CB 600 Hornet

Hej!
Okey känner mig lite korkad nu, men i vintern har hojjen stått inne för diverse service å blinkers byte m.m. Därför har batteriet varit borta, jag undrar nu hur tusan man ställer in klockan?:P Har tryck som en galning på dom 2 knapparna men hittar ingen kombo som gör att tiden ändras. Någon som vill ge en liten snabb förklaring på hur man ska gå tillväga?
MVH/ Jerker

Håll båda knapparna intryckta samtidigt i typ 10sek?
 
Läcker!
Vad tyckte de på besiktningen om den placeringen av registreringsskylten? Hur gjorde du med skyltbelysningen?
 
Läcker!
Vad tyckte de på besiktningen om den placeringen av registreringsskylten? Hur gjorde du med skyltbelysningen?

Hade ingen skyltbelysning å någon besiktning hade den inte klarat... :) På den tiden var det bara 500 kr i böter på felplacerad regskylt. Det gjorde det värt att chansa. Idag är det ju 1500 kr. :näsblod

\Masonit
 
På önskelistan:
- Sportigare backspeglar.
- Mer rensad bakdel (Därav mina tidigare idiotfrågor).

Så här såg min hornet ut.
Lite inspiration kanske? :)
 

Bifogat

  • Photo-0064small.JPG
    Photo-0064small.JPG
    127.6 KB · Visningar: 267
  • DSC00603.JPG
    DSC00603.JPG
    32.9 KB · Visningar: 168
Ngn som vet vart man kan beställa "Hornet"-dekal till bakre delen??
Jag vet att jag har sett en länk om denna dekal tidigare i tråden, så kolla bakåt i den.

Jag är själv sugen på en sådan dekal, men jag skulle först vilja veta om det är svårt att fästa dekalen utan att få luftbubblor under. Någon som vet? Finns det något knep att ta till? Över originaldekalerna är det väl klarlack?!! Ser en påklistrad dekal lika bra ut, eller ser man skillnad på dem jämfört med en originaldekal? Är de risk att dekalen lossnar/blir dålig då man tvättar och vaxar cykeln?
Nu kapade jag din fråga lite Bimblan. Hoppas du inte misstycker.
 
Jag vet att jag har sett en länk om denna dekal tidigare i tråden, så kolla bakåt i den.

Jag är själv sugen på en sådan dekal, men jag skulle först vilja veta om det är svårt att fästa dekalen utan att få luftbubblor under. Någon som vet? Finns det något knep att ta till? Över originaldekalerna är det väl klarlack?!! Ser en påklistrad dekal lika bra ut, eller ser man skillnad på dem jämfört med en originaldekal? Är de risk att dekalen lossnar/blir dålig då man tvättar och vaxar cykeln?
Nu kapade jag din fråga lite Bimblan. Hoppas du inte misstycker.

Hittade tråden äntligen..... :tummenupp dekaltrim.se if U wonder :tungan
Ha de`
 
Hej! Undrar om det är någon som vet var man får tag i ett par bra kraschpuckar någonstans? Det är till en Hornet -03. Det kan va bra att ha medans man övningskör och inte lärt sig hantera hojen riktigt än.
 
Om någon är här inne idag.

Ge mig råd!

Är det värt att åka 35mil enkel resa för att hämta en Hornet 600 -03, svart för 40.000kr.
En Ägare, välvårdad, mellan 1100-1200mil, 1200 service gjord. MIVV slipon (Halvsystem) sitter på, Helt nya däck. Annars orginal.
Stått i Varmgarage.

De jag tänkt göra-
-Hugger 1100kr
-Magkåpan 1100kr
-Lack (privat 300kr för båda)
-Crosstyre/Fatbar. 1000kr +/- 300kr

Transport hem blir ca 2000kr för att få hem bågen.
Måste bestämma mig idag!!!

Tacksam för allt! :)

Mvh
 
Ehh, du vet väl inte om det är värt resan förrän du sett & kört hojen..?

Trevlig hoj är det iaf, & om den inte är rejält misskött brukar dom hålla ihop mycket bra!
Lycka till.
 
Ehh, du vet väl inte om det är värt resan förrän du sett & kört hojen..?

Trevlig hoj är det iaf, & om den inte är rejält misskött brukar dom hålla ihop mycket bra!
Lycka till.

Det jag lurade på var ju de, men just att de brukar ju komma ut en massa hojjar nu när det blir vår o sommar...

Dock så kan jag ärligt säga att jag inte kört en hornet innan, bara att "jag ska ha en".. Alla mina polare som har älskar dem, men jag har bara kört ER6´or och CB750´s.

Så om man ska vänta o provköra en massa räserhojjar o deras hojjar, för att sedan leta vidare... eller köpa nu direkt, för att sen sälja om man ej blir nöjd....

LURIGT!! =(
 
De blev till att åka upp ändå & hämta pärlan =)

Nu gäller de bara att hitta nått vettigt försäkringsbolag när man bara är 22, inte superkul att ha Halvförsäkring och ståendes på far...

Tips?
 
Kul, hoppas du blir nöjd!.
Kolla in IF's märkesförsäkring om de kan va nåt. Väldigt förmånlig för mig iaf när jag tecknade...

Japp, hade helt o hållet glömt av IF, då farsan har en Kawa....

Så en delad o fin försäkring får de bli =) 3600kr/HEL/HEL

Dock får jag väl vänta med modifikation av bakdel tills EFTER besiktningen som ska göras mkt snart...
 
Någon som vet var "ställa tomgången ratten" sitter? Har kollat i manualen men hittar den fan inte. Tycker tomgången är lite för låg. Hornet 600 -05
 
Angående hornet köp

Jag går i lite "hornet tankar," och har tänkt att byta ned mig lite till hösten för jag ska börja plugga.. Problemet är att jag inte riktigt kan bestämma mig för om man ska satsa på 600an från typ 05 med USD gaffel eller sista modellen från 07? Eller ska man rentav satsa på 900an?
Har även ögnat lite på er6an då den är väldigt prisvärd, men den har ju styva 30 hkr mindre..
Kanske någon i denna tråd har erfarenhet av samtliga hojar och kan ge ett utlåtande?

Får ekonomin tala så det ju bli en hornet 600a äldre än 4 år, enkel slipon och "bara" 5200 hel/helår på mig 24år i medelstor stad.. Eller er6an som kostar detsamma ungefär..
07ans 600 kostar runt 7700 hel/helår o 900an 7200- samma vilkor..


Tacksam för svar
 
Back
Top