Casey Stoner to test for HRC

Jag är kär i Casey. Tänk om han beslutar sig för en comeback, eller åtminstone ett WC i Australien. Fy fan vilken lycka!

Jag är kär i Casey. Tänk om han beslutar sig för en comeback, eller åtminstone ett WC i Australien. Fy fan vilken lycka!

Om jag förstod rätt när jag läste artikeln så verkar det inte gå att kombinera ett WC med testandet. Tyvärr. Jag håller med om att det skulle vara riktigt coolt.

Last edited:
Om jag inte missuppfattade artikeln så verkar det som att det inte går att kombinera ett WC med testandet. Tyvärr, för jag håller med om att det skulle vara riktigt coolt.

Det är typ åttio år sen människan uppfann skivat bröd.

Var det delvis testandet som Casey ogillade eller var det att resa runt med cirkusen med allt var det innebar?

Kul för honom, men det krävs nog mer vatten under broarna innan han gör comeback, om någonsin. Nog med vatten för att han ska "glömma" anledningarna till varför han slutade. Detta är nog inget mer än att stilla hoj-begäret som självklart ligger och skaver i Stoners hjärna.
Finns det f.ö. några piloter som gjort lyckad comeback i motorsport?

men jävlar vad intressant det skulle vara om dom gjorde sig av med Dani och hade MM och CS i samma team.

På twitter var det diskussion att det handlar delvis om beskattning. Stoner räknas som utomlands jobbande, och måste vara utanför Australien minst halva året, 183 dagar. Därför kan han lika gärna lalla på Motegi för att få tiden att gå, om han tröttnat på att vandra i alperna.

Finns det f.ö. några piloter som gjort lyckad comeback i motorsport?
Kimi Räikkönen slåss i toppen på nytt, efter två års lekpaus (och supande).

Ytterligare en faktor är att Akiyoshi som är HRCs testförare brutit benet nyligen och då de behöver få till sin produktionsracer, enligt en del källor ligger de efter med den, så behöver de en testförare och de kan inte ta sina GP piloter så Casey passar perfekt.

Tänk om det kunde blivit ett WC för Stoner, och han slår alla, och den ende som klår Marquez. Helst på en Ducce. Tänk om..
Kul för han att få köra motoGP hoj igen!

Stoner kanske kör som wild card, även om det förnekas av HRC, men det kommer aldrig ske på en Ducati. Om det blir så kommer det vara för HRC.

Detta är nog inget mer än att stilla hoj-begäret som självklart ligger och skaver i Stoners hjärna.

Och det är det som är så trist. Nu får han köra hoj utan att behöva tävla.

Jag tror chansen för en comeback blev ännu mindre nu. :(

Hade varit lite kul att se presskonferensen om Stoner gjort comeback nu i helgen på Laguna Seca och det varit han som hamnade där Marques hamnade när Rossi och MM åkte lite bredvid.. :hihi

Bättre förare än Casey kan väl knappast Honda få tag i. :)
Men är en man som kan vinna MotoGP på en Ducati bra som testförare? :va
Caseys enastående förmåga att plocka bra resultat ur vad som helst (läs Ducati) genom att anpassa sin körstil är väl inte riktigt idealet för tester.
Å andra sidan om Casey inte är nöjd med något, dags att lyssna. :)

Bättre förare än Casey kan väl knappast Honda få tag i. :)
Men är en man som kan vinna MotoGP på en Ducati bra som testförare? :va
Caseys enastående förmåga att plocka bra resultat ur vad som helst (läs Ducati) genom att anpassa sin körstil är väl inte riktigt idealet för tester.
Å andra sidan om Casey inte är nöjd med något, dags att lyssna. :)

God dag yxskaft....

P€RRA;5855285 skrev:
För att?

Tyckte det var bra och vettiga frågor som ställdes.
Ptja stoner var ju inte direkt glad överhur duccen betedde sig och som värdelns snabbaste man på plastraket kan han ge feedback trots han lyckas anpassa sig bra till materialet. Men. Jag förstår ändå hur den återfödde tänker.

P€RRA;5855285 skrev:
För att?

Tyckte det var bra och vettiga frågor som ställdes.

Först av allt jag är inget fan av Stoner, men han var(är) en Gud på o köra båge.
Att han inte skulle kunna ge bra feedback ser jag som ett skämt.
Det är bara att grundinställa hans hoj så justerar Stoner körningen? Lägg av..
Är man tvåfaldig världsmästare KAN vi nog utgå från att han kan ge adekvat feedback.

Back