettan först....

Glöm inte att ha foten på bromsen bara ;), brukar räcka med att ge avslag på gas men för säkerhets skull så bör den vara där :)
 
Jo foten på bromsen är bra att ha om man går upp för högt,, men det är ju ocskå så att när det känns som att man är för högt så har man en bit kvar..
 
Jo foten på bromsen är bra att ha om man går upp för högt,, men det är ju ocskå så att när det känns som att man är för högt så har man en bit kvar..

JO som sagt det gäller att träna och kliva ur kycklingdräkten.
 
Någon som har en bra guide hur man tar bort styret på en 600an?

Måste man låsa gasvajrarna nere vid förgasaren för att få bort gashandtaget?

Har snart inte mycket hår kvar på huvet :)
 
Någon som har en bra guide hur man tar bort styret på en 600an?

Måste man låsa gasvajrarna nere vid förgasaren för att få bort gashandtaget?

Har snart inte mycket hår kvar på huvet :)

Kolla igenom den här tråden... på ngn av sidorna finns det en guide på hur man ska göra :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top