Cannonball Bike Run?

När ska någon starta ett svenskt "cannonball"? Ystad-Riksgränsen?

Finns ju flertal försök på att köra i Sverige (mest bilar dock). Konstigt nog har dom flesta varit bluff av något slag. Arrangörerna har lurat folk på pengar osv.
Skulle behövas något seriöst.

Tycker man borde köra Malmö-->Stockholm-->Helsingfors med stor fest i alla städer.
Ett Bomber Bike Run

Finns ju flertal försök på att köra i Sverige (mest bilar dock). Konstigt nog har dom flesta varit bluff av något slag. Arrangörerna har lurat folk på pengar osv.

Tycker man borde köra Malmö-->Stockholm-->Helsingfors med stor fest i alla städer.
Ett Bomber Bike Run

Hade varit riktigt nice.....

Ett Bomber Bike Run

Ja fy fan :yoparty jag är med direkt :tuttar

Ett Bomber Bike Run

Count me in!!
Men det bör jue vara med en insats (vinnaren får hälften iaf så man kan festa för resten...:yoparty )

Ett Bomber Bike Run

Eller kanske Köpenhamn-Stockholm-Helsingfors vore bättre då?

Jag förutsätter att du menar landvägen då...

Count me in!!
Men det bör jue vara med en insats (vinnaren får hälften iaf så man kan festa för resten...:yoparty )

Fest!? :va

Jag menade ett rejs! NON STOP!

Last edited:
Eller kanske Köpenhamn-Stockholm-Helsingfors vore bättre då?

Jag förutsätter att du menar landvägen då...

Klart jag menar den långa vägen runt till Helsingfors. Fast iofs kanske man inte hinner Sthlm-->Helsingfors på 1 dag.
Man skulle nog få ta ett litet stopp i höjd med Boden eller dylikt.

Sitter nu på Hotell Bodensia i Boden.
Dom har en Discokula på dansgovet och allt om behövs.

Ca 110 mil från Stockolm.

Kan preliminär boka nu när jag checkar ut! :tummenupp

Klart jag menar den långa vägen runt till Helsingfors. Fast iofs kanske man inte hinner Sthlm-->Helsingfors på 1 dag.
Man skulle nog få ta ett litet stopp i höjd med Boden eller dylikt.

Jag brännde från Riksgränsen till Sthlm på 12 timmar, 200km/h första 80 milen, sen lite lugnare.

Så hinna vända runt bottenviken och en bra bit ner i Finland på samma tid är lätt, typ Jacobstad eller nåt. Mitt emot Umeå ungefär.

Sitter nu på Hotell Bodensia i Boden.
Dom har en Discokula på dansgovet och allt om behövs.
Bodensia, finns den kvar? *rys*

Nu börjar alla lumpen minnen komma upp till ytan igen. :kulspruta :D

Köpenhamn-->Stockholm-->Boden-->Helsingfors tror jag skulle bli bra.
Lagom sträcka att avverka varje dag.

Bara att börja räkna på vad det kostar + ragga lite sponsorer, vinnaren skall ju vinna något mc-relaterat tycker jag.

Sen lite skräpbucklor till 1:an, 2:an, 3:an. Men, insatsen kommer troligen att bli ganska hög. Det är ju ändå viss administration bakom, bokning av hotell, massor med sprit, middagar med mera.

Men, det hade varit fruktansvärt roligt :)

Bodensia, finns den kvar? *rys*

Nu börjar alla lumpen minnen komma upp till ytan igen. :kulspruta :D

Nej för f-n inte Boden!!! När Gud skapade jorden vände han :arsele mot Boden! Ligger ju dessutom inte ens efter E4an

Allt annat är bättre du har Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå, Haparanda, Torneå, Kemi längs E4an

Men själv tycker jag ändå att det ska vara nonstop och sova får man göra om man vill...

Och så tycker jag man kan strunta i Stockholm och låta folk köra vilken väg dom vill. Endast en checkpoint vid tullen i Haparanda

btw tror jag finland har dagsböter för fortkörning... Kan bli väldigt dyrt.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...