CB 600 Hornet 2007-

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Så där, då var helsystemet på. Arrow rör från cylinder och bakåt och en Leovince SBK dämpare bak. Bantade cykelns vikt en bit nedanför 200-strecket. Testade setupen på Gelleråsen i helgen och det röt finfint på rakan :yoparty.

En väldans massa skrot och burkar försvann undertill:
Hornet_full_exhaust.jpg

Dock är det läge för en mappning med PC5 då hojen både fått helsystem och K&N filter.
 

Sarrow

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Arvslindan
Hoj
Honda Hornet 600 FA -11
Så där, då var helsystemet på. Arrow rör från cylinder och bakåt och en Leovince SBK dämpare bak. Bantade cykelns vikt en bit nedanför 200-strecket. Testade setupen på Gelleråsen i helgen och det röt finfint på rakan :yoparty.

En väldans massa skrot och burkar försvann undertill:
View attachment 363331

Dock är det läge för en mappning med PC5 då hojen både fått helsystem och K&N filter.

Upp med ett youtube klipp så man får höra brölet. Är lite sugen på helsystem :)
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Bästa av allt är ju att hojen blir så mycket snyggare utan den fula plåtburken under. Lite dekal-trim helt enkelt :banana borde göra ett par sekunder 0-100. :yoparty

Hehe precis så tänkte jag med. Den verkligen såg tung ut innan så när den rullade ut ur verkstaden så blev det stor skillnad, wtf? :va Kanske gör 0,05s 0-100 :tuttar

Horn1, vad har du för tailtidy? Ser ju riktigt cleant ut. Det är baken och backspeglarna som stör mig mest just nu :rolleyes:
 

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
Horn1, vad har du för tailtidy? Ser ju riktigt cleant ut. Det är baken och backspeglarna som stör mig mest just nu :rolleyes:

Kommer från Espace Tuning, fransmän som lagt ner så den är en raritet :), har även en höjningssats, 25 mm för att få upp baken lite....

Andreas Brink, Vilken PC-5, 16-008?
 

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
Besiktigade hojen igår med Termignoni slip-on utan db- killer :banana
Nästan själv förvånad:yoparty
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Cool! Grattis :D
Är i valet och kvalet om jag ska sätta på en mellanstump som extra db-killer inför besiktning till våren eller så chansar jag :hihi
 

playmate

Rookie
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600F -12
Tja! Hjälp en stackars omekanisk sate...

Jag går i letandet efter ett slip-on till min Honda CBR 600F -12 och undrar helt enkelt... Vilka modeller passar med samma slip-ons som min hoj? T.ex. Honda Hornet 600F (årsmodeller?) eller Honda CBR1000F (årsmodeller)?

Thanks...
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Hej!

Det finns en hel del dämpare som passar både Hornet 07- och CBR600FA 12- eftersom de har samma motor och avgassystem. Det som kanske kan skilja, men jag är osäker, är infästningen bak för slutdämparen. Jag tror det bör vara hyfsat lika men kolla alltid för säkerhets skull med handlaren innan du beställer. En sak du också bör ta med i beräkningen är att något större muller får man inte med enbart slipon på hornet/cbr600F pga av de gigantiska och tunga burkar som de placerat undertill inkl katalysator. Dvs sliponen står för väldigt lite av ljuddämpningen utan de tar pipor och burkar framtill hand om. Själv kör jag helsystem och det låter sjuuukt bra :Bugar. Så fort jag haft hojen på service eller bänkning får jag avundsjuka kommentarer när hojen hämtas ut :tuttar.

Inte för att kapa ämnet men apropå avgassystem osv så om någon här är intresserad av att köpa min Powercommander V till Hornet/CBR600FA så hojta till. Jag har även en flyscreen original till Hornet 07-10 som ligger oanvänd i låda som också är till salu. Ett komplett originalavgassystem i kanonskick till Hornet 07-10 finns också :tummenupp
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Hornet vs ER6?

Hej,
har en ER6 och funderar på att sälja den och istället köpa en Hornet 2007 (eller nyare).

Någon som kört båda, gärna på bana, och kan ge lite för- och nackdelar?

Jag gissar på att Hornet är lite rymligare, sitter lite trångt på ER6:an.
 

alfabeta

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB600FA Hornet 2008 - till Salu. Honda CB1000RA 2009
Hej,
har en ER6 och funderar på att sälja den och istället köpa en Hornet 2007 (eller nyare).

Någon som kört båda, gärna på bana, och kan ge lite för- och nackdelar?

Jag gissar på att Hornet är lite rymligare, sitter lite trångt på ER6:an.

Jag har inte kört er6an men däremot Horneten. Jag är runt 180 och har inte upplevt Horneten som "trång".
Min 2008 är till salu om du är intresserad (pm:a).
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Jag har inte kört er6an men däremot Horneten. Jag är runt 180 och har inte upplevt Horneten som "trång".
Min 2008 är till salu om du är intresserad (pm:a).
Provkörde en Hornet härom dagen och den var faktiskt mer trång än ER6:an så jag bangar på erbjudandet, men tack ändå.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jisses!
Nu ska vi se.....
Kompisen har lagt sin hoj och det behövs bla byta lite delar på ena sidan bak. Handtag, blinkers, kåpan under handtaget osv. Hur tusan får man lös alla plastdetaljer bak? Enklast är väl kanske då att fråga.....hur kommer man åt baklampan(för då måste plastdetaljerna bort?)

Måste man lossa innerskärmen.....eller??

http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_block_selection_M30.php?mod_01=1840


Tacksam för tips.....
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jisses!
Nu ska vi se.....
Kompisen har lagt sin hoj och det behövs bla byta lite delar på ena sidan bak. Handtag, blinkers, kåpan under handtaget osv. Hur tusan får man lös alla plastdetaljer bak? Enklast är väl kanske då att fråga.....hur kommer man åt baklampan(för då måste plastdetaljerna bort?)

Måste man lossa innerskärmen.....eller??

http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_block_selection_M30.php?mod_01=1840


Tacksam för tips.....


Det löste sig. Det satt fast med klämmor bara....
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Någon som har hört något om Hondas planer för CB600F och CBR600F för 2013?
Honda har den ju den nya 500 serien, kommer detta påverka CB600F och CBR600F för 2013?
 
Last edited:

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Inte hört något men det är ju helt olika produkter. 500-serien vänder ju sig till de som inte har tungt kort. CB600F och CBR600F är ju ett helt annat segment. Skulle bli mäkta förvånad om de pajar dessa modeller. Rimligt att anta är att inom ett år eller två att nytt chassi och motor kommer för att matcha ny generation teknik från konkurrenter såsom Triumph. Jag kommer sälja min Hornet så fort våren tittar fram eller om någon vill hämta den nu under vintern till förmån för Street Triple R 2013.
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Inte hört något men det är ju helt olika produkter. 500-serien vänder ju sig till de som inte har tungt kort. CB600F och CBR600F är ju ett helt annat segment. Skulle bli mäkta förvånad om de pajar dessa modeller. Rimligt att anta är att inom ett år eller två att nytt chassi och motor kommer för att matcha ny generation teknik från konkurrenter såsom Triumph. Jag kommer sälja min Hornet så fort våren tittar fram eller om någon vill hämta den nu under vintern till förmån för Street Triple R 2013.

Tycker de borde ha släppt lite information kring Hornet och CBR600F framtid och deras 2013 version även om det bara är en ny färg eller ingen ändring alls. Deras konkurrenter har släppt ny information och även riktigt fina uppdatering. Bland annat Street Triple R som du nämner.

Hur kommer det sig att du går från Hornet till en Street Triple R?
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Någon som vet om det sitter elektrisk hastighetsmätare eller wire på en Honda Hornet 600 1998?
Och vad som skulle kunna vara fel om mätarn fladdrar mellan 70-90km/h när man håller ca 90km/h
 

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Bålsta
Hoj
KTM 790 Duke
Halloj!

Nybliven Hornet ägare, ser fram emot våren :)
Någon som testat Ixil slip-on? Funderar på ett Hyperlow.. Snyggt men undrar om det låter bra..
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top