Casey Stoner -The Final Lap.

Körde Rossi samma/likadan Ducce som Stoner gjorde?
Det gör/gjorde han klart inte, den Ducce som nu står på gridden är med all sannolikhet mycket bättre än den hoj Stoner baxade runt på. Burgess och Rossi har ju fått till en hel del förändringar, ingen kolfiberram med motorn som bärande del, ett antal olika svingalternativ har testats, elektroniken har ändrats och justerats efter Rossis önskemål.
Den ende som kan svara exakt på frågan är Hayden och han har ju varit nöjd med uppdateringarna om jag förstått honom rätt.

Minns Haydens kommentar när han skiftade från Honda till Ducati:
During morning testing Nicky rode the GP8 to familiarize himself with the bike before realizing the changes of the GP9 bike. Nicky was quoted as saying to his brother Tommy ” When I got in the first time I told my brother (Tommy) that I´m not sure what they pay Casey, but it´s not enough! They need to double it because the bike is a bit of an animal!´

Edit: Innan nån BW kommer och kommenterar, jag vet att utvecklingen gått från 990cc till 800cc och till 1000cc genom åren och att dagens hoj därför inte kan jämföras med gårdagens. Men så är det för alla även över en säsong. Man slutar sällan med den hoj man startade med.

Last edited:
Det gör/gjorde han klart inte, den Ducce som nu står på gridden är med all sannolikhet mycket bättre än den hoj Stoner baxade runt på. Burgess och Rossi har ju fått till en hel del förändringar, ingen kolfiberram med motorn som bärande del, ett antal olika svingalternativ har testats, elektroniken har ändrats och justerats efter Rossis önskemål.
Den ende som kan svara exakt på frågan är Hayden och han har ju varit nöjd med uppdateringarna om jag förstått honom rätt.

Minns Haydens kommentar när han skiftade från Honda till Ducati:
During morning testing Nicky rode the GP8 to familiarize himself with the bike before realizing the changes of the GP9 bike. Nicky was quoted as saying to his brother Tommy ” When I got in the first time I told my brother (Tommy) that I´m not sure what they pay Casey, but it´s not enough! They need to double it because the bike is a bit of an animal!´

En massa nyheter och ändringar är inte autmatiskt likställt med förbättringar/ökad konkurrenskraft.
Men du menar alltså att Rossi-editions skulle ha varit konkurrenskraftigare än t.ex. Stoners 2007-Ducce, vilken Capirossi tog fyra pallplatser med, varav 1st vinst?

I övrigt är det uppenbart att Stoner klarat hantera Ducatis tillkortakommanden överlägset bäst genom åren. Lika tydligt som att Rossi förvaltat konkurrenskraftigare cyklar bättre än Stoner.

Att ni bara orkar...

Stoner är bäst! :)
Kul med nån som säger vad han tycker åxå. :tummenupp
Blir lätt en känsla av VM i mediaträning annars. Men det är ju olika vad man tycker är kul.

Nästa år blir tråkigt i motogp.:(
Tur att moto3 finns. Och nu blir ju moto2 riktigt trevligt när Marques (stavning?) försvinner (från klassen).:banana

"He's such a talent" bla bla bla bla samma skit som alla andra såna här hyllningsvideor. Och ja, Ayrton Senna's är som sagt ett undantag.

Bara för att personen varit framgångsrik så betyder inte det att den automatiskt är intressant att göra en film om...

Bara för att en person dött så betyder inte det att den automatiskt är intressant att göra en film om heller. Just saying. Titta bara på några i the 27 club.. Amy Winehouse's enda chans att bli ihåhkommen var att gå denna väg.

sen ja, jag är ett Senna-fan, men det är ingen hemlighet att folk som dör gärna får en evig gloria runt huvudet.

När vi ändå är så OT, och snöat in på medial personlighet - såg Ni F1 i dag så är ju Kimi Räikkönen i en klass för sig:hihi Han är uppenbarligen inte förtjust när det ropas självklarheter från depån ("-just leave me alone"), och när speakern efter rejset frågar om det inte känns härligt med första segern sedan 2009 svarar vår finske juvel "- No, nothing special..." eller något liknande.

Jag måste säga att det är mer än lite intressant med avvikare i dessa medieträningens tidevarv, där har Stoner någon att se upp till:)

Ingen ifrågasätter Caseys talang, men att jämföra Ducati-resultat mellan olika modeller som återkommande görs är oärligt alt "mindre begåvat/eftertänksamt".

Det är ju precis det jag inte gör. Jag jämför bara resultatet på den enda cykel båda åkt med mindre än tjugofyra timmars mellanrum. Den cykel Casey klev av efter racet i Valencia 2010 är precis den cykel som Valentino startade testen med dagen efter.

Kan inte nån moderator bara banna hela byfånegänget på livstid för fan?

/Lasse

Kan ingen värva Dr.Phil till SH, så kunde ju han vara med bland övriga byfånar här och psykoanalysera förarna i MotoGP?

/Lasse
Du skriver 3-4 inlägg i månaden och hinner ändå med att kalla andra för...ja, du vet. Starkt bidrag till innehållet i forumet!

Lite lustigt att Lasse som annars är en ganska inaktiv medlem? skriver att byfånarna ska bannas samtidigt hakar Moderatorn på och skriver att det är nära nu.:hihi

Tycker vi som vuxna människor kan sköta den biten och rensa, tycker att forumet har blivit klart bättre senaste tiden.

Ska själv försöka skriva mindre irrelavant tjafs och trams.:tummenupp

Lite lustigt att Lasse som annars är en ganska inaktiv medlem? skriver att byfånarna ska bannas samtidigt hakar Moderatorn på och skriver att det är nära nu.:hihi
Det är alltid de som skriver minst som gnäller mest. Det är kanske deras bidrag, vad vet jag.

Tycker vi som vuxna människor kan sköta den biten och rensa, tycker att forumet har blivit klart bättre senaste tiden. Ska själv försöka skriva mindre irrelavant tjafs och trams.:tummenupp
:tummenupp

När vi ändå är så OT, och snöat in på medial personlighet - såg Ni F1 i dag så är ju Kimi Räikkönen i en klass för sig :hihi...
Det kan man lugnt påstå:

Conversation 1

RADIO: Ok, Kimi, next car behind you is Alonso, 5 seconds behind you, i will keep you updated on the gap, keep you updated on the pace.

KIMI: Just leave me alone! I Know what to do!!

Conversation 2

RADIO: Ok Kimi we need to keep working on the tyres need to keep working on the tyres

KIMI: Yes, yes, yes, yes, yes im doing it all the time, you dont have to remind me every second.

:hihi

...haha rå-OT, men precis så där låter det i DART när man som "läktarexpert" lägger sig i :hihi

Edit: The Final Lap var väl inte så pjåkig, Stoner rockar!:Rockbanan

Last edited:
Du skriver 3-4 inlägg i månaden och hinner ändå med att kalla andra för...ja, du vet. Starkt bidrag till innehållet i forumet!

Ja, det är ju faktiskt inte mycket till bidrag, jag håller med dej. Skall skärpa mej.

Men vad fan, du till exempel startar ju en massa trådar, samtliga med en intressant och kul infallsvinkel inom ämnet MC-RACING. Det tycker jag är väldigt positivt, att olika ämnen kommer upp på bordet, men tyvärr slutar det ju nästan varje gång med att ett gäng käbblar sinsemellan på temat argumentationsteknik, vem som missuppfattat vem på vilket vis osv. i evighet amen. Svintrist att läsa, plus att det intressanta drunknar.

Nästa gång du känner dej kränkt, påhoppad eller missförstådd här på SH, bara skit i det och fortsätt i positiv anda, jag misstänker att du faktiskt är väldigt intresserad av MC-racing i första hand med tanke på alla kul trådar du skapar. Skulle det vara så att du dessutom har nån slags tvångsmässigt behov av att tjafsa med likasinnade om andra saker föreslår jag att ni byter telefonnummer och tar det privat :tungan

Om jag hade mer tid att delta på SH skulle jag försöka vara som Axxexxs, ett mönster som bidrar otroligt mycket med 100% kvalitet och som ALDRIG käbblar eller är osaklig eller otrevlig. Läs och lär, gäller även mej såklart!

Ha det!

Lasse

Om jag hade mer tid att delta på SH skulle jag försöka vara som Axxexxs, ett mönster som bidrar otroligt mycket med 100% kvalitet och som ALDRIG käbblar eller är osaklig eller otrevlig. Läs och lär, gäller även mej såklart!
Det kan hetta till med Axxexxs också men det är ovanligt. Håller med om att han är ett föredöme :tummenupp

(Jäkligt trevlig i IRL också, trots all tvåtaktsrök han dragit i sig :hihi )

P€RRA;5673752 skrev:
Det kan hetta till med Axxexxs också men det är ovanligt. Håller med om att han är ett föredöme :tummenupp

(Jäkligt trevlig i IRL också, trots all tvåtaktsrök han dragit i sig :hihi )

Tänk om det är all tvåtaktsrök som gjort honom till den han är?????:)

P€RRA;5673655 skrev:
Nu vet jag inte vilka "byfånegänget" är men det vore intressant att se vad som händer med Racingforumet om du bannade dessa personer. Ska "läktarmupparna" ta över då och pressa ur sig varsitt inlägg i månaden?
Nu vet jag inte vilka "läktarmupparna" är, men faktum är att en 10-åring kan googla på vad som är rätt eller fel info i många trådar, det som behövs är lite glädje och entusiasm i forumet, inte en massa käftande i tråd efter tråd.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025