CB 600 Hornet 2007-

Så där, då var helsystemet på. Arrow rör från cylinder och bakåt och en Leovince SBK dämpare bak. Bantade cykelns vikt en bit nedanför 200-strecket. Testade setupen på Gelleråsen i helgen och det röt finfint på rakan :yoparty.

En väldans massa skrot och burkar försvann undertill:
Hornet_full_exhaust.jpg

Dock är det läge för en mappning med PC5 då hojen både fått helsystem och K&N filter.
 
Så där, då var helsystemet på. Arrow rör från cylinder och bakåt och en Leovince SBK dämpare bak. Bantade cykelns vikt en bit nedanför 200-strecket. Testade setupen på Gelleråsen i helgen och det röt finfint på rakan :yoparty.

En väldans massa skrot och burkar försvann undertill:
View attachment 363331

Dock är det läge för en mappning med PC5 då hojen både fått helsystem och K&N filter.

Upp med ett youtube klipp så man får höra brölet. Är lite sugen på helsystem :)
 
Bästa av allt är ju att hojen blir så mycket snyggare utan den fula plåtburken under. Lite dekal-trim helt enkelt :banana borde göra ett par sekunder 0-100. :yoparty

Hehe precis så tänkte jag med. Den verkligen såg tung ut innan så när den rullade ut ur verkstaden så blev det stor skillnad, wtf? :va Kanske gör 0,05s 0-100 :tuttar

Horn1, vad har du för tailtidy? Ser ju riktigt cleant ut. Det är baken och backspeglarna som stör mig mest just nu :rolleyes:
 
Horn1, vad har du för tailtidy? Ser ju riktigt cleant ut. Det är baken och backspeglarna som stör mig mest just nu :rolleyes:

Kommer från Espace Tuning, fransmän som lagt ner så den är en raritet :), har även en höjningssats, 25 mm för att få upp baken lite....

Andreas Brink, Vilken PC-5, 16-008?
 
Besiktigade hojen igår med Termignoni slip-on utan db- killer :banana
Nästan själv förvånad:yoparty
 
Cool! Grattis :D
Är i valet och kvalet om jag ska sätta på en mellanstump som extra db-killer inför besiktning till våren eller så chansar jag :hihi
 
Tja! Hjälp en stackars omekanisk sate...

Jag går i letandet efter ett slip-on till min Honda CBR 600F -12 och undrar helt enkelt... Vilka modeller passar med samma slip-ons som min hoj? T.ex. Honda Hornet 600F (årsmodeller?) eller Honda CBR1000F (årsmodeller)?

Thanks...
 
Hej!

Det finns en hel del dämpare som passar både Hornet 07- och CBR600FA 12- eftersom de har samma motor och avgassystem. Det som kanske kan skilja, men jag är osäker, är infästningen bak för slutdämparen. Jag tror det bör vara hyfsat lika men kolla alltid för säkerhets skull med handlaren innan du beställer. En sak du också bör ta med i beräkningen är att något större muller får man inte med enbart slipon på hornet/cbr600F pga av de gigantiska och tunga burkar som de placerat undertill inkl katalysator. Dvs sliponen står för väldigt lite av ljuddämpningen utan de tar pipor och burkar framtill hand om. Själv kör jag helsystem och det låter sjuuukt bra :Bugar. Så fort jag haft hojen på service eller bänkning får jag avundsjuka kommentarer när hojen hämtas ut :tuttar.

Inte för att kapa ämnet men apropå avgassystem osv så om någon här är intresserad av att köpa min Powercommander V till Hornet/CBR600FA så hojta till. Jag har även en flyscreen original till Hornet 07-10 som ligger oanvänd i låda som också är till salu. Ett komplett originalavgassystem i kanonskick till Hornet 07-10 finns också :tummenupp
 
Hornet vs ER6?

Hej,
har en ER6 och funderar på att sälja den och istället köpa en Hornet 2007 (eller nyare).

Någon som kört båda, gärna på bana, och kan ge lite för- och nackdelar?

Jag gissar på att Hornet är lite rymligare, sitter lite trångt på ER6:an.
 
Hej,
har en ER6 och funderar på att sälja den och istället köpa en Hornet 2007 (eller nyare).

Någon som kört båda, gärna på bana, och kan ge lite för- och nackdelar?

Jag gissar på att Hornet är lite rymligare, sitter lite trångt på ER6:an.

Jag har inte kört er6an men däremot Horneten. Jag är runt 180 och har inte upplevt Horneten som "trång".
Min 2008 är till salu om du är intresserad (pm:a).
 
Jag har inte kört er6an men däremot Horneten. Jag är runt 180 och har inte upplevt Horneten som "trång".
Min 2008 är till salu om du är intresserad (pm:a).
Provkörde en Hornet härom dagen och den var faktiskt mer trång än ER6:an så jag bangar på erbjudandet, men tack ändå.
 
Jisses!
Nu ska vi se.....
Kompisen har lagt sin hoj och det behövs bla byta lite delar på ena sidan bak. Handtag, blinkers, kåpan under handtaget osv. Hur tusan får man lös alla plastdetaljer bak? Enklast är väl kanske då att fråga.....hur kommer man åt baklampan(för då måste plastdetaljerna bort?)

Måste man lossa innerskärmen.....eller??

http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_block_selection_M30.php?mod_01=1840


Tacksam för tips.....
 
Jisses!
Nu ska vi se.....
Kompisen har lagt sin hoj och det behövs bla byta lite delar på ena sidan bak. Handtag, blinkers, kåpan under handtaget osv. Hur tusan får man lös alla plastdetaljer bak? Enklast är väl kanske då att fråga.....hur kommer man åt baklampan(för då måste plastdetaljerna bort?)

Måste man lossa innerskärmen.....eller??

http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_block_selection_M30.php?mod_01=1840


Tacksam för tips.....


Det löste sig. Det satt fast med klämmor bara....
 
Någon som har hört något om Hondas planer för CB600F och CBR600F för 2013?
Honda har den ju den nya 500 serien, kommer detta påverka CB600F och CBR600F för 2013?
 
Last edited:
Inte hört något men det är ju helt olika produkter. 500-serien vänder ju sig till de som inte har tungt kort. CB600F och CBR600F är ju ett helt annat segment. Skulle bli mäkta förvånad om de pajar dessa modeller. Rimligt att anta är att inom ett år eller två att nytt chassi och motor kommer för att matcha ny generation teknik från konkurrenter såsom Triumph. Jag kommer sälja min Hornet så fort våren tittar fram eller om någon vill hämta den nu under vintern till förmån för Street Triple R 2013.
 
Inte hört något men det är ju helt olika produkter. 500-serien vänder ju sig till de som inte har tungt kort. CB600F och CBR600F är ju ett helt annat segment. Skulle bli mäkta förvånad om de pajar dessa modeller. Rimligt att anta är att inom ett år eller två att nytt chassi och motor kommer för att matcha ny generation teknik från konkurrenter såsom Triumph. Jag kommer sälja min Hornet så fort våren tittar fram eller om någon vill hämta den nu under vintern till förmån för Street Triple R 2013.

Tycker de borde ha släppt lite information kring Hornet och CBR600F framtid och deras 2013 version även om det bara är en ny färg eller ingen ändring alls. Deras konkurrenter har släppt ny information och även riktigt fina uppdatering. Bland annat Street Triple R som du nämner.

Hur kommer det sig att du går från Hornet till en Street Triple R?
 
Någon som vet om det sitter elektrisk hastighetsmätare eller wire på en Honda Hornet 600 1998?
Och vad som skulle kunna vara fel om mätarn fladdrar mellan 70-90km/h när man håller ca 90km/h
 
Halloj!

Nybliven Hornet ägare, ser fram emot våren :)
Någon som testat Ixil slip-on? Funderar på ett Hyperlow.. Snyggt men undrar om det låter bra..
 
Back
Top