Cake el-motorcyklar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tycker de påminner om så kallade Entreprenörer eller vad sägs om den här svadan ?
:rofl

Och det där är gänget som får toppjobb....
jim-carrey-not-funny-its-not-funny.gif
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har inte haft något med detta att göra, men jag vill minnas att det faktiskt har lagts ned ganska mycket konstruktionsresurser på en framgaffel enbart för Cake. Grovt sammanfattat för att Cakes hoj är alldeles för fläskig för att MTB-komponenter ska hålla ihop samtidigt som deras prestanda är alldeles för usel för att nyttja existerande gat- eller MX-framgafflar. Därav en custombyggd framgaffel som närmast kan liknas vid en kortslagig 85 cc framgaffel.

Inget jag skulle köpa för att använda till en motorcykel, osvsett segment.

Oj, då kanske det inte blev så lågt pris för Cake som jag gissade.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Finns riktigt fina fynd på Blocket nu
Men vem vill synas på en sån ?? Jag kanske låter elak, men om jag nån gång ska kalla något "fult", så är det just den där.

Jag tittar på styret, helt OK, kollar backspeglarna, faktiskt OK (min KTM hade likadana), sen tittar jag på hjulen och däcken, också helt OK, men så ser jag helheten typ hela hojen och känner ... nej fyfaaaan!

Är det bara jag som är konstig, eller finns det folk som faktiskt vill köra en CAKE? Jag hade inte ens provkört en sådan hoj pga just första intrycket. Jag jämför den t ex Hondas Monkey Bike, som den matchar med nogorlunda storleksmässigt. Jag skulle vilja höra hur hjärnan bakom formgivningen av CAKEn resonerade.

Kom precis på en bra grej med CAKE Ösa, den blir inte lika attraktiv för tjuven.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag gillar två saker:
1. Stoppknappen på höger styrhalva. Jag hade en likadan på min 125-räser.
2. Blinkers-/helljus-/tutknappburken på vänster styrhalva. Jag har likadana på mina Suzuki.

Annars hittar jag inget jag gillar.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hojarnas motsvarighet till DAF Tjorven.

Men fortfarande återstår frågan: vilken är målgruppen?

Bra med cash, helt blind för estetik, boendes i stadscentrum, har laddmöjligheter (bottenvåning med uteplats?), ointresserad av andra sorters motorcyklar och… ja vad mer? Hajar inte.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har sett flera matbud sladda runt på såna i vintras, om det knappt går ihop med en skev gammal scootermoppe kan man undra varför de kör runt på en tio gånger så dyr Cake.?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Cakes hojar ser helt klart ut som bonnasmide. Släng ihop lite överblivna delar från vagnslidret, och svetsa ihop det lite hjälpligt för att lösa ett existerande problem.
Hade inte blivit förvånad om jag sett en såndär som gårdsmoppe, men med ett stort jävla lastflak med. Eller hållare för röjsågar eller taggtrådsrullar, hammare och märlor.

Förtydligande, hade inte blivit förvånad om jag sett ett bonnasmide som ser ut som en CAKE, inte en äkta CAKE, för bönder kastar inte pengar på sånt skit.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hojarnas motsvarighet till DAF Tjorven.

Men fortfarande återstår frågan: vilken är målgruppen?

Bra med cash, helt blind för estetik, boendes i stadscentrum, har laddmöjligheter (bottenvåning med uteplats?), ointresserad av andra sorters motorcyklar och… ja vad mer? Hajar inte.
Folk på Södermalm?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Folk på Södermalm?

Får inte ihop det med estetik osv.

De vill ju ändå ha cafebobberscramblers med felvända framdäck. Dvs utseendet är viktigt (men smaken/kunskapen usel).

Man hittar ju en schysst Ducati för det som begärs för en söndersågad lingonjaps.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Får inte ihop det med estetik osv.

De vill ju ändå ha cafebobberscramblers med felvända framdäck. Dvs utseendet är viktigt (men smaken/kunskapen usel).

Man hittar ju en schysst Ducati för det som begärs för en söndersågad lingonjaps.
UTseendet är viktigt, men inte vad bajkers generellt sett skulle säga är snyggt, brattskrammelsänkena som rullar i huvestan skvallrar om att det ska se lite postapokalyptiskt och hemmasågat ut.
Och kan man godhetssignalera lite extra med eldrift och ett utseende som skriker miljömupp är det säkert bonuspoäng?

Men sedan finns ju som sagt redan alla brattskrammelsänken som kostar hälften av en CAKE.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hur då? Det är indier med studentuppehållstillstånd som sover under en bro när de inte jobbar. Hur är det en försumbar kostnad?
Nu låter det ju nästan som att det är synd om dom, men du måste ju tänka på dom stackars östermalmsborna också, det är ju jättesynd om dom om dom måste gå ut flera meter för att hämta sin sushi.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Försökt att hålla mig utanför vansinnet, kan fan inte hålla mig längre....
FY FAN SÅ JÄVLA FULT!!! förtjänar att gå i graven, aamen....inte ens designerns mor kan ju med hjärta vara stolt över vad det spruckna gummit åstadkommit.
Mc, att kalla skapelsen mc är ett hån mot allt, ALLT som hittills producerats på 2 hjul med beteckning "mc".
Ur ett rent användarperspektiv är det ju bara en cykel, en ren transpormojäng, ful som stryk, inget mer...inget.
Ett järnspett i jämförelse är vackrare o mer funktionellt.

// Min rant....
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hur då? Det är indier med studentuppehållstillstånd som sover under en bro när de inte jobbar. Hur är det en försumbar kostnad?
Det var ett ”samarbete” mellan Cake och matbuden dvs Cake betalade för att deras moppar skulle synas på stan.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top