Carbon eller Sinter

Jag har ingen aning om vad TRW kallar sina dual sinter-belägg, men nej. De här kostar väl drygt 3k för ett set (2 par)

Det finns ju lite att välja i TRW programmet. Om det var till din R1 så antar jag dom hette SCR?
Beläggen fram heter då MCB611

Billigast är då dom vanliga organiska MCB611(dryga 200/skiva)
SV- sintrade för gatåka, ca 280
CRQ- hyper carbon racing(sintrade), ca 320
SRQ- sinter track, under 300
SCR- sinter carbon sinter race Longlife, under 1000

Bak brukar dom heta antingen utan beteckning eller SH(sintrade belägg)

Det jag sålt mest av till glada banåkaramatörer med ambitioner är då CRQ. Tar några varv att få upp tempen men sen.....


TRW verkar vara mer känt bland banåkare än vanliga gatåkare. Deras vanliga sintrade belägg(SV) ligger jäkligt bra i pris. Tysk kvalite med sk TUV. Sitter för övrigt på alla Triumph som kommer ut från fabrik nuförtiden.

Edit: Jisses, glömde ju bort att det finns en som heter SRT också. Ett sintrat belägg för kombo bana/gata
 
Last edited:
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top