Casey Stoner to test for HRC

(Utan att värdera/kommentera er diskussion ovan om Ducati vs Bridgestone) Som jag uppfattat däckslitage vs Ducati genom tv sändningar verkar Bridgestone ta fram hårdare,hårdare och hårdare däck. Ducati har som jag ser det i rejsen fortfarande svårt att hitta/få upp temp/värme i bakdäcket. När väl värmen kommer brukar däcken som jag uppfattat det inte vara "körbart" värst länge,utan tar rejält slut relativt snabbt! Jag har svårt att se att tex Nicky, Valentino och Dovi ska vara så mkt sämre att köra med "normalt slitna däck" som är på väg att ta slut än Jlo, Pedrosa, CC, CS, MM etc utan Ducati måste frustrerande nog för killarna i sadeln på egen hand verkligen bidraga att de tar rejält slut i rejsen. När Bridgestone tar fram ett ännu hårdare däck som nu efter Laguna blir det möjligen inte direkt någon hjälp!! Ett moment 22??
 
P€RRA;5871246 skrev:
Har du någon länk till där man kan läsa mer om att de utgick ifrån Stoners och Rossis önskemål?

Enligt Bernard Gobmeier så är det ju tydligen stor skillnad mellan däcken 2007 och idag (redan 2008 blev de väl "sämre" för Ducati...).

Jag har faktiskt inte det. Sökte lite när jag skrev förra inlägget, men kunde inte hitta något. Dels för att det trots allt är hyffsat länge sen och sen är det lite lurigt att veta vad man ska söka på utan att få upp en massa annat krafs. Eventuellt kan det vara nåt som sades av Ryder/Moody/Spalding under sändning, och leta reda på det är ju vanskligt.

Så, tyvärr har jag inga "hard evidence" just nu, utan det är mest nåt jag har för mig sades då. Återkommer om jag hittar ngt.
 
Stoner har tillbringat två dagar på Motegi för att testa RCV1000R men det blev inte ett enda varv pga regn. Nytt test i oktober.
 
Back
Top