Min kedja börjar se ut som en överdimensionerad spaghetti av allt j&#%a vaxklet jag har fått på den. I ett försök att rädda den tänker jag börja köra med olja istället, efter en ordentlig rengöring. För att slippa stå och splabba med fotogenbad, något jag inte riktigt har lokal till, har jag köpt en burk av Castrols Chain Cleaner.
Nu tar jag gärna mot tips på hur man effektivast använder denna. Instruktionerna är inte så tydliga. Spraya på och torka av gucket? Spraya på och spola av låter inte så bra, med tanke på att den varnar för att vara miljöfarlig för vattenlevande organismer på burken. Nej, jag har inte möjlighet att ta vara på spillvatten mer än jag har att ta hand om fotogensplabb.
Tacksam för alla tips från folk som provat!
Mvh,
/Fredrik
Nu tar jag gärna mot tips på hur man effektivast använder denna. Instruktionerna är inte så tydliga. Spraya på och torka av gucket? Spraya på och spola av låter inte så bra, med tanke på att den varnar för att vara miljöfarlig för vattenlevande organismer på burken. Nej, jag har inte möjlighet att ta vara på spillvatten mer än jag har att ta hand om fotogensplabb.
Tacksam för alla tips från folk som provat!
Mvh,
/Fredrik
) och gnugga väck gucka, torka med trasa.
Jaja, tvåtusen mil är inte så illa så man skall inte klaga.