CB 600 Hornet

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
tja...
tänkte ta upp lite frågor nu när våren börjar göra sig påmind, i den här j-a skitstan där det bara regnar HELA TIDEN, gärna horisontellt så paraply o regnsydväst inte funkar!! :)

Jag ska fixa bakdelen på min cykel nu, du hade visst använt ett kawarör, är det enket o byta till bolt-on rent allmänt? måste man såga eller är det bara att ta bort det som sitter?

nån som har ett bra tips på vadjag sa köpa o varifrån, krascpuckar kanske borde införskaffas om man sk köra bana eller klarar jag mig utan?
miniblinkers: om jag köper vanliga små lampar, då behöver man inte köpa nått nytt reglage va?

ja vet lite osammanhängande men men..
Hoppas ni hade det skoj på festen igår!!! jag va o tjuvkikade i torsdags o hade fin parmiddag idag istället!! :)
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Nu har man vart nere på mässan och provsuttit alla hojar som varit intressanta, måste säga att hornet va riktigt skön att sitta på kändes lätt och smidig.

Street triple kändes som hornet i storlek och smidighet, aprilia shiver va riktigt het tycker jag men den kändes betydligt större men va annars riktigt nice. Fz6n va helt ok men gillade dom andra mer.
 

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
mitt förra inlägg va tänkt mot PASER o sen lite rent allmänt trams bara :)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
mitt förra inlägg va tänkt mot PASER o sen lite rent allmänt trams bara :)

Jag hade ett slip on avsett för en zx10r på min ja :)
Orginal är den pipan rätt så lång, min var dock kapad ca 15cm.
Jag använde mig av mellanröret till zx10:an och förlängde sen med flexirör från biltema. Var också tvungen att kapa lite i kåpan bak men det var inget som syntes även när orginalpipan satt på :) blev även lite pill med distanser osv men inget jätteavanserat.

Jag tyckte resultatet blev jävligt bra iaf, och ljudet var helt underbart :yoparty

rensa upp baken gjorde med hjälp av såg :tungan
Sågade helt enkelt av hela stänkskärmen, o borrade hål i kåpan för blinkers.

Om du inte vill såga så finns det undertails på bla www.s-racing.se
Där finns även miniblinkers, kraschpuckar osv :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00005.JPG
    DSC00005.JPG
    41.3 KB · Visningar: 167
Last edited:

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Täckbrickor till hålen som blir kvar om man plockar bort handtaget som sitter på bakskärmen, var hittar man såna???
Eller måste man tillverka såna själv..
Hojen e 600-01
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Tackar.. men jag hittar bara till -03-06 där.. nåm som har koll på om det skiljer mycker mellan -01 -03 . Menar strl på hålen o formen då alltså.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Tackar.. men jag hittar bara till -03-06 där.. nåm som har koll på om det skiljer mycker mellan -01 -03 . Menar strl på hålen o formen då alltså.

Hela baken på 03:an blev ju ny så jag tvivlar på att hålen är dem samma..
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
(paser)
ser att det är ny joj på G!!

vad blir det nu då?cb1000 kanske?

är själv grymt sugen på den!!:tummenupp

Jo har ju fått min hornet stulen :(

Cb1000r hade inte suttit fel, men första leverans var i juni/juli o så länge kan jag inte vara utan hoj...

Nu står det mellan Super duke och triumph speed triple :)
 

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Jag hade ett slip on avsett för en zx10r på min ja :)
Orginal är den pipan rätt så lång, min var dock kapad ca 15cm.
Jag använde mig av mellanröret till zx10:an och förlängde sen med flexirör från biltema. Var också tvungen att kapa lite i kåpan bak men det var inget som syntes även när orginalpipan satt på :) blev även lite pill med distanser osv men inget jätteavanserat.

Jag tyckte resultatet blev jävligt bra iaf, och ljudet var helt underbart :yoparty

rensa upp baken gjorde med hjälp av såg :tungan
Sågade helt enkelt av hela stänkskärmen, o borrade hål i kåpan för blinkers.

Om du inte vill såga så finns det undertails på bla www.s-racing.se
Där finns även miniblinkers, kraschpuckar osv :tummenupp


Tack!!
Ja jag har beställt miniblinkers som jag borde få i veckan.. funderar lite på motstånd, har läst i eltråden, men kan man montera (tejpa) mostånden som seriekopplingar på respektive blinkers från relät?

Var fick du tag på ditt avgasrör? här eller? vet du nån som har ett beg? jag har en 01a 600. Kan man använda vilket rör som hellst som bolt/slip on, måste det inte va rätt motstånd (lite ny på området).. jag har inget emot att pilla lite och föröka mecka.

Skylthållaren på orginalhorneten går ju att skruva av. jag funderar på att använda själva "fästet" att sätta blinkerserna i... me små gubbiringar som gör att man kan böja dom lite om (okej ointressant info!) :yoparty
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Jo har ju fått min hornet stulen :(

Cb1000r hade inte suttit fel, men första leverans var i juni/juli o så länge kan jag inte vara utan hoj...

Nu står det mellan Super duke och triumph speed triple :)


hmm tråkigt med hojen:mad:

men superduke:yoparty grymt fräna,har dock aldrig prövat någon av dom!
det jag inte gillar med speed triple,är lysena

men men, annars mycket schyst hoj ,!lycka till!!:tummenupp
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Tack!!
Ja jag har beställt miniblinkers som jag borde få i veckan.. funderar lite på motstånd, har läst i eltråden, men kan man montera (tejpa) mostånden som seriekopplingar på respektive blinkers från relät?

Var fick du tag på ditt avgasrör? här eller? vet du nån som har ett beg? jag har en 01a 600. Kan man använda vilket rör som hellst som bolt/slip on, måste det inte va rätt motstånd (lite ny på området).. jag har inget emot att pilla lite och föröka mecka.

Skylthållaren på orginalhorneten går ju att skruva av. jag funderar på att använda själva "fästet" att sätta blinkerserna i... me små gubbiringar som gör att man kan böja dom lite om (okej ointressant info!) :yoparty

el tänker jag inte ge dig några tips om, jag är nämligen riktigt kass på det, så det får ngn annan hjälpa dig med :)

Jag fick mitt system av en kille som jag har kört med några gånger här i göteborg. Han skulle köpa nytt till sin ninja.
Enda anledningen till att jag monterade det var ju för att det var gratis :)
Enklaste du kan göra är att kolla runt efter ett system avsett för horneten.

Slip on brukar inte vara allt för dyra nya heller...

hmm tråkigt med hojen:mad:

men superduke:yoparty grymt fräna,har dock aldrig prövat någon av dom!
det jag inte gillar med speed triple,är lysena

men men, annars mycket schyst hoj ,!lycka till!!:tummenupp

Det första som ryker om det blir en speed triple är lysena :)
det enda jag inte tycker om på den...

Har inte provkört super duken ännu, så får göra det innan jag bestämmer mig helt :)




Edit:

Tänkte jag kunde bidra med en bild på hur jag rensade upp baken på min...
 

Bifogat

  • baken.JPG
    baken.JPG
    51 KB · Visningar: 102
Last edited:

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
el tänker jag inte ge dig några tips om, jag är nämligen riktigt kass på det, så det får ngn annan hjälpa dig med :)

Jag fick mitt system av en kille som jag har kört med några gånger här i göteborg. Han skulle köpa nytt till sin ninja.
Enda anledningen till att jag monterade det var ju för att det var gratis :)
Enklaste du kan göra är att kolla runt efter ett system avsett för horneten.

Slip on brukar inte vara allt för dyra nya heller...

...


hehe okej vi utelämnar elektronikfrågorna, jagköpte 12v21W så jag antar att jag inte behöver byta eller montera nått motstånd alls!

Jag ska oxå skaffa sånna kompisar!! som ger bort saker hit o dit! :D

verkar som man kan få ett icketop of the line för runt 3,5 tusen... men då får det fan låta bra!!

jag e mest sugen på att åka nu, va sååå sjyst väder i söndags!!

Gillar din bakdel tänkte jag skriva men jag ska nog omformulera mig det såg bra ut när du strippat tailen.. sådär ja! :yoparty

//Aktietarzan
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
hehe okej vi utelämnar elektronikfrågorna, jagköpte 12v21W så jag antar att jag inte behöver byta eller montera nått motstånd alls!

Jag ska oxå skaffa sånna kompisar!! som ger bort saker hit o dit! :D

verkar som man kan få ett icketop of the line för runt 3,5 tusen... men då får det fan låta bra!!

jag e mest sugen på att åka nu, va sååå sjyst väder i söndags!!

Gillar din bakdel tänkte jag skriva men jag ska nog omformulera mig det såg bra ut när du strippat tailen.. sådär ja! :yoparty

//Aktietarzan

nog går det att komma undan billigt allt!
Plocka bara ut instatsen om det finns ngt sånt så låter det säkert :tummenupp

Annars är det bara att plocka fram sågen och kapa bort en 10cm :tungan
 

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
nog går det att komma undan billigt allt!
Plocka bara ut instatsen om det finns ngt sånt så låter det säkert :tummenupp

Annars är det bara att plocka fram sågen och kapa bort en 10cm :tungan

kapa 10 cm på vad? röret till själva avgassystemet eller ? :confused:
kollat på de flesta sidor verkar inte gå o hitta under 3000 gör du det eller vet var e jag tacksam :)

jag snacka me mc-emanuel i varberg, hankunde visst få tag på nått från tyskland för 2700 där insatsen va lätt att plocka i o ur beroende på syfte...:D

jag e lite kluven till att rensa o såga bort fästet för skylten, ska försöka o se om det går att lösa det på nått smidigt sätt... återkommer i ärendet! :)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
kapa 10 cm på vad? röret till själva avgassystemet eller ? :confused:
kollat på de flesta sidor verkar inte gå o hitta under 3000 gör du det eller vet var e jag tacksam :)

jag snacka me mc-emanuel i varberg, hankunde visst få tag på nått från tyskland för 2700 där insatsen va lätt att plocka i o ur beroende på syfte...:D

jag e lite kluven till att rensa o såga bort fästet för skylten, ska försöka o se om det går att lösa det på nått smidigt sätt... återkommer i ärendet! :)

menar att om du vill ha mer ljud så kan du kapa själva ljuddämparen som det var gjort på min :)

om du inte vill sätta kapen i rumpan så köp en tailguard som ersätter allt.
ex:http://www.s-racing.se/album_pic.php?pic_id=510
Finns på bla www.s-racing.se
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Ska kolla om jag hinner få fram kameran ikväll å fota min bakdel,iofs en 900
men jag har en tailguard samt en baklampa med inbyggda blinkers,samt dubbla pipor från Leo Vince i titan.Den baken är jag riktigt nöjd med faktiskt.
Baklampan finns å köpa hos Bröderna Nilsson.Handtagen för passagerare är
borttagna å satt dit en kolfiber spoiler som kommer ifrån Ahlqvist mc.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top