Cannonball Bike Run?

Kanske bäst att börja i mindre skala så de blir mer än bara snack.
lättare att säga att man ska köra mellan köpenhamn o helsingfors än att planera o utföra det.

Men, har alla trötnat på att fundera kring det här nu eller? :va

Som Fillee säger så kanske man bör dra ner sträckan något kanske hålla sig i Sverige eller möjligen Danmark också... Blir det bra så är det ju lätt att fixa nått större vid senare tillfälle! :tummenupp

Man skulle kunna köra en "light"-variant utan allt det där extra första året.

Dvs. bara körningen spelar roll, samt någon som bokar hotell/vandrarhem/stugby åt hela gänget.
Inga prispengar och eventuell anmälningssumma täcker endast övernattning.
Inte göra en stor grej av det hela. Utan hålla "low profile" genom hela grejen.

Dvs. bara körningen spelar roll, samt någon som bokar hotell/vandrarhem/stugby åt hela gänget.

låter smart för att testa hur det skulle funka o hur stort intresset igentligen är o så!

Jag är med dig, tyvärr blir tävlingen mindre intressant. Det som behövs är någon eller några som kan ta tag i detta och göra det till en stor grej med möjlighet att bli större.

:tummenupp

Så djäkla märkvärdigt behöver det inte vara!

Jag skulle f-n kunna ordna ett ensammen!

1.) Ta in anmälningar
2.) Start från Sturup flygplats
3.) Målgång Scandic Hotell i Luleå

Dom som hinner i tid får vara med på festen!

Hade du tänkt flyga ner då? :arsele :rolleyes:

Du kör troligen om mig flera gånger om... men jävlas får man. :tungan

Men seriöst så tror jag att det skulle funka fint, alla kanske inte kommer att vara med på själva "tävlingen" men det lär ju komma en del på festen?

Ja, det är ju enda chansen att hinna starta alla med nån minuts mellanrum och sedan vara på plats för att klocka av målgången.

Även om jag rimligtvis borde hinna starta sist och ändå vara först framme. :D
Men man vet ju aldrig tankkortet kanske pajjar...

Bara som förslag

5 tusen i anmälningsavgift
Efter målgång
Relax med bubbelpool mm
Middag och fest
Hotell, dela dubbelrum med annan biker om du inte hittar nån villig inföding
En mindre prissumma till vinnaren.

Hemtransport efter egen förmåga.... :va Kanske behövs en skamkärra också?

Och det kanske inte skulle bli exakt Sturup till Luleå heller

Hade du tänkt flyga ner då? :arsele :rolleyes:

Du kör troligen om mig flera gånger om... men jävlas får man. :tungan

Men seriöst så tror jag att det skulle funka fint, alla kanske inte kommer att vara med på själva "tävlingen" men det lär ju komma en del på festen?

Jag känner också så, det man vill åstakomma är ju runtomkringaktiviteter och inte bara race. Launch och målgång skall vara lite som BIKE-dagarna i Fjollhättan (för att ta ett exempel), sen står det folk vid checkpoints med mera och hejar...

...lite Gumball om man vill. Eller ett jävligt långt Isle of man :yoparty

Inte så mycket för min skull dock, men publicitet är pengar och pengar gör att det är intressant att arrangera och arrangeras det så har jag en möjlighet att vinna.

För vinna tänker jag :D

Naturligtvis så kommer det inte att vara stort första gången, men görs det rätt så blir det stort andra året.

Därför, börja inte smått, då blir det smått. Och ingen vill sponsra, finanasiera eller på annat sätt beblanda sig med detta som faktiskt är ett illegalt race.

Frågan är bara vem som vill börja ro. Jag hade lätt kunnat kavla upp ärmarna och troligtvis fått detta racet att bli möjligt redan i mitten på säsongen. Frågan är bara...

...ja vad fan är frågan :va

Ja, det är ju enda chansen att hinna starta alla med nån minuts mellanrum och sedan vara på plats för att klocka av målgången.

Även om jag rimligtvis borde hinna starta sist och ändå vara först framme. :D
Men man vet ju aldrig tankkortet kanske pajjar...

Bara som förslag

5 tusen i anmälningsavgift
Efter målgång
Relax med bubbelpool mm
Middag och fest
Hotell, dela dubbelrum med annan biker om du inte hittar nån villig inföding
En mindre prissumma till vinnaren.

Hemtransport efter egen förmåga.... :va Kanske behövs en skamkärra också?

Och det kanske inte skulle bli exakt Sturup till Luleå heller

Hur ska en fattig student som jag kunna vara med då om man ska betala bensinen + de 5 000:- (+ eventuella andra saker som "vätska vid mål") :va
:tungan

Naturligtvis så kommer det inte att vara stort första gången, men görs det rätt så blir det stort andra året.

Därför, börja inte smått, då blir det smått. Och ingen vill sponsra, finanasiera eller på annat sätt beblanda sig med detta som faktiskt är ett illegalt race.

Där sa du det viktigaste! Börja inte med så stort det går fixa utan börja lite lagom men bjud ändå på nått som fler verkligen vill uppleva en gång till!

Jippo och illegala rejs är nog ingen bra kombination för deltagarnas körkort.

Varför :va

Även om polisen står och filmar starten så kan dem inte ta en för vad man gör 500m längre bort.

Likadant med målgången, fast tvärtom då...

Där mellan gör man vad man vill, vissa kommer att stanna när polisen vill det, andra inte. The law of nature

:tuttar

Hur ska en fattig student som jag kunna vara med då om man ska betala bensinen + de 5 000:- (+ eventuella andra saker som "vätska vid mål") :va
:tungan

Där sa du det viktigaste! Börja inte med så stort det går fixa utan börja lite lagom men bjud ändå på nått som fler verkligen vill uppleva en gång till!

I anmälningsavgiften så måste ALLT utom bensin ingå. Vätskestopp, mat, alkohol, hotell med mera.

Jag är med dig på lagom så länge man inte gör det litet :tummenupp

Last edited:

Även om polisen står och filmar starten så kan dem inte ta en för vad man gör 500m längre bort.

Där mellan gör man vad man vill, vissa kommer att stanna när polisen vill det, andra inte. The law of nature

I anmälningsavgiften så måste ALLT utom bensin ingå. Vätskestopp, mat, alkohol, hotell med mera.

Och om polisen vet om att ett rejs pågår tror du då att dom nöjer sig med stå vid checkpointen och titta? Det tror inte jag och varför skapa uppmärksamhet som kommer ge 5-10 poliskontroller på en sträcka som annars kanske har 0-2 kontroller?

Mat under rejset bör inte ingå eftersom alla måste få äta när var hur och om dom vill.
Efterfesten kan väl innehålla en viss mängd fri alkohol men frågan är om eventuella nykteristdeltagare vill sponsra ett fylleslag?

Och om polisen vet om att ett rejs pågår tror du då att dom nöjer sig med stå vid checkpointen och titta? Det tror inte jag och varför skapa uppmärksamhet som kommer ge 5-10 poliskontroller på en sträcka som annars kanske har 0-2 kontroller?

Det är redan bevisat att polisen i stan är "beredda" på sånt här. Vi hade ett race runtom göteborg.
När dem fick nys på det via SH där kartor o grejer fanns, stod dem placerade på fina påfarter runtom banan :)

Det är redan bevisat att polisen i stan är "beredda" på sånt här. Vi hade ett race runtom göteborg.
När dem fick nys på det via SH där kartor o grejer fanns, stod dem placerade på fina påfarter runtom banan :)

Ja, precis men om bara deltagarna är informerade om var och när rejset startar och dessutom med bara några dagars varsel så borde inte polisen hinna reagera. Dom vet ju inte om det kanske blir Sorsele-Köpenhamn! Inlandsvägen är lagom kurvig... Eller kanske Göteborg-Riksgränsen eller Östersund-Nordkap eller Stockholm-Östersund-Göteborg...

Det stämmer iofs förvisso... Jag får väl panta burkar för att vara med!

Ragga egna sponsorer eller prostituera dig. :D

Ligga? :D

Får väl lägga upp en bild i tråden "Hottisar på SH" så får jag se vad cheyerna vill pynta! :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT